Stadiul lucrărilor de reabilitare a DJ 108 Hărman – Sânpetru

De la startul reabilitării drumului judeţean DJ 108 Hărman – Sânpetru dat de administraţia publică a judeţului Braşov pe 6 martie 2024, odată cu emiterea ordinului de începere a execuţiei lucrărilor, acest obiectiv investiţional a fost şi este permanent în atenţia vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Szenner Zoltan, cel care coordonează activităţile de administrare a reţelei rutiere de interes judeţean.

Vicepreşedintele CJ verifică cu regularitate evoluţia lucrărilor în teren, cu atât mai mult cu cât proiectul s-a dovedit a fi unul cu probleme. În urma unei şedinţe de lucru desfăşurate vineri, 20 septembrie, luni, 23 septembrie, Szenner Zoltan a fost prezent din nou pe amplasamentul drumului care face legătura între localităţile Hărman şi Sânpetru, un segment rutier foarte important pentru asigurarea mobilităţii locuitorilor din zona adiacentă municipiului Braşov.

„Vineri am avut o ședință la care, pe lângă personalul tehnic din Consiliul Județean, am convocat șeful de șantier și reprezentantul constructorului, dirigintele de șantier și proiectantul. Am cerut să găsim o soluție rapidă la problemele care întârziau execuția lucrărilor și am convenit o soluție care a fost acceptată de toate părțile. De asemenea, am cerut constructorului să se concentreze pe finalizarea tronsoanelor care sunt începute, astfel încât pe cât posibil să se poată turna asfaltul înainte de începerea lucrărilor de deszăpezire”, precizează vicepreşedintele Szenner Zoltan, care anunţă care va fi desfășurarea lucrărilor în perioada următoare:

Citeste și:  Curtea Constituțională are termen până joi să VALIDEZE rezultatele alegerilor prezidențiale

– Pe banda din dreapta pe sensul Hărman – Sânpetru, pe casetele începute se va finaliza încărcarea cu balast de la cota -70 cm până la -30 cm. Astăzi se lucra cu 10 camioane care transportau balastul și un greder, şi două compactoare care îl așterneau și compactau. I-am cerut constructorului să încerce să suplimenteze numărul de utilaje și mai mult, ca să profităm de vremea bună.

– Mai este un scurt tronson de unde balastul anterior (cel referitor la care am avut discuțiile cu constructorul privitor la calitatea acestuia) urmează să fie excavat până la adâncimea de -70 cm și pus un strat nou până la -30 cm. După compactare, traficul va fi dirijat pe banda aceasta și astfel se va putea desființa unul dintre cele două semafoare, iar balastul va fi lăsat sub trafic.

– Prin dirijarea traficului pe banda din dreapta vor putea începe excavarea și la banda din stânga din intravilanul Hărman. Pe acest tronson, banda din dreapta ne-a ridicat foarte multe probleme – țevi de apă și canalizare, cabluri de curent și conducte de gaz, pe toate le-am găsit acolo, doar că nu unde ar fi trebuit să fie. Sper ca pe banda din stânga să fie mai simplu și lucrurile să meargă mai repede.

Citeste și:  Primăria Brașov: Vineri aprindem luminițele Crăciunului – Vino cu RATBV și ai scăpat de grija parcării!

– După ce va fi gata și banda din stânga din intravilanul Hărman, se vor face măsurătorile de capacitate portantă pe banda din dreapta, care va sta sub trafic până atunci și, cu condiția ca valorile obținute să fie corespunzătoare, se va putea așterne și stratul de piatră spartă, după care deja se va putea turna asfaltul.

– În paralel, în extravilan se lucrează la relocarea cablurilor electrice aeriene, iar în intravilanul Sânpetru, la execuția canalizării pluviale.

Vicepreşedintele CJ mai spune că „în anul acesta care a trecut de când am preluat Direcția de drumuri județene din cadrul Consiliului Județean, m-am convins că în general ia mai mult timp pregătirea documentațiilor până la stadiul de a încheia contractul de execuție, decât perioada de execuție efectivă a lucrărilor, iar în cadrul procesului de execuție a lucrărilor, de obicei dificultățile cele mai mari sunt legate de depășirea obstacolelor birocratice în urma situațiilor neprevăzute, a modificărilor de proiect și de lucrările suplimentare. Iar legislația stufoasă nu ajută și probleme au fost din plin la DJ 108. Spre comparație, pe drumul DJ 106B Vulcan-Holbav unde deocamdată se lucrează doar pe extravilan și nu am întâlnit probleme similare, se poate vedea că, așa cum scris într-o postare anterioară, s-a avansat într-un ritm foarte bun. Pe cât posibil, soluțiile la aceste probleme trebuie găsite de comun acord, pentru că, spre deosebire de mediul privat de unde vin eu, rezilierea contractului este o soluție extremă, care produce prejudicii ambelor părți. O nouă procedură de achiziție durează foarte mult, iar rezilierea unui contract va bloca execuția lucrărilor pentru o perioadă chiar și de un an, asta dacă nu se ajunge la proces. În continuare voi merge cât de des este necesar pe șantier, ca să încerc să rezolv problemele apărute, astfel încât acestea să nu provoace alte întârzieri ale lucrărilor.

Citeste și:  Zoo Brașov organizează Ziua Internațională a Jaguarului @ Vineri, 29 noiembrie

P.S. Constructorul ne-a semnalat că bateriile de la semafoare sunt furate cu regularitate. Este un gest de maximă inconștiență. Făptașii nu iau în considerare că, pentru câțiva lei, pot provoca un grav accident de circulație. A fost anunțată Poliția, dar rog pe această cale și cetățenii, că dacă observă ceva suspect, să anunțe imediat Poliția. Mulțumesc.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.