Organigramă cu 67 de posturi, pentru început, la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav

Pentru Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” RA a fost întocmită o propunere de organigramă formată dintr-un total de 67 de posturi.

Aceste posturi reprezintă aproximativ o treime din totalul persoanelor care vor lucra în perimetrul Aeroportului; celelalte posturi se vor regăsi în organigrame şi vor fi scoase la concurs de instituţiile publice cu atribuţii în domeniul transportului aerian, precum şi de operatorii privaţi care vor derula activități economice în zona din cadrul Terminalului și în amplasamentul Aeroportului Internaţional Brașov-Ghimbav.

Ocuparea prin concurs a posturilor Regiei „AIBG” RA se va realiza în 3 etape succesive, raportate la momentul operaţionalizării Aeroportului, prevăzut pentru vara anului 2023, iar prima etapă este prevăzută să înceapă în perioada noiembrie – decembrie.

Pentru desfăşurarea fiecărei etape de angajări, pornind de la momentul publicării posturilor şi până la semnarea contractelor de muncă, Regia estimează că va fi necesară o perioadă de două luni.

În prezent, Regia dispune de o organigramă minimală aprobată de plenul Consiliului Judeţean Braşov, formată din 7 posturi, dintre care 6 sunt posturi de execuţie.

Această structură a fost gândită strict pentru realizarea demersurilor de certificare în relația cu Autoritatea Aeronautică Civilă a infrastructurii de aeroport şi a echipamentelor aeroportuare corespunzătoare.

Aşadar, primele posturi care urmează să fie scoase la concurs sunt: 1 post la Compartimentul tehnic-operaţional/mentenanţă, 1 post la Compartimentul financiar-contabilitate, 2 posturi la Compartiment siguranţă şi monitorizare a conformităţii, 1 post la Compartimentul securitate aeroportuară/administrativ şi 1 post compartiment asistenţă managerială (consilier juridic/guvernanţă corporativă/HR).

Citeste și:  Românii vor putea călători din 2025 în SUA fără vize, anunță Ambasada României la Washington

Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” RA se va ocupa de toate demersurile privind desfăşurarea procedurilor de angajare, de la elaborarea fişelor de post, anunţarea condiţiilor minime necesare pe care trebuie să le îndeplinească persoanele interesate şi publicarea bibliografiei, la desfăşurarea probelor de concurs, incluzând aici etapele de depunere a dosarelor, proba scrisă şi interviul.

Potrivit estimărilor conducerii Regiei „AIBG” RA, concursul pentru ocuparea celor şase posturi anunţate mai sus ar putea avea loc în perioada noiembrie-decembrie 2022.

În aceeaşi perioadă, plenul CJ Braşov ar urma să aprobe structura organigramei definitive, cu aproximativ 67 de posturi, astfel încât selecţia personalului să poată merge mai departe.

În etapa a doua, care va fi organizată la începutul anului viitor, se vor completa poziţiile specifice de conducere, de nivel mediu, din cadrul Regiei „AIBG” RA, recrutările urmând să se desfăşoare prin intermediul aceloraşi proceduri.

Vorbim despre posturile de conducere prevăzute la Direcţia Economică şi Comercială, Direcţia Tehnică şi Operaţională, Serviciul de Securitate Aeroportuară, Probleme Speciale şi Documente Clasificate şi Biroul Sistem de Management al Calităţii, Siguranţă şi Monitorizare a Conformităţii.

În cea de-a treia etapă vor fi ocupate prin concurs restul posturilor de execuţie care vor fi cuprinse în organigrama Regiei „AIBG” RA.

Citeste și:  Peste 104.600 de persoane şi aproximativ 45.200 de mijloace de transport au tranzitat fro­ntiera în ultimele 24 de ore

Vor fi căutate persoane calificate în domenii care necesită experienţă generară, cum sunt cele din sfera financiar-contabilă, gestiune, marketing, asistenţă medicală, audit, achiziţii publice, resurse umane, juridic sau administrativ, dar şi specialişti pentru care experienţa anterioară în aeroport reprezintă o condiţie obligatorie, aceştia urmând să ocupe posturi din cadrul birourilor de Coordonare Securitate Aeroportuară, respectiv de Siguranţă şi Monitorizare a Conformităţii, precum şi din cadrul Compartimentului de Siguranţă şi Coordonare Operaţională.

Persoanele interesate să ocupe posturile din cadrul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav trebuie să ştie că organizarea concursurilor include şi o etapă de verificare aprofundată a fiecărui candidat în parte, privind antecedentele de orice fel, pe care o vor realiza instituţiile statului cu atribuţii în domeniu.

Această verificare este absolut obligatorie, având în vedere că fiecare angajat va putea intra în incinta Aeroportului pe baza unui permis de acces strict.

„Procedurile de angajare vor fi publice, urmând să fie anunțate prin canalele media uzuale. Până în prezent, la Consiliul Judeţean Braşov au fost depuse foarte multe CV-uri din partea celor care îşi doresc să lucreze la Aeroport. Le-am parcurs pe toate şi astfel ne-am creat o idee asupra pregătirii profesionale a persoanelor interesate. Aceste CV-uri deja transmise nu înseamnă înscrierea la concurs, astfel că îi invităm pe toţi potenţialii candidaţi să urmărească lansarea procedurilor de recrutare a personalului, odată cu publicarea anunţurilor privind cerinţele posturilor care vor fi scoase la concurs. Toate posturile care vor fi scoase la concurs vor fi publicate pe site-ul Consiliului Judeţean Braşov, la secţiunea Carieră https://site.judbrasov.ro/cariera.php pe pagina de Facebook a Consiliului Judeţean Braşov https://www.facebook.com/ConsiliulJudeteanBrasov şi pe cea a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav https://www.facebook.com/BrasovAirport”, a precizat Alexandru Anghel, directorul Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” RA.

Citeste și:  Primăria Brașov: Vineri aprindem luminițele Crăciunului – Vino cu RATBV și ai scăpat de grija parcării!

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, este optimist că în urma procedurilor de recrutare vor fi angajaţi specialiştii de care Regia „AIBG” R.A. are nevoie.

„Ne propunem să angajăm cei mai buni specialişti, persoane bine pregătite atât în domeniile generale, cât și în cele specifice activității aeroportuare. În paralel cu demersurile pe partea de resurse umane, continuăm activitățile privind funcționalizarea infrastructurii aeroportuare. În perioada imediat următoare vom executa marcajele pistei, vom continua montarea echipamentelor de radionavigație pe amplasament şi lucrările de construcție și dotare a clădirii de contingență. Apoi vom face calibrarea echipamentelor de radionavigaţie, în perioada 12-19 decembrie, când este planificată verificarea din zbor a acestora cu ajutorul unui avion de calibrare al Autorităţii Aeronautice Civile Române. Anul viitor vom continua cu celelalte aspecte privind certificarea infrastructurii de aeroport şi a echipamentelor aeroportuare corespunzătoare, publicarea procedurilor de zbor şi definitivarea tuturor aspectelor care ţin de noi pentru funcţionalizarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav”, a menţionat preşedintele CJ Braşov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.