Bode: ‘Autostrada Comarnic-Braşov intră în linie dreaptă şi va avea finanţare’

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, dă asigurări că autostrada Comarnic-Braşov va fi construită, fie pe fonduri europene, fie în baza unui parteneriat între autorităţile române şi Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

Bode acuză că autorităţi locale din staţiuni de pe Valea Prahovei au emis autorizaţii pentru construirea de locuinţe pe traseul autostrăzii, deşi exista un studiu de fezabilitate în ceea ce priveşte drumul de mare viteză, iar în acest context studiul de fezabilitate va fi revizuit, urmând a fi aleasă varianta cu tuneluri.

Lucian Bode consideră autostrada Comarnic-Braşov ca fiind ”de departe un obiectiv strategic pentru România şi pentru Guvern” şi dă asigurări că aceasta va fi realizată. 

Citeste și:  Bărbat cercetat după ce a condus autoturismul sub influența substanțelor interzise

Bode a afirmat, luni seară, la Realitatea PLUS, că autorităţile române au încheiat un memorandum de înţelegere cu BERD ”care va sprijini implementarea acestui proiect”. 

”Astăzi, când vorbim, am demarat procedura de licitare a unui tronson din autostrada Comarnic – Braşov, mă refer la varianta ocolitoare Comarnic, cei 5,2 kilometri, proiectare şi execuţie – depunerea ofertelor în septembrie, până la sfârşitul anului încheiem contractul de execuţie a acestui tronson, Până la sfârşitul anului încheiem contractul pentru revizuire studiu de fezabilitate şi întocmire proiect tehnic pentru toate celelalte tronsoane dintre Ploieşti şi Comarnic.

Autostrada Comarnic – Braşov intră în linie dreaptă şi va avea finanţare, fie că vorbim de finanţare europeană – documentaţia o finanţăm din fonduri europene – fie că vorbim de un parteneriat cu BERD” a afirmat Lucian Bode. În acest context, ministrul Transporturilor a acuzat că autorităţi locale din staţiuni de pe Valea Prahovei au emis autorizaţii pentru construirea de locuinţe pe traseul autostrăzii, deşi exista un studiu de fezabilitate în ceea ce priveşte drumul de mare viteză. 

Citeste și:  Transportul în comun electric în Brașov = reducerea poluării cu 6.400 de tone de CO2, 142 de tone de oxizi de azot, 60 de tone de CO, 19 tone de hidrocarburi și 3 tone de praf

”Între timp, din păcate, autorităţile locale au acordat autorizaţie de construire pe traseul autostrăzii. În Buşteni trecea printre imobile, iar, la un moment dat, pe un colţ din curtea Castelului Cantacuzino trece autostrada. În consecinţă, noi am luat decizia să revizuim.

Este vina autorităţilor locale, pentru că este inadmisibil ca tu să dai autorizaţie de construire când ştii că există un studiu de fezabilitate şi pe traseul respectiv urmează să se construiască autostrada”, a spus Bode.  

Bode a precizat că studiul de fezabilitate va fi revizuit şi că autostrada va fi construită cu tuneluri, urmând a fi ”cu foarte puţin mai costisitoare” decât dacă ar fi fost construită prin staţiuni, fără a fora în munte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.