Viteză mai mare pentru multe trenuri care trec prin Brașov

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că în primul semestru al acestui an, în cadrul programului de întreţinere şi reparaţii curente la infrastructura feroviară, din totalul de 490 de restricţii existente pe întreaga reţea feroviară s-au eliminat 239 de restricţii de viteză, din care 171 de restricţii pe cele 8 magistrale feroviare.

Activitatea de întreţinere şi reparaţii curente la infrastructura feroviară, care are drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de transport pe calea ferată, prin restabilirea vitezei de circulaţie şi creşterea capacităţii de exploatare, este susţinută financiar din transferuri bugetare, cu o alocaţie financiară aferentă anului 2019 în valoare de 196 de milioane de lei şi din fondurile proprii ale companiei, cu alocaţie aferentă anului curent în valoare de 162,6 milioane de lei, rezultate finale ale lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente find influenţate de procentele de finanţate asigurate.

Citeste și:  România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor educaţionale

Lucrările de întreţinere şi reparaţii curente pentru ridicarea restricţiilor de viteză, finalizate în primele şase luni ale acestui an, au fost executate atât în regie proprie, dar şi cu firme specializate, pe raza celor 8 sucursale regionale de căi ferate – Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa, CFR SA 

Din punct de vedere al magistralelor feroviare, menţionăm faptul că din cele 171 de restricţii de viteză (RV) eliminate, 106 de restricţii s-au ridicat pe magistralele Bucureşti – Timişoara (Magistrala 900), Bucureşti – Episcopia Bihor (Magistrala 300) şi Braşov – Curtici (Magistrala 200), 65 de restricţii fiind eliminate pe magistralele 500 (Bucureşti – Vicşani), 400 (Braşov – Satu Mare), 600 (Tecuci – Ungheni), 700 (Bucureşti – Galaţi) şi 800 (Bucureşti – Mangalia).

Citeste și:  Ce aduce noroc la bani în noul an: 5 lucruri pe care să le faci de Revelion

Menţionăm faptul că numărul de restricţii de viteză reprezintă o valoare dinamică, prin care se reflectă starea infrastructurii feroviare la un moment dat, numărul acestor restricţii fiind influenţat atât de gradul de degradare intempestivă a unor elemente ale infrastructurii şi de lucrările de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare aflate în derulare, lucrări care se desfăşoară pe o perioadă determinată şi care necesită introducerea de restricţii tehnologice.

Pentru continuarea programul de întreţinere şi reparaţii curente, la nivelul celor 8 sucursale regionale CF sunt în derulare în prezent alte 31 de contracte pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii în vederea ridicării restricţiilor de viteză pe linii şi aparate de cale din staţii (de exemplu staţiile Ploieşti Sud, Craiova, Coţofeni, Gugeşti, Buzău, Mărăşeşti, Coteşti), dar şi pe intervale de staţii, şi aici menţionăm intervalele CF: Meri – Lainici, Monor Gledin – Râpa de Jos – Deda, Bonţida – Iclod, Suceava – Suceava Vest, Palas – Port Constanţa şi Constanţa – Mangalia.

Citeste și:  Uniunea Ziariştilor Profesionişti din România face apel la instituţiile statului să ia măsuri de protejare a activităţii jurnaliştilor

„Prin lucrările anuale de întreţinere şi reparaţii curente derulate pe reţeaua feroviară ne propunem să menţinem un ritm constant în programul companiei de îmbunătăţire a capacităţilor de exploatare oferite operatorilor de transport de călători şi de marfă, program care vizează creşterea vitezei de circulaţie şi a gradului de siguranţă pe infrastructura feroviară publică”, a declarat Constantin Axinia, director general al CFR SA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.