Europarlamentarul Dragoș Benea a anunțat, duminică, printr-o postare pe Facebook că lansează oficial campania de susținere a Autostrăzii A13 Bacău – Brașov. Benea face apel la toti românii, pentru sutinerea singurei solutii plauzibile de autostradă care va lega Moldova de Transilvania:
„In prelungirea apelului lansat în decembrie 2019 și reiterat de mine în februarie 2020, vă chem pe toți – cu mic, cu mare – să facem front comun pentru Bacău – Brașov (A13), singura soluție plauzibilă de autostradă ptr. Moldova. Adunați în spatele acestei idei exclusive, vom reuși să o impunem inclusiv guvernului PNL care, în fața evidențelor, nu va avea marja de manevră.
Susține și tu Autostrada Bacău – Brașov; susține A13! https://www.facebook.com/SustinA13 „ a spus Benea.
Studiile oficiale dau varianta Bacau – Brasov mai ieftina, mai scurta si cu mai putine probleme de mediu
Conform unui studiu comandat de fostul ministru al Transporturilor, deputatul Lucian Sova, expertii oficiali ai Comisiei Europene – BEI – PASSA & JASPERS au ajuns la concluzia ca Autostrada Bacau – Brasov este cea mai ieftina si mai scurta varianta care poate lega Moldova de Transilvania.
Autostrada A13 Bacau – Brasov are doar 160 km si va costa putin peste 2 miliarde de euro. In comparatie, Autostrada Targu Mures – Iasi are 310 km si costa aproape 7 miliarde de euro.
Daca ne referim la problemele de mediu si aici Autostrada Bacau – Brasov are un mare plus. In calea autostrazii Tg. Mures – Iasi, pentru care Guvernul a lasat de inteles ca va cauta finantare europeana in urmatorii ani, stau 15 situri naturale ( zona Parcului National Ceahlau ), totalizand peste 51.000 de hectare de arii protejate. Ponderea acestora in economia proiectului este de aproape 55%. In varianta Bacau – Brasov, ponderea ariilor protejate este de doar 8%.