Proiectele avizate de Comisia de Circulație Brașov

În Comisia de Circulație din data de 4.02 au fost avizate următoarele proiecte:

  1. Desfășurarea „Raliului Brașovului (Tess Rally)” , în perioada 25 martie – 27 martie 2021, cu restricții de circulație auto și pietonale în Piața Sfatului, DN1E tronson cuprins între km 0 (Biblioteca Județeană Gheorghe Barițiu) – km 21 – km 12+400 (Poiana Brașov Hotel DrachenHaus), breteaua de legătură între str. Lungă și str. Ștefan Octavian Iosif, capăt de linie RATBV ”Livada Poștei”.
  2. Solicitarea firmei Flavus Investiții pentru reamenajare hală, schimbare destinație în spații depozitare, spații producție, spații administrative, amenajare exterioară (drum acces, alei pietonale) și împrejmuire teren” – Str. Turnului f.n. – faza D.T.A.C.
  3. Solicitarea firmei Bilka Steel SRL pentru schimbarea de destinație din depozit cabine roți și tractoare în spații producție, depozitare și administrative” -Str. Henri Coandă nr. 17 – faza D.T.A.C.
  4. Solicitarea S.C. Continental Hotels S.A. pentru construire hotel și dotări specifice – Bd. 15 Noiembrie f.n. – faza D.T.A.C.
  5. Solicitarea S.C. Hotel Diamant City S.R.L. pentru extindere hotel City Center – Str. Traian Grozăvescu nr. 4 – faza P.U.D.
  6. Reabilitarea podurilor peste Ghimbășel, de pe următoarele străzi str. Fântânii, str. Institutului, reabilitare pod str. Plugarilor – faza D.A.L.I.

Podul de pe str. Fântânii

Acesta este un pod din beton armat – beton precomprimat, peste pârâul Ghimbășel, situat pe strada Fântânii. Această stradă asigură legătura între centrul orașului și cartierul Stupini (este intrarea principală dinspre DN 13). Podul are două deschideri (2×18.00 m). Lungimea totală a podului este de 42.50 m.

Cele mai importante defecte şi degradări constatate sunt următoarele:

Structura de rezistență a podului este alcătuită, în secțiune transversală, din 10 grinzi prefabricate, tip fâșii cu goluri pentru șosea, cu lungimea de 18.00 m și înălțimea de 0.80 m.

Grinzile prefabricate prezintă degradări și defecte cum ar fi: zone cu defecte de suprafață; culoare neuniformă, pete negre și impurități; imperfecțiuni geometrice, aspect macroporos, agregate la suprafață; fisuri longitudinale vizibile la intradosul grinzilor marginale; infiltrații la intrados, carbonatări, apariția de stalactite; infiltrații în zonele de capăt.

Culeele prezintă următoarele defecte și degradări aparente: agregate la suprafață, cuiburi de pietriș; segregarea betonului, beton cu aspect friabil; degradarea pereului sferturilor de con; uzura/eroziunea betonului.

Soluția avizată de Comisia de circulație, dintre cele trei propuse, a fost înlocuirea suprastructurii podului, care va cuprinde următoarele categorii de lucrări:

  • decaparea căii pe pod până la nivelul superior al grinzilor;
  • desfacerea parapetului pietonal metalic și trotuare;
  • demontarea grinzilor prefabricate, fâșii cu goluri pentru șosea;
  • reparații locale și curățire banchete de rezemare;
  • montare grinzi prefabricate cu corzi aderente tip I cu lungimea de 18.00 m și înălțimea de 0.80 m, turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat de clasa superioara C30/37 și realizarea grinzii parapetului – odată cu aceasta se va asigura un gabarit al căii pe pod de 7.80 m
  • așternerea unei hidroizolații performante și protejarea acesteia;
  • supraînălțarea zidurilor de gardă și amenajarea șlițurilor pentru montarea rosturilor de dilatație; refacerea rosturilor de dilatație de pe culee, montare dispozitive de acoperire a rosturilor;
  • realizarea căii pe pod din îmbrăcăminte asfaltică;  
  • realizarea trotuarelor;
  • reparații locale la intradosul și pe fețele văzute ale grinzilor;
  • realizare găuri la intradosul fâșiilor cu goluri pentru scurgerea apelor de infiltrație din interiorul acestora;
  • curățarea intradosului fâșiilor cu goluri și repararea zonelor degradate, cu mortare speciale, protejare intrados fâșii cu goluri cu vopsele speciale;
  • montarea unui parapet pietonal metalic;
  • montarea parapetelor de siguranță – borduri înalte.
Citeste și:  Ce te costă mita electorală?

