Autostrăzile din România care vor mai „câștiga” kilometri până în 2024. Ce se întâmplă cu cea dintre Ploiești și Brașov

Ministrul Transporturilor mizează anul acesta pe încă 100 de kilometri de drumuri care vor fi dați în circulație. Reprezentații asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii sunt, însă, mai puțin optimiști și spun că totul depinde de mobilizarea constructorilor și a autorităților.

Potrivit televiziunii publice, șoferii vor circula pe primii kilometri ai autostrăzii de centură a Capitalei, cele mai avansate lucrări fiind pe semicercul sudic. Același constructor trebuie să termine, până la sfârșitul lunii octombrie, și Lotul 1 de aproape 17 km, între Glina și Vidra. Anul acesta ar trebui să fie gata și Lotul 3, Joița-Bragadiru, cu o lungime de aproape 18 km. Astfel, Autostrada de Centură ar lega A1 de A2, dar pe acest tronson, stadiul fizic abia a trecut de 20%. Până la sfârșitul anului, mai trebuie finalizați 13,5 km ai Autostrăzii Transilvania, între Nuşfalău şi Suplacu de Barcău. Lucrarea e gata în procent de 66%. Ministrul Transporturilor mizează însă pe mai mult. Autoritățile se așteaptă să fie gata în avans: aproape 19 km de drum expres între Oradea și Biharia și încă 19 km ai Autostrăzii de Centură a Capitalei, semicercul nordic. Se adaugă tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești, „Coloneşti-Valea Mare”, cu o lungime de 31,7 km. Toate au termen de finalizare până în 2024.

Citeste și:  Unitățile de primire urgențe (UPU) vor fi dotate cu echipamente de telemedicină de ultimă generație

Pe de altă parte, compania de drumuri a semnat încă doua contracte și pentru construcția A7 Ploiești-Pașcani. Din cele 13 loturi, 9 au deja constructori, iar restul de 4 sunt în diferite faze de contestații. Reprezentanții Ministerului Transporturilor se așteaptă că A7 să fie gata mai devreme de 2026, informează TVR.

În schimb, pentru cea mai dorită autostradă, Ploiești-Brașov, nu există nici măcar un proiect, deși soferii pierd ani din viață în timp ce stau bară la bară pe DN1. În planul inițial, drumul de mare viteză avea tuneluri din pas în pas, iar costurile depășeau 8 miliarde de euro.

„De la Ploiești la Brașov să coste autostrada 8 miliarde, ceea ce nu putem accepta, iar soluțiile acelea SF prin care să mergi numai prin tunel de la Ploiești până la Brașov au fost depășite. Oricum, pe parcursul acestui an o să vedeți că vom ieși cu anumite tronsoane care pot fi, dacă lucrurile merg cum trebuie, chiar scoase la licitație. Mă refer la primul tronson de la Brașov spre Ploiești”, a declarat prin luna ianuarie, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Citeste și:  Unul din doi elevi, victimă a bullyingului. Peste 80%, martori ai situatiilor de bullying

În prezent, România are 994 de km de drumuri de mare viteză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.