Peste 6.000 de elevi şi profesori din zona rurală sunt încurajaţi să-şi dezvolte abilităţile digitale prin proiectul „Şcoala din Valiză”, derulat de Fundaţia Vodafone România şi desfăşurat de Fundaţia World Vision România, în zece şcoli.
Proiectul desfăşurat în şcoli din judeţele Brașov, Vaslui, Ilfov, Ialomiţa, Cluj şi Vâlcea constă într-o platformă de e-learning (www.scoaladinvaliza.ro) şi o valiză mobilă dotată cu echipamente de tehnologie.
„Prin proiectul „Şcoala din Valiză”, se urmăreşte dezvoltarea abilităţilor digitale ale profesorilor şi elevilor din şcolile primare şi gimnaziale din zona rurală, prin folosirea unei platforme de e-learning – www.scoaladinvaliza.ro – şi a unei valize tehnologice mobile – „Instant Classroom”. Valiza cuprinde câte un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un video-proiector, un sistem audio, o soluţie încorporată de încărcare a echipamentelor, un router wi-fi încorporat şi un modem 4G. Cu ajutorul tehnologiei, profesorii predau lecţii interactive la toate materiile. Anul acesta, în proiect au intrat încă două şcoli noi, iar acum 5.770 de elevi (faţă de 2.400, în 2018) şi 320 de profesori (faţă de 200, în 2019) sunt înscrişi pe platforma www.şcoaladinvaliză.ro. În plus, au fost create 650 de lecţii digitale în 2019, comparativ cu 370, în 2018″, arată rezultatele campaniei.
Potrivit sursei citate, în cadrul proiectului, pe lângă pregătirea elevilor cu ajutorul tehnologiei, se asigură şi formarea digitală a profesorilor prin cursuri, webinarii şi sprijin în crearea de lecţii, precum şi suport tehnic lunar.
„Folosirea platformei de e-learning şi a valizei la oră îmbunătăţesc şi definesc mai bine stilul de predare al profesorilor. Aceştia îşi dezvoltă diferite abilităţi, cum ar fi flexibilitatea, pentru că îşi pregătesc singuri lecţiile online în funcţie de nivelul fiecărei clase, şi creativitatea, prin crearea de conţinut direct în platformă. De asemenea, acest mod de predare îi ajută pe profesori să se organizeze mai bine la clasă, anumite activităţi birocratice pe care le făceau anterior fiind eliminate, şi chiar să aibă o evidenţă mai bună a nivelului de pregătire al elevilor prin rapoartele centralizate în platformă referitoare la punctajele obţinute de aceştia la diferite teste”, se arată în comunicatul de presă al Vodafone România.
Conform unui studiu realizat de World Economic Forum, deşi roboţii şi automatizarea ar putea duce la dispariţia a circa 75 de milioane de locuri de muncă în următorii cinci ani, noua diviziune a muncii între oameni, roboţi şi algoritmi ar putea crea 133 de milioane de alte noi joburi.
Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.132 de programe derulate de 730 de ONG-uri din întreaga ţară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale.
Proiectele au avut aproape trei milioane de beneficiari – copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 30 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere.
World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în circa 100 de ţări din întreaga lume. În aproape 30 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din opt judeţe.