Senatorul USR de Brașov Allen Coliban a postat pe facebook un mesaj dur la adresa autorităților brașovene care vor să construiască podul hobanat. „Despre cum creăm probleme noi în loc să analizăm soluții deja proiectate. Vorbim despre modificarea planului urbanistic zonal pe baza unui proiect al cărui studiu de fezabilitate nu a fost, încă, aprobat. Vorbim despre un studiu de fezabilitate care nu are, încă, aviz de mediu și care are două probleme mari:
1. propune o soluție contrară Planului Urbanistic General al Brașovului (unde era prevăzută o legătură directă între străzile Crinului și Turnului) –
2. nu analizează varianta de legătură Crinului – Turnului în capitolul de analiză a alternativelor”, precizează Allen Coliban.
Primăria Brașov a inițiat o consultare publică pentru un nou PUZ în zona Gării – este vorba despre celebrul “pod hobanat” care va prelua o parte semnificativă din traficul din Tractorul.
De ce consideră Allen Coliban că varianta Crinului – Turnului merita analizată? Iată trei argumente aduse de senatorul USR:
* pasajul respectiv este veriga lipsă din ceea ce ar putea reprezenta Inelul 2 al Brașovului, inel de care traficul tot mai sufocat al orașului are mare nevoie;
* atât Inelul 2 cât și pasajul respectiv a fost proiectate în anii de dinainte de Revoluție, ca soluție de extindere a rețelei de străzi din Brașov. Străzile Crinului și Minervei sunt paralele cu calea ferată și ar putea fi lățite la 4 benzi și prelungite până în Dârste, pentru o alternativă de traversare a orașului la Calea București și Bulevardul Saturn.
* varianta de pod hobanat propusă de către Primăria Brașov NU rezolvă problema de trafic. Podul va vărsa tot traficul în mijlocul Bulevardului Gării, deja sufocat (atât la intersecția cu Hărmanului/Vlahuță, cât și în giratoriul din fața gării);
„Am trimis toate aceste argumente Primăriei Brașov, în mod oficial și în timpul perioadei de consultări. Aștept să fie luate în calcul, le voi prezenta și în momentul în care va ajunge studiul de fezabilitate la aprobare în Consiliul Local”, precizează Allen Coliban.