Au fost reluate lucrările de modernizare la ‘Drumul de sub munte’

Modernizarea drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P, cunoscut sub numele de „Drumul de sub munte”, a fost reluată începând cu data de 17 martie 2020, potrivit ordinului de reîncepere a lucrărilor transmis către antreprenorul clujean SC Diferit SRL.

„În prezent se lucrează la refacerea podurilor şi a podeţelor situate pe traseul de peste 50 de km al acestui drum”, potrivit șefului de șantier, Marius Man.

Până la acest moment au fost realizate şase podeţe transversale noi cu deschiderea de 2 metri, un podeţ este în lucru, iar alte trei podeţe – unul cu deschiderea de 4 metri şi două cu deschiderea de 5 metri – urmează să intre în şantier, acum fiind în lucru variantele de ocolire a acestora. Acestea sunt situate pe tronsonul Ucea de Sus – Victoria – Viştea de Sus – Drăguş.

Citeste și:  Creșterea anuală cu doar 5% a plăților digitale generează în 5 ani majorarea PIB-ului României cu 7 miliarde lei

De asemenea, sunt deschise lucrările la trei poduri: podul din localitatea Sâmbăta de Sus – la care continuă reparaţiile capitale începute toamna trecută, podul de la Viştea de Sus şi podul peste râul Berivoi de la Recea, la acestea din urmă fiind realizate reparaţii la infrastructură şi urmând etapa desfacerii suprastructurii. O altă lucrare va fi deschisă în această săptămână pe raza comunei Recea, la podul peste pârâul Racoviţă care urmează să fie reconstruit din temelii. Constructorul analizează posibilitatea demarării reparaţiilor capitale la alte două poduri.

Aproximativ 60 de oameni (mecanici, şoferi, muncitori, personal TESA) sunt angajaţi pe şantier şi îşi desfăşoară activitatea respectând întru totul normele de protecţie sanitară şi distanţare socială impuse în această perioadă.

Reparaţiile capitale sau, după caz, refacerea în totalitate a celor 15 poduri şi 105 podețe transversale situate pe „Drumul de sub munte” sunt primele tipuri de lucrări care se realizează în cadrul proiectului. Pe măsura finalizării acestora, constructorul va continua cu refacerea părţii carosabile, a acostamentelor şi trotuarelor, reparaţii la 164 de podeţe de drumuri laterale şi 401 podeţe de acces, consolidări de maluri, amenajarea staţiilor de trasport public în comun şi refacerea drumurilor laterale.

Citeste și:  Craft Show. Ateliere demonstrative de meșteșuguri casnice - țesut și cusut, la Brașov

De amintit este faptul că ordinul de începere a modernizării drumului interjudeţean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P (format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800), a fost dat pe 24 septembrie 2019. Valoarea contractului de execuţie a lucrărilor este de 141.594.653,28 lei (inclusiv TVA), iar antreprenorul are la dispoziție 33 de luni pentru a realiza toate lucrările cuprinse în proiect.

„Acesta este primul şi cel mai mare proiect cu finanțare europeană accesat de Județul Brașov în domeniul infrastructurii rutiere, cu o valoare toată de 146.864.245,94 lei, fondurile fiind asigurate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională. Proiectul nostru este printre cele mai importante investiţii în curs de implementare la nivelul Regiunii Centru. Modernizarea «Drumului de sub munte» va aduce beneficii însemnate locuitorilor din Ţara Făgăraşului şi va genera dezvoltarea economică a întregii zone. Lucrările se încadrează în graficul stabilit şi vor continua într-un ritm susţinut”, a spus Adrian-Ioan Veștea, președintele Consiliului Judeţean Braşov.

Citeste și:  Studiu LEGO: Creativitatea fetelor este afectată de la vârste fragede de presiunea perfecțiunii și de prejudecățile lingvistice

Drumul interjudeţean străbate localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Mărgineni, Sebeș, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguș, Viștea de Sus, Victoria şi Ucea de Sus, urmând să fie o alternativă la DN 1 şi să asigure un acces mai direct spre Transfăgărăşan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.