Consiliul Județean al Elevilor Brașov îndeamnă elevii să ofere feedback profesorilor de la clasă

Deși elevii au câștigat dreptul de a oferi feedback semestrial anonim profesorilor lor, acest lucru s-a întâmplat foarte rar în unitățile de învățământ. La începutul lunii iunie, ministrul Educației a semnat ordinul pentru aprobarea metodologiei de acordare a feedbackului semestrial, menită să faciliteze dialoguri reale în sălile de la clasă, cu privire la calitatea actului educațional, așa cum este el perceput de elevi.

După încheierea situației școlare, profesorii diriginți vor notifica elevii cu privire la perioada în care vor oferi feedback. Ulterior, beneficiarii direcți ai educației vor completa un formular anonim (în format fizic sau online), care va cuprinde itemi referitori la încurajarea, de către profesor, a participării elevilor la oră, utilizarea tehnologiei digitale în cadrul orelor de curs, ritmul de parcurge al materiei și atmosfera generală din cadrul unei ore. Răspunsurile elevilor vor fi ponderate în funcție de participarea lor la ore, iar rezultatele vor fi prezentate într-un raport general pe clasă, dar și într-o dezbatere între elevi și profesorii lor, la începutul semestrului următor, prin care se vor identifica soluții pentru rezolvarea problemelor semnalate în fișele de feedback.

Pe această cale, Consiliul Județean al Elevilor Brașov invită elevii din clasele V-XII/XIII să adreseze profesorului diriginte întrebări cu privire la momentul în care se va acorda feedback cadrelor didactice de la clasă, și să li se alăture în creionarea unui sistem de învățământ cu adevărat centrat pe elev și pe nevoile acestuia.

„Consider că metodologia privind acordarea feedbackului semestrial este un mare pas înainte, mai ales în ceea ce privește creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia. Pentru noi, beneficiarii primari ai educației, reprezintă o nouă punte de comunicare cu personalul didactic. Ne vom putea exprima, în mod anonim, opinia privind actul educațional. Astfel, cadrele didactice de la nivelul fiecărei instituții din județ, își vor putea adapta modul de predare, cu scopul de a spori eficiența.

În continuare, precizez că este nevoie de seriozitate, înțelegere, interes și profesionalism, atât din partea profesorilor, cât și din partea elevilor. Ce putem face la nivel de Consiliu Județean al Elevilor pentru a monitoriza mai atent aplicarea corectă a metodologiei, pe lângă colectarea și interpretarea datelor, este înființarea Consiliilor Școlare Junior, niște substructuri ce activează la nivelul învățământului gimnazial, pentru a crește șansa elevilor de a se face auziți.

Coroborând, pot afirma că eficiența Consiliului Elevilor a fost din nou dovedită și țin să menționez că acele câteva articole din metodologie nu reprezintă nici cinci la sută din munca aflată în spate.”, a transmis Teodor Pirpiliu – Președintele Consiliului Județean al Elevilor Brașov.

Metodologia poate fi consultată aici: METODOLOGIE 31/05/2021 – Portal Legislativ (just.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.