
„Adeline”, metoda de înşelăciune online care începe cu primirea de către utilizatori a unor mesaje, care îi îndeamnă să acceseze un link pentru a acorda ajutor, un vot în cadrul unui sondaj unei persoane pe nume Adeline care participa la un concurs de dans, a ajuns la un nou nivel. Dacă până acum era necesar ca potenţiala victimă să introducă pe telefonul său un cod pin din 8 caractere, acum s-a ajuns la un simplu click pe o pagină suspectă. Acest lucru i s-a întâmplat şi unui avocat din Braşov, care a primit documente trimise de o colegă. Le-a deschis şi a fost redirecţionat către o pagină web. Cu toate că a închis imediat pagina, hoţii au reuşit să cloneze atât programul de mesagerie cât şi contul de mail, potrivit bzb.ro.
„Evident că nu am votat sau nu am introdus vreun cod sau număr de telefon. Practic, ecranul telefonului meu s-a înnegrit, mi s-a confirmat numărul meu de telefon. Aveam posibilitatea să confirm sau nu numărul de telefon. Evident, mi-a trezit o suspiciune şi nu am dat nici măcar numărul de telefon sau să confirm numărul de telefon. Pur şi simplu, am resetat telefonul, adică l-am închis. Am verificat după aceea dacă totul funcţionează OK, nu am constatat nicio problemă. După două zile, aflându-mă la birou, efectiv m-am trezit că telefonul meu nu mai răspundea, nu era blocat, dar nu puteam să sun şi nu puteam să fiu sunat şi am constatat că diverse persoane din contactele mele de pe WhatsApp primeau mesaje numele meu cu textul «Bună pot să-mi imprumuţi suma de 3.200 de lei şi îţi dau înapoi pe card mâine. Mulţumesc!»”, a declarat avocatul, care a dorit să rămână anonim.
Citește continuarea aici.