Toate şcolile vor verifica veniturile părinţilor pentru cererile de burse sociale prin platforma ANAF PatrimVen. Înregistrarea în sistem durează cel mult trei zile, după cum anunţă Ministerul Educaţiei, potrivit Radio România Actualități.
Ministerul a precizat că verificarea condițiilor de venit pentru bursele sociale de 300 lei se va face de către secretarul unității de învățământ.
În acest an școlar, bursa socială se acordă elevilor din învățământul primar, gimnazial și liceal, minorilor proveniți din diverse medii sociale, incluși în programul „A doua şansă”, care nu au urmat sau nu au finalizat învățământul primar și gimnazial.
Pot primi bursă socială elevii cu unul sau ambii părinți decedați, respectiv a celor asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție specială, dar și elevii din familii monoparentale. În toate aceste situații, nefiind o condiționare de venit.
Mai pot beneficia de bursa socială elevii din familii cu un venit mediu net lunar pe membru de familie pe ultimele 12 luni mai mic de 50% din salariul minim net pe economie, dar și elevii cu deficiențe sau afectări funcționale produse de boli, tulburări sau afecțiuni ale structurilor și funcțiilor organismului.
Cererea, declarația veniturilor și documentele doveditoare trebuie depuse la școală în primele 25 de zile calendaristice de la începerea cursurilor anului școlar. Bursele sociale se plătesc lunar, pe întreaga durată a anului școlar, cu excepția lunilor în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe.