Unitatea de Achiziții Centralizate a Consiliului Județean Brașov este în curs de operaționalizare! O ședință cu utilizatorii Unității de Achiziții Centralizate (UCA) a avut loc, ieri, la sediul Consiliului Județean Brașov în cadrul vizitei de monitorizare efectuată de reprezentanții Băncii Europene de Investiții (BEI) și ai Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP).
Responsabilii de achiziții publice din cadrul CJBv, precum și ai unităților sanitare, serviciilor publice județene, instituțiilor de cultură și învățământ special din subordinea CJ au aflat direct de la experți despre experiența configurării și operaționalizării UCA în România, precum și despre demersul de colectare și analiză a necesităților utilizatorilor UCA.
Reamintim că UCA-CJ Brașov a fost înființată la finalul lunii mai 2023 sub forma unui compartiment de specialitate în cadrul Direcției Achiziții și Contractare, iar în luna iulie au fost aprobate normele de funcționare ale acestei structuri, care va derula, în sistem centralizat, procedurile de achiziții publice de produse, servicii sau lucrări de la nivelul administrației județene și al instituțiilor aflate sub autoritatea CJ.
”Mă bucur că reușim să facem pași importanți pentru operaționalizarea acestei structuri importante de la nivelul Consiliului Județean Brașov. Apreciem sprijinul oferit de reprezentanții ANAP și cei ai Băncii Europene de Investiții în implementarea acestui concept utilizat în majoritatea țărilor europene, ce va contribui la reducerea costurilor la nivel de administrație și autoritate contractantă prin economii de scară, precum și la schimbarea în bine a percepției publice despre achizițiile din sistemul public!” – a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Ciprian Sterpu.