Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli, marcată prin demararea unui proiect antibullying în școlile din Județul Brașov

Ziua de 30 ianuarie marchează Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală. În acest context, la nivelul județului Brașov, Biroul Siguranță Școlară va organiza, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Brașov, Proiectul pentru reducerea violenței fizice și psihologice în unitățile de învățământ preuniversitar, care va fi implementat în  școlile gimnaziale, fiind o acțiune cu spectru larg, în sensul implicării unui număr mare de elevi care vor participa la diferite acțiuni, în scopul conștientizării acestora cu privire la implicațiile faptelor de tip bullying comise în mediul școlar.

Măsurile prevăzute în proiect își propun intervenția asupra principalelor cauze ale violenței și anume: lipsa conștientizării implicațiilor legale ale propriului comportament, precum și lipsa de cunoaștere a instrumentelor/tehnicilor non-violente de soluționare a conflictelor.

Proiectul vine in completarea activităţilor derulate până în prezent cu o nouă abordare a procesului de transmitere a informațiilor instructiv-educative și va fi implementat în   unități de învățământ preuniversitar de pe raza județului Brașov, cu beneficiari elevi din ciclul gimnazial, având ca obiective:

  • Identificarea formelor de violență;
  • Cunoașterea sensului valorilor: sinceritate, toleranță, colegialitate, prietenie, stăpânire de sine, respect, modestie, curaj, responsabilitate, colaborare, comunicare;
  • Formarea de atitudini și atitudini morale în spiritul prevenirii și înlăturării violenței în mediul școlar;
  • Creșterea capacității de soluționare non-violentă a conflictelor în rândul elevilor care manifestă comportamente antisociale;
Citeste și:  S-a terminat Yellowstone: ce urmează?

Cu această ocazie, la nivelul fiecărei unități de învățământ participante în cadrul proiectului se va lansa un concurs pe tema: ”Prevenirea violenței psihologice (bullying)”, care va consta în :

  • realizarea unor materiale informativ-preventive privind violența sub

orice formă: afiș, poster (100 x 70 cm)

  • realizarea unui clip video (maximum 3 minute) care să transmită mesaje anti-bullying.

Concursul este adresat tuturor elevilor de gimnaziu din școlile participante, materialele realizate fiind rezultatul efortului colectivului de elevi dintr-o clasă, coordonați de profesorul diriginte.

La nivelul fiecărei unități școlare va fi desemnată câștigătoare o singură clasă, în baza votului exprimat de elevii școlii.

La nivelul județului va fi desemnată câștigătoare o singură clasă, în baza votului exprimat de reprezentanții instituțiilor partenere. Câștigătorii etapelor  județene vor fi comunicați, iar materialele informativ-preventive desemnate câștigătoare vor fi înaintate până la data de 05.03.2022 Direcției Siguranță Școlară.

Citeste și:  Bradul de Crăciun al clubului Kids Tâmpa Brașov a umplut sala cu aproape 1000 de sportivi ai Brașovului

La nivel național se va realiza o selecție a școlilor desemnate câștigătoare la nivel județean, iar Direcția Siguranță Școlară va face demersurile pentru publicarea/multiplicarea/difuzarea materialelor câștigătoare.

Prin implicarea elevilor în proiect se dorește conștientizarea acestora cu privire la implicațiile violenței fizice și psihologicecomise în unitățile de învățământ  și angrenarea acestora în activități competitive și educaționale, având ca  efect reducerea violenței în mediul școlar.

Întrucât tiparele de a reacționa în situații dificile se formează în mediul familial și cel școlar, Poliția Brașov reamintește :

Elevilor:

  • Să recunoască tipurile de comportament asimilat fenomenului de bullying (agresiuni fizice/psihice/online);
  • Să evite să reacționeze violent în cazul în care sunt provocați;
  • Să ceară sprijinul cadrelor didactice/părinților în cazul în care devin victime ale unui astfel de comportament;
Citeste și:  Uniunea Ziariştilor Profesionişti din România face apel la instituţiile statului să ia măsuri de protejare a activităţii jurnaliştilor

Părinților/cadrelor didactice:

  • Să-i sfătuiască  pe copii/elevi să nu intre în anturaje dubioase, să evite violența în rezolvarea conflictelor și să ceară sprijinul în orice problemă pe care o întâmpină;
  • Să supravegheze atent comportamentele copiilor/elevilor și să intervină prompt în cazul în care bănuiesc că există un comportament de tip bullying.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.