Banca Regională pentru Alimente Brașov a strâns aproape 3 tone de produse

În perioada Paștelui, Banca Regională pentru Alimente Brașov a strâns aproape 3 tone de produse cu sprijinul clienților Lidl România, în cadrul campaniei de colectare organizată de retailer împreună cu rețeaua națională a Băncilor pentru Alimente.

  • În perioada 19 aprilie-16 mai 2021 Banca Regională Pentru Alimente Brașov a colectat cu sprijinul clienților Lidl aproape 3000 de kg de alimente neperisabile pentru persoanele aflate în nevoie, din județele Brașov si Mureș. Alimentele au fost strânse în cadrul celei de-a treia ediții a campaniei de colectare de alimente, organizată de Lidl România în sprijinul persoanelor aflate în dificultate. În toată țara, au fost colectate cu ajutorul clienților Lidl peste 31 de tone de alimente.
  • Alimentele colectate de Banca Regională pentru Alimente Brașov au fost donate de persoane fizice în 10 magazine Lidl: 6 în județul Brașov și 4 în Mureș. Orașele implicate în campanie au fost: Brașov, Zărnești, Sighișoara și Târgu Mureș.

De Paște, Lidl România în parteneriat cu rețeaua națională a Băncilor pentru Alimente din România a organizat cea de-a treia campanie națională de colectare de alimente, în sprijinul persoanelor aflate în dificultate. Aceasta s-a desfășurat în 120 de magazine Lidl din țară. Între 19 aprilie și 16 mai, clienții retailerului au donat peste 31 de tone de alimente neperisabile în cutiile amplasate după casele de marcat. Aceste alimente au fost distribuite către 142 de organizații cu programe social-caritabile din toată țara.

Citeste și:  Tradiții Pascale la Reduta: Expoziție de ouă încondeiate și icoane pe sticlă și atelier cu meșter popular, miercuri, 24 aprilie

Aceasta este a doua oară în care Banca Regională pentru Alimente Brașov se implică în campanie, organizând la nivel regional colecta de produse alimentare. De data aceasta, Banca a strâns în total aproape 3 tone de alimente în județele din regiunea sa, după ce în ediția precedentă a campaniei, în decembrie 2020, s-au colectat peste 1200 kg în Brașov.

În cadrul campaniei organizate cu ocazia sărbătorilor pascale de anul acesta, brașovenii au donat peste 1.700 kg de alimente în 6 magazine Lidl: 5 în Brașov și 1 în Zărnești, iar mureșenii au donat peste 1.100 kg de produse: peste 800kg în magazinul din Sighișoara și peste 350 kg în cele 3 magazine din Târgu Mureș.

Din totalul produselor colectate în campania de anul acesta, ponderea cea mai mare au avut-o alimentele de bază, însumând 2.300 kg de paste făinoase, cereale boabe, făină, mălai, griș, zahăr, orez, ulei, lapte UHT, urmate de 220 kg de conserve și borcane de legume, fructe sau carne, 230 kg de dulciuri și 40 kg de produse de igienă și altele.

Toate aceste produse au fost distribuite de către Banca Regională pentru Alimente Brașov persoanelor din categorii vulnerabile, cu ajutorul a 15 organizații partenere din cele 4 județe.

Citeste și:  S-a semnat contractul de finanțare pentru extinderea rețelei de gaz din comuna Lisa. Investiție de 10,8 milioane de lei

În restul anului, rețeaua Băncilor pentru Alimente preia de la companii produse în surplus, cum sunt stocurile sezoniere, mărfurile refuzate la platformă din motive estetice, produsele provenite din campanii de marketing, testări de sortimente noi sau produsele ce se apropie de termenul de expirare și vor trebui retrase de la raft. Toate produsele sunt în termenul de valabilitate și bune pentru consum uman, astfel că sunt donate imediat beneficiarilor. Din motive de trasabilitate, alimentele nu pot fi donate direct persoanelor fizice, ci doar prin intermediul ONG-urilor ce implementează programe sociale destinate persoanelor în nevoie și grupurilor vulnerabile.

Proiectul Banca pentru Alimente a început în România în 2016, prin fondarea Băncii pentru Alimente București și s-a extins cu sprijinul Federației Europene a Băncilor Alimentare în toată țara prin Băncile regionale din Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova, anul acesta urmând să fie inaugurată și cea din Galați. În 5 ani, rețeaua a colectat peste 5000 de tone de alimente de la peste 100 de companii și le-a donat spre mai mult de 400 de organizații, ca ajutor alimentar recurent pentru 113.000 de persoane aflate în situații vulnerabile.

Citeste și:  Ediție istorică FIDELIS: Cea mai mare sumă investită în cadrul unei emisiuni 

Banca Regională Pentru Alimente Brașov și-a început activitatea în decembrie 2019, colectând în primul an de la companiile donatoare 208 tone de alimente, în valoare de 2 milioane de lei. Aceste produse ce au putut fi salvate de la risipă au fost distribuite cu ajutorul a 70 de organizații către peste 15.000 de persoane. În 2021, Banca își intensifică activitatea în județele din regiunea sa, cu misiunea de a contribui la reducerea sărăciei, foametei și risipei alimentare, sprijinind asociațiile cu programe sociale și caritabile din Brașov, Mureș, Covasna și Harghita.

Atât pentru extinderea proiectului în rețeaua națională, cât și pentru Banca Regională din Brașov, Lidl România este principalul sponsor. Retailerul și-a asumat să susțină financiar o parte din costurile de funcționare și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. Lidl România a contribuit, totodată, la fondarea celorlalte 7 Bănci Regionale pentru Alimente din țară: București, Cluj-Napoca, Roman, Oradea , Timișoara, Constanța și Craiova. De la înființarea primei Bănci și până acum, Lidl a finanțat dezoltarea rețelei cu peste 4.154.000 de lei și va continua susținerea Băncilor cu încă 600.000 de lei până la finalul acestui an. În plus, pe lângă  sprijinul financiar, retailerul donează constant și produse, pentru îndeplinirea misiunii rețelei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.