Sponsorizarea și avantajele ei

de Adrian Țeposu

Cu siguranta ai observat ca multe companii pun accent in ultima vreme pe actiuni de responsabilitate sociala. Nu este un lucru intamplator, dincolo de gestul in sine, o campanie de acest tip te poate ajuta foarte mult sa iti imbunatatesti vizibilitatea si, mai important, creeaza emotie, asociaza numele brandului tau cu un sentiment de bine. Si pana la urma, stim cu totii ca deciziile de cumparare sunt luate pe fond emotional.
 

Cum ma poate ajuta legislația sa scad in intregime din taxele de platit contravaloarea sponsorizarilor?
 

Legislatia actuala este un real sprijin pentru firmele care au profit si doresc să doneze bani unor asociatii sau fundatii, pentru ca pot face acest lucru fara a fi nevoite sa aloce sume suplimentare din bugetul propriu, daca indeplinesc anumite conditii.

Concret, sponsorizare se face prin diminuarea impozitului pe venitul microintreprinderilor sau impozitului  pe profit. De exemplu, in loc sa platesti 10.000 lei la Bugetul de stat, platesti doar 8.000 lei la buget si 2.000 lei catre organizatia non profit pe care o alegi tu daca te încadrezi in urmatoarele plafoane:

Citeste și:  Finanţare aprobată de peste 1 miliard de euro pentru noi investiţii în energie, din Fondul pentru modernizare


Microîntreprinderi

  • 20% din impozitul pe microintreprinderi platit;
  • Calculul se face trimestrial – daca un trimestru nu sponsorizam, am pierdut posibilitatea deducerii din impozit;
  • Se reportează surplusul sponsorizarilor în urmatorii 7 ani (28 de trimestre).

Firme platitoare de impozit pe profit

  • Cea mai mica din urmatoarele 2 plafoane:
    • 20% din impozitul pe profit platit;
    • 0.75% din cifra de afaceri.
  • Calculul este anual și suma finala apare in declaratia 101 – daca pana la finele anului nu sponsorizam, am pierdut posibilitatea deducerii din impozit;
  • Se reporteaza surplusul sponsorizarilor in urmatorii 7 ani.

ATENTIE! Trebuie sa stii 2 lucruri importante!

  • Sponsorizarea trebuie platita in trimestrul in care se face deducerea. De exemplu, daca avem un contract semnat in luna decembrie, dar sponsorizarea se plateste in ianuarie, nu putem beneficia de avantajele sponsorizarii in luna decembrie.
  • Iti recomandam sa verifici Registrul entitatilor / unitatilor de cult, inainte de a face transferul banilor, pentru a te asigura ca este trecuta acolo entitatea sponsorizata. In cazul in care nu este trecuta in registrul, societatea ta nu va putea aplica reducerea impozitului pe profit sau pe venitul microintreprinderilor. Pentru ati fi mai usor, apasa >> AICI <<, pentru a intra direct in link-ul pentru verificare pus la dispozitie de ANAF.
Citeste și:  Propunerea legislativă care prevede indexarea pensiilor militare a fost adoptată în Camera Deputaţilor

Ce poti face efectiv, cu cifrele tale?
Iti recomandam sa schimbi sumele din exemplul de mai sus, cu sumele din compania ta, ca sa vezi care este suma maxima pe care o poti aloca, din banii de taxe, pentru sponsorizare. Asigura-te deasemenea ca finalizezi toate platile in luna decembrie, pentru a nu pierde posibilitatea scaderii impozitelor si taxelor aferente anului 2020. Pentru a stii care sunt cifrele tale, ar fi bine sa iei legatura cu persoana care se ocupa de contabilitatea ta, sa ii ceri sumele aferente lunii noiembrie, si sa te ajute sa iti faca o minima previzionare a sumelor ce pot fi folosite pentru sponsorizari.

In cazul in care ai nevoie de lamuriri suplimentare pe acest subiect, sau ai nevoie in general de sfaturi personalizate pe specificul afacerii tale, te rugam sa ne contactezi in cel mai scurt timp posibil pentru o reteta personalizata de taxe mici sau daca vrei sa te intalnesti cu unul din specialistii nostri sa-ti raspunda la orice intrebarea te rugam sa te programezi >> AICI <<.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.