
Tot mai multe unităţi de învăţământ din România solicită să devină şcoli-pilot, pentru a adapta programa şi orarul la nevoile elevilor, în special ale celor din ultimii ani de studiu. Proiectele se desfăşoară atât la nivel liceal, cât şi gimnazial, potrivit Radio România.
Radu Szekely, consilier onorific al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, a declarat că interesul şcolilor este în creştere: „Dacă acum patru ani erau şase şcoli care au fost de acord să pornească pe drumul ăsta, de anul acesta au fost într-adevăr 18 şcoli aprobate din cele 47 care au solicitat statut de şcoală-pilot.”
Un exemplu este Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti, care participă la program de patru ani şi care s-a situat pe primul loc în top 20 de licee din ţară după media la examenul de Bacalaureat din acest an. Din 2021, colegiul a implementat un orar flexibil pentru clasa a XII-a: elevii se concentrează pe materiile de examen în ultimele două module, iar din luna martie merg la şcoală doar de luni până miercuri, zilele de joi şi vineri fiind libere.