Shein, amendată cu 1 milion de euro în Italia pentru „greenwashing”. Autoritățile: „Informații vagi și înșelătoare despre sustenabilitate”

Retailerul chinez de modă rapidă Shein a fost sancționat de Autoritatea italiană pentru concurență (AGCM) cu o amendă de 1 milion de euro, în urma acuzațiilor de practici comerciale înșelătoare legate de sustenabilitate.

Compania Infinite Styles Services CO. Limited, cu sediul în Dublin și responsabilă de gestionarea platformei Shein în Europa, a fost vizată de o investigație lansată în septembrie 2024. Ancheta a vizat presupuse practici de greenwashing – promovarea falsă a responsabilității ecologice și sociale.

Potrivit AGCM, Shein ar fi indus în eroare consumatorii prin declarații „vagi, generale și excesiv de entuziaste” privind impactul redus asupra mediului și angajamentul față de sustenabilitate. În anumite cazuri, informațiile lipsesc complet sau sunt „înșelătoare”, se arată în raportul autorității.

Citeste și:  Serbare de Crăciun la Centrul Şcolar pentru Educaţiei Incluzivă Brădet

„Evaluarea a ținut cont de obligația sporită la prudență care îi revine companiei, dat fiind că activează într-un sector extrem de poluant și prin metode specifice modei rapide și ultra-rapide”, au precizat oficialii AGCM.

În momentul declanșării investigației, în 2024, reprezentanții Shein și-au exprimat disponibilitatea de a colabora cu autoritățile, declarând că sunt „pregătiți să ofere tot sprijinul necesar”.

Greenwashing-ul în industria fast fashion, sub lupă

Această sancțiune vine într-un context european în care tot mai multe autorități urmăresc modul în care marile branduri comunică despre sustenabilitate și impactul asupra mediului, în special în cazul companiilor din industria fast fashion, acuzate frecvent de lipsă de transparență și practici de marketing înșelătoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.