Trenurile care asigură legătura tuturor regiunilor cu Marea Neagră intră în circulație. Programul începe din 12 iunie și continuă până la 6 septembrie.
CFR Călători a adoptat un program variat care presupune fie prelungirea circulației unor trenuri care aveau ca destinație finală București Nord spre Mangalia sau introducerea de trenuri ce au ca destinație exclusivă litoralul Mării Negre.
Prima parte a programului începe pe 12 iunie, prin prelungirea circulației unor trenuri la /de la Mangalia, până la data de 25/26 iunie:
· Trenurile IR 1642/IR 1641 Baia Mare – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1942/ IR 1941, cu grupă de vagoane de la / până la Cluj Napoca IR 1638/IR 1639 și pentru Bistrița Nord IR 1648.
· Trenurile IR 1862/IR 1861 Iași – București Nord și retur vor circula până la/de la Mangalia ca trenuri IR 1964/ IR 1963, cu grupă de vagoane de la/până la Suceava IR 1756/ IR 1757.
· Trenurile IR 1695/IR 1696 Timișoara Nord – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1996/IR 1995, cu grupă de vagoane de la/până la Reșița R 9172/ R 9161.
· Trenurile IR 1742/ IR 1741 Satu Mare – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1946/ IR 1945.
Revine în circulație și în acest sezon, din 12 iunie, Trenul Tineretului” IR 1924 / IR 1923 pe ruta Sibiu – București Nord – Mangalia și retur.
Începând cu 26/27 iunie, se introduc în circulație trenuri special dedicate asigurării legăturii cu litoralul dinspre Timișoara Nord, Arad, Deva, Craiova, Sibiu, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Cluj Napoca, Brașov, Târgu Mureș, Iași, Suceava, Galați, iar trenurile anterioare vor reveni la mersul inițial.
Potrivit CFR, legătura directă Arad – Mangalia și retur va fi realizată de trenurile IR 1922/IR 1921 pe întreaga durată a programului estival, iar legătura directă între Capitală – Mangalia și stațiunile de pe litoral va fi realizată cu trenurile IR 1983/ IR 1984 în perioada 27 iunie – 6 septembrie.
Totodată, va crește frecvența trenurilor între Constanța și Mangalia.
Trenurile de lung parcurs vor avea în compunere vagoane de dormit și cușetă.
Pentru accesul turiștilor în Delta Dunării, din 13 iunie, trenurile IR 1589/ IR 1588 vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului, legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur. De asemenea, în fiecare zi, 4 trenuri (2 tur/2 retur) vor continua să circule între Medgidia și Tulcea.