       Lucrările de consolidare și sporire gabarit prin înlocuirea suprastructurii nu se vor putea executa sub trafic, fiind necesară întreruperea circulației pe pod și devierea acesteia pe rute ocolitoare.

Durata de execuție: 8 luni

Valoare construcții-montaj, cu TVA: 7.599.971,45 lei, din care  amenajare albie – 3.629.820,49 lei. Valoarea foarte mare a lucrărilor de amenajare a albiei are ca și cauză faptul că nu s-au executat astfel de lucrări până acum.

Podul de pe str. Institutului (Fundăturii)

Acesta este un pod din beton armat – beton precomprimat, peste pârâul Ghimbășel, situat pe strada  Institutului. Podul are o singură  deschidere de 13,50 m. Lungimea totală a podului este de 21,10 m.

Cele mai importante defecte şi degradări constatate sunt următoarele:

Structura de rezistenţă a podului este alcătuită, în secţiune transversală, din 9 grinzi prefabricate, tip fâșii cu goluri pentru șosea, cu lungimea de 14.00 m și înălțimea de 0.80 m.

Grinzile prefabricate prezintă degradări şi defecte cum ar fi:

–      zone cu defecte de suprafaţă;

–      culoare neuniformă, pete negre şi impurităţi;

–      imperfecţiuni geometrice, aspect macroporos, agregate la suprafaţă;

–      infiltraţii în zonele de capăt;

Infrastructurile (culeele) prezintă următoarele defecte şi degradări aparente:

–      dezvelirea fundaţiilor;

–      modificarea exagerată a proprietăţilor fizico-mecanice ale betonului;

–      agregate la suprafaţă, cuiburi de pietriş;

–      segregarea betonului, beton cu aspect friabil;

–      uzura/eroziunea betonului;

–      zidul din aval, pe malul drept, prezintă o crăpătură cu deplasare;

–      pierderea formei sferturilor de con.

Soluția avizată de Comisia de circulație, dintre cele trei propuse, a fost înlocuirea suprastructurii podului, care va cuprinde următoarele categorii de lucrări:

  • decaparea căii pe pod până la nivelul superior al grinzilor;
  • desfacerea parapetului pietonal metalic și trotuare;
  • demontare grinzi prefabricate, fâșii cu goluri pentru șosea;
  • reparații locale și curățire banchete de rezemare;
  • montare grinzi prefabricate cu corzi aderente tip I cu lungimea de 14.00 m și înălțimea de 0.72 m;
  • turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat de clasa superioară C30/37 și realizarea grinzii parapetului – odată cu aceasta se va asigura un gabarit al căii pe pod de 7.80 m;
  • așternerea unei hidroizolații performante și protejarea acesteia;
  • supraînălțarea zidurilor de gardă și amenajarea șlițurilor pentru montarea rosturilor de dilatație; refacerea rosturilor de dilatație de pe culee, montare dispozitive de acoperire a rosturilor;
  • realizarea căii pe pod din îmbrăcăminte asfaltică;  
  • realizarea trotuarelor;
  • reparații locale la intradosul și pe fețele văzute ale grinzilor;
  • realizare găuri la intradosul fâșiilor cu goluri pentru scurgerea apelor de infiltrație din interiorul acestora;
  • curățarea intradosului fâșiilor cu goluri și repararea zonelor degradate, cu mortare speciale; protejare intrados fâșii cu goluri cu vopsele speciale;
  • montarea unui parapet pietonal metalic;
  • montarea parapetelor de siguranță – borduri înalte.
Citeste și:  Cu ce se ocupă, de fapt, parlamentarii României?

       Lucrările de consolidare și sporire gabarit prin înlocuirea suprastructurii nu se vor putea executa sub trafic, fiind necesară întreruperea circulației pe pod și devierea acesteia pe rute ocolitoare.

Durata de execuție: 6 luni,

Valoare construcții-montaj, cu TVA: 2.599.126,72 lei, din care  amenajare albie  – 603.207,24 lei.

Podul de pe str. Plugarilor

Acesta este un pod situat peste pârâul Ghimbășel, pe strada Plugarilor. Podul are 2 deschideri (2×15,50 m). Lungimea totală a podului este de 37.70 m.

