Măsuri dispuse la nivelul Poliției de Frontieră în perioada Sărbătorilor de iarnă

Ne aflăm în perioada Crăciunului, sens în care la nivelul Poliției de Frontieră Române au fost luate măsuri de adaptare atât a misiunilor, cât şi a resurselor umane şi materiale, la specificul fiecărei frontiere, astfel încât să se asigure un control eficient şi operativ în toate punctele deschise traficului internaţional.

Pentru fluidizarea traficului, se va suplimenta numărul polițiștilor de frontieră care îşi desfăşoară activitatea la controlul documentelor precum şi echipamentele folosite pentru verificare. Astfel, în perioada 23-26 decembrie, aproximativ 3.500 polițiști de frontieră vor desfășura, zilnic, activități de supraveghere și control la frontiera de stat. Totodată, vor fi folosite inclusiv staţii mobile, în vederea asigurării controlului de frontieră în parametrii optimi.

Citeste și:  Dezbatere publică: SC HARSHA ENGINEERS EUROPE SRL aduce la cunoştinţa celor interesaţi, organizarea dezbaterii publice privind solicitarea de emitere a revizuirii Autorizaţiei integrate de mediu nr. BV3 din 18.06.2021

De asemenea, vor fi suplimentate arterele de control pe sensul de ieşire din ţară sau de intrare, până la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctelor de trecere a frontierei.

O situaţie specială se înregistrează la traficul pentru camioane. În această perioadă se constată o creştere a numărului de automarfare care se prezintă pentru efectuarea formalităţilor de frontieră.

Astfel, toate inspectoratele teritoriale ale Poliţiei de Frontieră şi Garda de Coastă au dispus măsuri pentru suplimentarea personalului planificat la efectuarea formalităţilor de frontieră, precum şi a arterelor deschise pentru acest tip de mijloace de transport, în funcţie de configuraţia şi capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct.

Citeste și:  Risc însemnat de avalanşe în munţii Bucegi, Făgăraş, Parâng, Şureanu, Ţarcu şi Godeanu

Menţionez că în această perioadă se va menţine permanent legătura cu autorităţile de frontieră din statele vecine, alături de care se  efectuează controlul de frontieră, în vederea dispunerii unor măsuri comune, astfel încât controlul să se desfășoare cu operativitate. 

Pentru a contribui la scurtarea timpului de control şi implicit la fluidizarea traficului, avem o serie de recomandări utile pentru participanţii la traficul transfrontalier:

  • verificarea valabilităţii documentului de călătorie cu care se intenţionează tranzitarea frontierei, inclusiv pentru cetățenii români minori;
  • conducătorii mijloacelor de transport să se asigure că au documentele necesare pentru autovehicul: permisul de conducere valabil și corespunzător categoriei din care face parte vehiculul condus, certificatul de înmatriculare și dovada inspecției tehnice periodice;
  • documentarea, în prealabil, la reprezentanţele diplomatice din România ale statelor în care se călătoreşte, cu privire la condiţiile particulare de intrare şi şedere;
  • având în vedere posibila creştere a traficului în perioada minivacanţei inclusiv pe aeroporturile internaţionale, recomandăm pasagerilor sa se prezinte la aeroport în intervalul de timp indicat de companiile de zbor şi de administraţia aeroporturilor;
  • și nu în ultimul rând, recomandăm consultarea  aplicaţiei Trafic On-line, de pe pagina de internet a Poliției de Frontieră, care  prezintă o  estimare a timpului de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.