Semnal de ALARMĂ al transportatorilor: ‘Urmează tarife RCA ca în Germania și despăgubiri ca în Congo’

COTAR avertizează că liberalizarea prețul RCA ar duce la situaţia în care prețul poliţei să poată crește după pofta asiguratorului, iar ASF nu va mai putea interveni, valoarea RCA urmând să crească treptat, în următorii 5 ani, ajungând la 400 de euro.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) susține că firmele de asigurări lansează propuneri care, dacă vor fi adoptate de Parlamentul României, vor crea o gaură de sute de milioane de euro la bugetul de stat și o pagubă de 500 de milioane de euro industriei auto.

Un comunicat al confederației arată că asiguratorii solicită liberalizarea prețul RCA, astfel incat, prețul RCA să poată crește după pofta asiguratorului, fără niciun fel de regulă și fără ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să mai poată schița vreun gest împotriva valului de creștere a tarifului RCA care va urma treptat, în următorii 5 ani. „Este foarte proabil ca în cazul adoptării de către Parlamentul României a propunerilor UNSAR, prețul mediu al poliței RCA să ajungă în următorii ani la nivelul prețului din țările vest europene, respectiv, la aproximativ 400 de euro/RCA”.

Citeste și:  Polițiștii brașoveni, în campanie de informare pentru siguranța rutieră și utilizarea responsabilă a materialelor pirotehnice în perioada sărbătorilor

Pe de alta parte, asiguratorii vor reducerea costurilor de despăgubire, după propria lor evaluare, fără a ține cont de costurile reale de reparație. Valoarea costurilor de despăgubire după propria lor evaluare este, de fapt, binecunoscuta “regie proprie” – generatoarea de evaziune fiscală și activități neautorizate de reparație.

Din costurile reale de reparație se vor scădea următoarele: valoarea TVA și impozitului pe profit aferente serviciilor de reparație, a pieselor de schimb și a materialelor de vopsitorie; costul unei reparații de calitate, prin nerespectarea soluțiilor tehnice de reparație. Unele piese se înlocuiesc tehnologic, dar asiguratorii le vor reparate pentru că în România e mai ieftin să repari decât să înlocuiești o piesă; Costul unei piese de calitate. Piesele de schimb să fie cât mai ieftine și, implicit, de proastă calitate; Costul unor materialele de vopsitorie de calitate.

Citeste și:  Bradul de Crăciun al clubului Kids Tâmpa Brașov a umplut sala cu aproape 1000 de sportivi ai Brașovului

Pentru păgubitul RCA, nevinovat de producerea accidentului, costul va fi redus cu 65-70% față de cel real, asiguratorii din România vor face o economie de peste 500 milioane de euro/an, bugetul de stat va înregistra o scădere a taxelor (TVA, impozit pe profit, impozitele pe veniturile locurilor de muncă desființate, alocarea de fonduri pentru șomajul personalului care și-a pierdut locul de muncă, alte taxe achitate de către service: costuri anuale cu autorizarea RAR, taxe de mediu, taxe de scolarizare a personalului angajat, ISCIR -izarea periodică a utilajelor, etc), de aproximativ 300 milioane de euro/an, iar industria de reparații auto va fi amenințată de faliment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.