Structura de rezistență a podului este alcatuită, în secțiune transversală, din 10 grinzi prefabricate, tip fâșii cu goluri pentru șosea, cu lungimea de 16.00 m și înălțimea de 0.72 m.

       Grinzile prefabricate prezintă degradări şi defecte cum ar fi:

–      zone cu defecte de suprafață;

–      culoare neuniformă, pete negre și impurități;

–      imperfecțiuni geometrice, aspect macroporos, agregate la suprafață;

–      fisuri longitudinale vizibile la intradosul grinzilor marginale;

–      infiltrații la intrados, carbonatări, apariția de stalactite;

–      infiltrații în zonele de capăt.

Infrastructurile (culeele și pila) prezintă următoarele defecte și degradări aparente:

  • acumularea de plutitori în partea din amonte a elevației pilei;
  • modificarea exagerată a proprietăților fizico-mecanice ale betonului;
  • agregate la suprafață, cuiburi de pietriș;
  • segregarea betonului, beton cu aspect friabil;
  • uzura/eroziunea betonului.

Soluția avizată de Comisia de circulație, dintre cele trei propuse, a fost înlocuirea suprastructurii podului, care va cuprinde următoarele categorii de lucrări:

  • decaparea căii pe pod până la nivelul superior al grinzilor;
  • desfacerea parapetului pietonal metalic și trotuare;
  • demontare grinzi prefabricate, fâșii cu goluri pentru șosea;
  • reparații locale și curățire banchete de rezemare;
  • montare grinzi prefabricate cu corzi aderente tip I cu lungimea de 16.00 m și înălțimea de 0.72 m;
  • turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat de clasa superioară C30/37 (cu continuizarea rostului din dreptul pilei)  și realizarea grinzii parapetului;
  • așternea unei hidroizolații performante și protejarea acesteia;
  • supraînălțarea zidurilor de gardă și amenajarea șlițurilor pentru montarea rosturilor de dilatație; refacerea rosturilor de dilatație de pe culee, montare dispozitive de acoperire a rosturilor;
  • realizarea căii pe pod din îmbrăcăminte asfaltică;  
  • realizarea trotuarelor;
  • reparații locale la intradosul și pe fețele văzute ale grinzilor;
  • realizare găuri la intradosul fâșiilor cu goluri pentru scurgerea apelor de infiltrație din interiorul acestora;
  • curățarea intradosului fâșiilor cu goluri și repararea zonelor degradate, cu mortare speciale; protejare intrados fâșii cu goluri cu vopsele speciale;
  • montarea unui parapet pietonal metalic;
  • montarea parapetelor de siguranță – borduri înalte.
Citeste și:  Cu ce se ocupă, de fapt, parlamentarii României?

       Lucrările de consolidare și sporire gabarit prin înlocuirea suprastructurii nu se vor putea executa sub trafic, fiind necesară întreruperea circulației pe pod și devierea acesteia pe rute ocolitoare.

Durata de execuție: 6 luni,

Valoare construcții-montaj, cu TVA: 5.336.651,90 lei, din care  amenajare albie  – 1.353.314,56 lei.

După obținerea acestui aviz, proiectantul mai trebuie să obțină avizele de la Sistemul de Gospodărire a Apelor, Agenția de Mediu și Poliție, după care vor fi prezentați Consiliului Local, spre aprobare, indicatorii tehnico-economici. În termen de 30 de zile de la aprobare, proiectantul trebuie să depună documentația pentru Autorizația de construire, iar în termen de 60 de zile, de la obținerea autorizației, să finalizeze proiectul tehnic.

  • Solicitarea S.C. Kron Studio Premier SRL pentru construire locuințe colective” – Str. Ioan Popasu f.n. – faza P.U.Z.
  • Solicitarea locatarilor din zona str. Nicolae Titulescu – str. Dorobanților pentru:

– Introducere obligatoriu la dreapta, pentru cei care coboară de pe str. Dorobanților, la intersecția cu str. N. Titulescu, cu ocolire prin sensul giratoriu, din spate de la AFI,

– Introducere interzis la stânga spre str. Dorobanților, pentru cei care circulă pe str. N. Titulescu, dinspre Patria spre Poliție, cu ocolire prin sensul giratoriu de la AFI;

– mutare trecere de pietoni și montare stâlpi opritori în zona intersecției pentru a asigura vizibilitatea.        

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.