RATBV vine în sprijinul călătorilor și implementează un nou sistem de plată

Pentru a veni în sprijinul clienților săi, RATBV S.A. a implementat primul serviciu de plată din România cu tehnologie EMV Tranzit destinat transportului public, respectiv sistemul de plată a călătoriei cu autobuzul sau troleibuzul în care, la aceleași validator, se pot folosi atât cardurile bancare contactless, cât și cardurile de transport emise de societate.

Astfel, la aparatele de validare marcate în autobuze și troleibuze cu siglele Mastercard sau Visa se pot face plăți și direct cu cardul bancar, această tehnologie asigurând un timp scurt pentru efectuarea tranzacției, prin simpla apropiere a cardului de validator.


În acest moment, sistemul funcţionează în toate autobuzele Menarini (validatorul din zona uşii 1), în toate autobuzele electrice SOR (validatorul din zona uşii 1, dar şi alte validatoare marcate cu siglele Mastercard sau Visa) şi în toate troleibuzele Solaris (validatoarele din zonele uşilor 1 şi 2). Fiecare autobuz și troleibuz în care este posibilă plata călătoriei cu cardul contactless este inscripționat şi pe exterior, cu un colant ce prezintă siglele Mastercard sau Visa.

Citeste și:  S-a terminat Yellowstone: ce urmează?


Prin utilizarea cardului bancar contactless, călătorii pot achiziționa de la validator bilete cu câte o călătorie pe orice traseu operat de RATBV S.A. în Municipiul Brașov, însă doar pentru linia pe care o folosesc în acel moment. În fiecare mijloc de transport public dintre cele menţionate există cel puțin un validator care permite plata cu cardul bancar, acesta fiind marcat cu simboluri specifice (Visa/Mastercard).


După realizarea plății călătoriei, prin apropierea cardului bancar contactless de validator, este emis un bon călătorului, pe care sunt înscrise următoarele date: numărul mijlocului de transport în care a fost achitat biletul de călătorie, data și ora emiterii, textul ”Valabil 50 de minute de la ora…”, valoarea și tipul biletului achiziționat (exemple: urban / Poiana Brașov / Bod / Cristian etc.), ultimele patru cifre din numărul cardului cu care s-a făcut plata, mesajul ”Tranzacție acceptată” și textul ”Păstrați copia pentru verificare. Mulțumim pentru călătoria cu RATBV S.A.”. În cazul în care serviciul de transfer bancar nu este functional, validatorul va afișa un mesaj de atenționare și de recomandare a serviciului alternativ de plată prin aplicația pentru smartphone ”24pay”.

Citeste și:  Ce aduce noroc la bani în noul an: 5 lucruri pe care să le faci de Revelion

În situația în care validatorul este funcțional, însă, din cauza unei erori, plata nu se finalizează, acest lucru va fi semnalat călătorului prin emiterea unui bon cu mesajul ”Tranzacție neacceptată”. Procesul de autorizare a plății va fi de maxim șase secunde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.