Discuții la CNI despre alternativa DN1

O delegaţie de oficialităţi braşovene, formată din preşedintele Consiliului Judeţean Braşov Adrian-Ioan Veştea, vicepreşedintele Todorică Şerban, administratorul public Daniel Gligoraş şi senatorul Mihail Veştea, a participat marţi, 6 iunie, la o întâlnire de lucru la sediul Companiei Naţionale de Investiţii CNI SA privind asigurarea condiţiilor de implementare a contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de reabilitare şi modernizare a drumului judeţean DJ 102 I Valea Doftanei (judeţul Prahova) – Brădet (judeţul Braşov).

La întâlnirea convocată de directorul general al CNI, Manuela Pătrăşcoiu, au fost de asemenea prezenţi Anna Maria Vasile, administratorul public al Consiliului Judeţean Prahova, şi Costea Lucian Vileford, primarul comunei Valea Doftanei, alături de reprezentanţii antreprenorului Construcţii Erbaşu SA şi ai proiectantului.

În cadrul discuţiilor a fost analizat stadiul implementării contractului, având în vedere că antreprenorul a depus documentaţiile necesare obţinerii avizelor, iar documentele aferente proiectului pentru autorizaţia de construire au fost înaintate supervizorului spre a fi analizate.

În prezent se lucrează la proiectul tehnic de execuţie, astfel încât, potrivit conducerii CNI, Ordinul de Începere a Execuţiei Lucrărilor va putea fi emis în cursul lunii septembrie 2023.

Citeste și:  Polițiștii brașoveni, în campanie de informare pentru siguranța rutieră și utilizarea responsabilă a materialelor pirotehnice în perioada sărbătorilor

Demararea lucrărilor este condiţionată de îndeplinirea obligaţiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor afectate de investiţie.

În acest context, s-a convenit necesitatea finalizării coridorului de expropriere la nivel de proiect tehnic, astfel încât documentele să corespundă întru totul cu realitatea din teren, iar apoi să se treacă la realizarea exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor necesare construirii drumului interjudeţean.

Oficialii braşoveni au propus ca serviciile de proiectare poduri tehnologice şi rute ocolitoare, care iniţial erau în responsabilitatea celor două administraţii judeţene, să fie contractate şi implementate de CNI, finanţarea rămânând în sarcina consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, iar această idee a fost agreată la nivelul conducerii CNI.

De asemenea, au fost discutate responsabilităţile părţilor în ceea ce priveşte relocarea reţelelor de utilităţi, în cazul în care acest lucru va fi necesar în cursul implementării proiectului.

Citeste și:  Bradul de Crăciun al clubului Kids Tâmpa Brașov a umplut sala cu aproape 1000 de sportivi ai Brașovului

„Reabilitarea şi modernizarea DJ 102 I reprezintă un obiectiv de importanţă strategică pentru judeţele Braşov şi Prahova, un proiect pe care l-am iniţiat acum trei ani, împreună cu ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, cu colegul Mihail Veştea şi cu reprezentanţii autorităţilor judeţene şi locale din Prahova. Cu toţii am convenit că este nevoie de o soluţie alternativă pentru descongestionarea traficului de pe Drumul Naţional 1, până la momentul construcţiei autostrăzii Comarnic – Braşov, iar acest tronson rutier s-a dovedit cel mai potrivit. Este esenţial faptul că autorităţile centrale, respectiv Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației şi CNI SA ne-au acordat tot sprijinul pe partea de implementare, având în vedere că vorbim despre un contract de lucrări care depăşeşte 405,4 milioane lei. Astăzi, în discuţiile de la CNI am reprezentat în echipă completă judeţul Braşov, tocmai pentru că acordăm o importanţă însemnată acestui obiectiv”, a afirmat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Finanțarea proiectului este asigurată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Programul național de construcții de interes public sau social derulat de CNI SA, iar judeţele Prahova şi Brașov au în responsabilităţi finanţarea din venituri proprii a lucrărilor neeligibile prin program.

Citeste și:  Ce aduce noroc la bani în noul an: 5 lucruri pe care să le faci de Revelion

De altfel, lista de investiţii a Consiliului Judeţean Braşov din acest an cuprinde realizarea exproprierilor de imobile situate pe amplasamentul drumului, pentru care s-a prevăzut suma de 6.315.320 lei, precum şi o finanţare de 1.095.550 lei destinată demarării lucrărilor neeligibile.

Amintim că drumul care urmează să fie proiectat, reabilitat şi modernizat în următoarele 42 de luni se desfășoară între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,63 km.

Traseul său se împarte în două segmente:

• Tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limită Jud. Braşov), în lungime de 13,20 km;

• Tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 (limită jud. Prahova) și km 63+256,08, în lungime totală de 12,43 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.