Mobilitate verde – Pista de biciclete care va lega cartierul Astra de gară, centrul civic și centrul istoric intră în etapa de lucrări

Primăria Brașov a semnat contractul pentru amenajarea unei piste pentru biciclete (Traseul 1) care să facă legătura între terminalul RAT de la Poienelor, b-dul Victoriei și pista din centrul civic, ajungând astfel să unească Cartierul Astra cu puncte importante din oraș: gara, centrul civic și centrul istoric. Traseul va avea o lungime de 6 km și 3 puncte de închiriere/parcare pentru biciclete. Lucrările vor fi realizate de către firma Valdek Impex SRL, valoarea contractului fiind de aproape 10 milioane de lei.

,,Zilele trecute am semnat contractul de lucrări pentru pista de biciclete care va face legătura dintre cartierul Astra și gară, centrul civic și centrul istoric. Este un moment important pentru implementarea strategiei noastre de dezvoltare a mobilității velo, pentru că transformăm acest tip de transport într-unul nu doar verde, ci și sigur, având în vedere că aceste piste sunt separate de traficul rutier și pietonal. Conform masterplanului velo, obiectivul nostru este ca, în câțiva ani, să avem 80 de kilometri de piste, care să lege toate cartierele Brașovului. Aceasta este prima pistă din Brașov care va fi amenajată conform standardelor și care are continuitate, unind mai multe cartiere cu zonele de interes ale orașului. Zilele următoare vom da și ordinul de începere a lucrărilor, astfel că, în toamnă, brașovenii vor putea pedala pe această pistă. Transportul cu bicicleta este una dintre soluțiile optime pentru un oraș de dimensiunile Brașovului, și avem atâtea exemple de orașe din Europa care au devenit mult mai prietenoase cu mediul și cu locuitorii lor odată cu dezvoltarea acestui sistem de transport. Ca să ajungem și noi la același nivel, trebuie să creăm o infrastructură care să asigure legături directe între cartiere și zonele de interes, în condiții de siguranță”, a declarat primarul Allen Coliban.

Amenajarea acestei piste pentru biciclete se va face pe partea carosabilă, delimitată de traficul rutier prin marcaj longitudinal și profile prefabricate din cauciuc, peste care pot trece, la nevoie, mașinile de intervenție. În zonele unde dimensiunea străzilor nu permite crearea culoarului exclusiv pentru biciclete, traficul se va desfășura în comun cu autovehiculele, pe partea carosabilă, unde se vor amenaja marcaje transversale vizibile, la distanță de maxim 25 metri, dublate de indicatoare rutiere.

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

Investiția constă în realizarea infrastructurii integrate pentru ciclism și trafic pietonal cu o lungime cumulată de 6,0 km pe traseul Terminal Poienelor, strada Poienelor, sens giratoriu (MC Donald’s), bulevardul Saturn, strada Minerva, strada Crinului, strada Micșunelelor, strada Lămâiței, strada Brândușelor, bulevardul Alexandru Vlahuță, bulevardul Gării, bulevardul Victoriei, bulevardul Mihail Kogălniceanu, conexiune cu pista de biciclete care face legătura între Camera de Comerț și Industrie și centrul istoric.

Vor fi amenajate 3 puncte de închiriere/parcare pentru biciclete, fiecare dotat cu 50 de biciclete și cu rastele pentru parcarea acestora.

Se vor monta 520 de semne de circulație de atenționare și de informare despre existența pe traseu a pistelor de biciclete.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

Valoarea totală a lucrărilor este de 9.806.628,01 lei, fără TVA, termenul de execuție a lucrărilor fiind de 4 luni.

Acest proiect face parte din programul de investiții în mobilitate verde al Primăriei Brașov, prin dezvoltarea infrastructurii necesare mijloacelor de transport ecologice, fie că vorbim de transportul în comun, de transportul velo sau de cel pietonal. În ceea ce privește transportul cu bicicleta, obiectivul asumat de municipalitate este ca, în câțiva ani, fiecare brașovean să aibă la mai puțin de 250 de metri de locuință o pistă de biciclete.

În acest moment, primăria este în etapa de achiziție execuție lucrări pentru Traseul 2, Valea Cetății-Astra, pregătește procedurile de achiziții pentru proiectele tehnice și execuție pentru o parte dintre pistele de biciclete finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și se lucrează la studiile de fezabilitate pentru alte trasee, astfel încât, Municipalitatea să își atingă obiectivul de a asigura, în câțiva ani, fiecărui brașovean o pistă de biciclete la mai puțin de 250 de metri de locuință, școală sau locul de muncă.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.