Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, prin Asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL care realizează documentaţiile de proiectare, a solicitat Consiliului Judeţean Braşov eliberarea Certificatului de Urbanism în vederea implementării obiectivului de investiţii „Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie pentru Autostrada Braşov – Bacău”.
Solicitarea cu documentaţia aferentă a fost înregistrată în data de 28 decembrie, iar pentru eliberarea Certificatului de Urbanism administaţia judeţeană aşteaptă primirea avizelor din partea autorităţilor publice locale al căror teritoriu administrativ este străbătut de viitoarea şosea de viteză A13. Este vorba despre primăriile municipiilor Braşov şi Codlea, alături de cele din Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer.
În data de 10 decembrie 2021, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat Studiul şi Raportul Alternativelor de Traseu – Analiza Muticriterială de Traseu Etapa 2, în cadrul căruia a fost definitivat traseul autostrăzii A13. Planul de situaţie al variantei finale pentru sectorul de drum cuprins între Braşov şi Bacău a fost transmis Consiliului Judeţean Braşov.
Conducerea CNAIR a solicitat administraţiei judeţene ca la emiterea certificatelor de urbanism pentru viitoarele proiecte de dezvoltări industriale sau de construcţii în zona adiacentă autostrăzii să ţină cont de traseul aprobat şi totodată să fie solicitat în prealabil avizul sau acordul specific al CNAIR.
Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic de Execuţie pentru Autostrada Braşov – Bacău beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Traseul autostrăzii Braşov – Bacău începe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A13 de viitoarele tronsoanele Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din autostrada A3.
„Construirea autostrăzii Braşov – Bacău este un obiectiv pe care l-am susţinut de la bun început, împreună cu colegii de la Consiliul Judeţean Covasna. Am participat la mai multe întâlniri de lucru cu reprezentanţii CNAIR care împreună cu proiectanţii au prezentat diverse variante de traseu. Toate acestea au fost analizate cu primarii şi specialiştii în urbanism din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale prin care trece autostrada. Varianta de traseu definitivată este cu siguranţă cea mai fezabilă şi cea care integrează toate necesităţile de transport pentru fiecare localitate în parte. Am convingerea că implementarea celor trei proiecte de autostrăzi care străbat judeţul nostru va rezolva descongestionarea traficului din întreaga zonă periurbană a municipiului Braşov, va asigura accesul la obiectivele importante din proximitate, aşa cum este Aeroportul Internaţional Braşov şi va elimina traficul de tranzit din localităţi”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
În ceea ce priveşte tronsonul Ploieşti – Braşov din autostrada Bucureşti – Braşov, proiectul este în faza de completare/revizuire a Studiului de Fezabilitate şi elaborare Proiect Tehnic, realizată de firma Consitrans SRL. În momentul de faţă, Etapa 1 din Analiza Multicriterială de Traseu este încheiată, fiind propuse cinci posibile variante de traseu pentru segmentul Ploieşti – Braşov. În perioada următoare, acestea vor fi discutate şi analizate cu factorii de decizie din judeţele Prahova şi Braşov şi cu autorităţile şi instituţiile teritoriale implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectului.
Cât despre segmentul Braşov – Făgăraş din autostrada A3, în lungime de 48 de kilometri, în urma procedurilor de achiziţie desfăşurate de CNAIR contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectulului Tehnic de Detaliu a fost atribuit asocierii Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc.).
Foto. Arhivă