Andrei Baciu: „Până în 12 august se pot folosi adeverinţele clasice în locul certificatului digital COVID”

Secretarul de stat în cadrul Ministerului Sănătății Andrei Baciu a declarat, miercuri seara, faptul ca pâna în data de 12 august, va exista o perioadă de tranziție în care se pot folosi adeverințele clasice de vaccinare sau de test RT-PCR negativ, ori dovada că persoana respectivă a trecut prin boală, în locul certificatului digital COVID.

”Până pe 12 august e aceasta perioada de tranzitie în care se poate folosi adeverinta de vaccinare sau adeverinta de vaccinare la laboratorul unde ne testam sau hârtia care dovedeste un test RT-PCR pozitiv nu mai târziu de 180 de zile. Dezavantajul acestor hârtii clasice este faptul ca nu au acest cod QR si nu pot fi scanate, urmând ca procesul sa se faca manual. Acesta este motivul pentru care s-a identificat aceasta solutie digitala”, a declarat Andrei Baciu, la Digi24, miercuri seara.

Baciu a adăugat că este important ca la solicitarea certificatului digital COVID să fie scris numele din cartea de identitate.

”Daca avem un nume care are în componenta diacritice si noi nu introducem cu diacritice, atunci sistemul o sa recunoasca o diferenta între CNP si nume. Pot fi probleme de acest gen si atunci e bine sa solicitam acest certificat din timp. Recomandam sa scriem numele asa cum e în buletin pentru ca asa este înregistrat în baza de date”, a declarat Baciu.

Pentru diferite situații speciale, va exista și un call-center.

”O sa avem si un call center cu acelati numar de telefon si aceeasi echipa care a functionat pentru sprijinul activitatii de vaccinare, 021 4144425. Acolo, oricine are o problema poate sa sesizeze si toate aceste sesizari vor fi transmise unei structuri care vor solutiona situatii, exceptii”, a declarat Baciu.

Certificatul digital COVID va fi eliberat instant, a precizat Andrei Baciu.

”În mod normal ar trebui sa se elibereze instant, dar e posibil sa existe si o mica întârziere”, a declarat Andrei Baciu care a subliniat că întârzierea ar putea fi legata de numărul mare de cereri în acelasi timp.

Certificatul digital COVID poate fi păstrat pe telefon sau poate fi listat la o imprimantă, important este să existe un cod QR care să fie scanat. În ceea ce privește valabilitatea certificatului, aceasta variază.

”Pentru certificatul cu varianta cu vaccinare va fi valabil un an, pâna în iulie 2022. Lucrul asta trebuie sa oglindeasca ca persoana respectiva are o imunitate eficienta împotriva unei eventuale întâlniri cu SARS CoV-2 si din punct de vedere epidemiologic va avea si în mai si în iunie 2022 un risc de transmitere redus motiv pentru care prin prezentarea certificatului sa evite intrarea în carantina. E posibil, daca avem dovezi stiintifice în acest sens, sa prelungim acest termen sau daca va fi nevoie, sa îl ajustam. Pentru dovada unui test negativ sunt 72 de ore si pentru dovada trecerii prin boala sunt 180 de zile de la primul test RT PCR pozitiv”, a declarat Andrei Baciu.

Platforma pentru solicitarea certificatului digital COVID a fost lansată astăzi, 1 iulie 2021, și poate fi accesată aici.

Sursă, News.ro

Sursa foto, biziday.ro (Valerio Rosati | Dreamstime.com)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.