Situație extrem de tensionată la RATBV SA: Șoferii de autobuz sunt la un pas să oprească lucrul din cauza condițiilor grele de muncă. Este vorba în special despre șoferii care lucrează pe proaspăt-achiziționatele autobuze Menarini.
Autobuzele, confecționate în mare parte din plastic și care nu sunt prevăzute cu un sistem de încălzire pentru situații în care temperaturile scad sub 0 grade Celsius, îi nemulțumesc atât pe călătorii brașoveni cât și pe șoferi. Și unii și ceilalți îngheață în autobuzele RATBV.
În vreme ce pentru călători chinul durează câteva zeci de minute, cât ține parcurgerea traseului de la un capăt la altul, pentru șoferi coșmarul se întinde pe 8 ore.
Timp de opt ore șoferii RATBV trebuie să îndure, în cabină, temperaturi ce nu trec de 6 grade Celsius.
Îmbrăcați foarte gros și de cele mai multe ori înfășurați în pături groase, șoferii de autobuz încearcă să reziste cu stoicism celor opt ore de muncă. Chiar și așa, zilnic doi-trei angajați cad la pat din motive medicale. Mărturiile șoferilor sunt absolut cutremurătoare.
„Nu avem căldură nici pentru noi, nici pentru călători. Oamenii plătesc bilet și vor să circule în condiții civilizate. Au dreptate să fie supărați și se ceartă cu noi. Mulți știu că nu suntem noi vinovați dar spun așa ca să se descarce. Dar călătorii au noroc, după câteva minute coboară și scapă, noi rămânem mai departe să ne chinuim. Te plângi șefului, ridică din umeri, îți zice să bei ceaiuri calde la cap de linie”.
„Am depășit momentul scandalurilor cu călătorii, acum ne plâng de milă. Când ne văd în ce hal suntem de înghețați nu mai zic, bieții oameni, nimic. Le este greu și lor, ne este greu și nouă, suferim împreună. Noi tragem tare mereu să ajungem la capăt de linie. Acolo avem câteva clipe de dezmorțeală, apoi, din nou la ‘congelator’. Așa decurge o zi de muncă pentru noi, o goană continuă de la un capăt la altul, pentru câteva clipe de căldură”.
„Stai, că nici cu pături și haine groase nu le convine să ne vadă. Le ascundem pe unde putem. Cică imaginea contează, ar vrea să stăm la sacou să facem o impresie bună. A mai circulat vestea că ne vor opri pe traseu să ne verifice de pături. Să-i ferească Dumnezeu, că acolo le las autobuzul, unde m-au oprit, între stații, în stație…îl las acolo și am plecat acasă. Să-l conducă ei la costum”.
Dar frigul din autobuze nu este totul. Mizeria din mijoacele de transport în comun este de nedescris, iar pe afară autobuzele sunt incredibil de murdare. Asta pentru că RATBV-ul își spală autobuzele doar când plouă. Există și o spălătorie, dar, la fel ca și autobuzele, aceasta este neutilizabilă, pentru că este, și ea, înghețată. Se va putea folosi din nou în primăvară.
Iată și lista celor care vă oferă acest transport, așa cum este el, la Brașov:
Conducerea RATBV S.A.
DIRECTOR GENERAL AL RATBV S.A. George Mihai CORNEA
DIRECTOR EXPLOATARE Nicolae SPINEAN
DIRECTOR ECONOMIC Ovidiu Sergiu BUCUREI
DIRECTOR TEHNIC Ioan STROE
CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE RATBV. S.A.
Marian GEMAN – Presedinte C.A. RATBV S.A.
Marius COSTE – Vicepresedinte C.A. RATBV S.A.
Gabriela VLAD – Membru C.A. RATBV S.A.
George Mihai CORNEA – Membru C.A. RATBV S.A.
Bogdan Florin NASTASE – Membru C.A. RATBV S.A.