Studiu: 22% dintre români cunosc faptul că furnizorii de energie oferă și soluții de e-mobility

  • E.ON a instalat 375 de puncte de încărcare a mașinilor electrice destinate rețelei proprii sau clienților privați;
  • În prima jumătate a anului 2023, numărul de încărcări prin E.ON Drive a crescut cu 130% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cantitatea de energie cu 160%;
  • Numărul de soluții E.ON Drive livrate în prima jumătate a anului 2023 a depășit numărul soluțiilor pentru tot anul 2022;
  • Compania plantează câte un copac pentru fiecare 10 kWh alimentați la stațiile E.ON Drive;

Conform unui studiu* realizat de E.ON la nivel național, circa 22% dintre respondenți cunosc faptul că furnizorii de energie oferă și soluții de e-mobility, E.ON Energie România fiind printre cei mai cunoscuți.

Compania a instalat, în primele șase luni ale anului 2023, aproximativ 95 de stații de încărcare a mașinilor electrice, ridicând la 375 numărul total al unităților instalate. În acest an, compania estimează că vor fi montate în total  200 de stații de încărcare pentru diverse categorii de clienți.

Citeste și:  George Simion îl susține pe Călin Georgescu: Sunt foarte bucuros că în turul al doilea ajunge un suveranist

Numărul de încărcări realizate în prima jumătate a anului 2023 s-a dublat față de aceeași perioadă a anului trecut, depășind 18.000 de sesiuni, iar cantitea de energie a depășit 330.000 kWh, în creștere cu 160%. Prin intermediul soluției E.ON Drive, clienții companiei au contribuit la o reducere a amprentei de carbon cu 130 de tone de CO2.

Totodată, compania răsplătește efortul clienților pentru a avea un viitor mai verde şi mai sustenabil, plantând câte un copac pentru fiecare 10 kWh alimentați la stațiile E.ON Drive. Astfel, în cadrul campaniilor anuale de plantare, desfășurate în 2021 și 2022, au fost sădiți 34.000 de puieți.

E.ON Drive, prima soluție la cheie dedicată posesorilor de mașini electrice, clienți rezidențiali, business sau municipalități, a fost lansată în anul 2018. Disponibilă pe www.eondrive.ro, soluția include, pe lângă furnizarea și instalarea echipamentului, pachete de servicii care să răspundă nevoilor specifice pieţei e-mobility.

Citeste și:  Presa internațională, despre alegerile din România: ”șoc”, ”cutremur”, ”surpriză”

De asemenea, clienții pot opta pentru un pachet complet de soluții fotovoltaice, care include și o stație de încărcare pentru mașini electrice. Acest pachet oferă o soluție pentru proprietarii de locuințe sau de afaceri care doresc să utilizeze surse de energie curată și să își încarce mașinile electrice la domiciliu sau la locul de muncă.

E.ON Energie România s-a implicat și în dezvoltarea unei rețele naționale de stații publice de încărcare de-a lungul unor importante coridoare de transport (Iași-Tg. Mureș, Iași-București, București-Constanța), prin intermediul proiectului NEXT-E, finanțat din fonduri europene.

Din cele aproximativ 3.700 de puncte de încărcare publice a mașinilor electrice din România, cele 1.000 aparținând E.ON Energie România și Renovatio sunt integrate, începând din luna noiembrie 2021, în platforma de e-roaming Hubject. Astfel, utilizatorii E.ON Drive și Renovatio e-charge vor putea accesa toate punctele de încărcare operate de către cele două companii folosind atât aplicațiile mobile, cât și cardurile RFID, contribuind astfel la o creştere extinsă a mobilităţii posesorilor de autovehicule electrice din România. 

Citeste și:  DRDP Brașov: S-a acționat cu 102 utilaje și s-au răspândit 137 tone de material antiderapant

Hubject (www.hubject.com) este cea mai mare platformă internațională de e-roaming pentru furnizorii de servicii de încărcare a mașinilor electrice, oferind posibilitatea interoperabilității extinse pentru utilizarea rețelelor de încărcare.

Compania va derula, în următorii doi ani, un proiect european ce prevede instalarea a 30 de stații de încărcare ultra-rapide de 150 kW. Aceste stații vor reprezenta o îmbunătățire semnificativă a infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, oferind utilizatorilor posibilitatea de a-și încărca rapid și eficient mașinile electrice într-un timp foarte scurt.

Notă:

* Studiul efectuat de E.ON a fost realizat lunar, pe un eşantion reprezentativ naţional de 1.000 de persoane fizice cu vârsta peste 18 ani, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews), în cursul anului 2022. Marja de eroare maximă calculată este de ± 3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.