Bolt obține împrumut de 220 de milioane de euro pentru pregătirea listării pe bursă

Bolt, aplicația de transport și livrare prezentă și în România, a securizat o linie de credit în valoare totală de 220 de milioane de euro de la opt bănci din Europa și SUA. Această mișcare vine în contextul pregătirii sale pentru listarea pe bursă și pentru a obține capital suplimentar.

Această facilitate de credit de tip revolving va oferi companiei tech estoniene posibilitatea de a accesa împrumuturi care pot fi utilizate și rambursate conform nevoilor sale financiare, până în momentul în care va fi pregătită să-și lanseze oferta publică inițială (IPO) pe bursă.

„Prima noastră facilitatea de credit revolving este o etapă importantă pentru Bolt, demonstrând puterea și maturitatea financiară a companiei. Ne-am asigurat condiții foarte atractive datorită capacității noastre financiare solide. Este o reflectare clară a încrederii partenerilor bancari în traiectoria noastră și ne oferă flexibilitate suplimentară în timp ce lucrăm pentru a fi pregătiți pentru IPO”, a spus, vineri, fondatorul și CEO-ul Bolt, Markus Villig, într-un comunicat.

Citeste și:  Românii de la sate nu vor să aibă un card bancar, în timp ce specialiștii BNR susțin că este nevoie de educație financiară

Cele opt bănci implicate în linia de credit pentru Bolt includ Barclays, BNP Paribas, Citi, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JPMorgan, LHV Pank și Luminor.

Lansată în 2013 la Tallinn, platforma Bolt, un concurent al aplicației americane Uber, a fost inițial cunoscută sub numele de Taxify. Fondatorul său, programatorul estonian Markus Villig, a creat aplicația când avea doar 19 ani și era încă la liceu. În 2017, Villig a acordat un interviu în exclusivitate pentru cititorii StartupCafe.ro, la Tallinn.

În prezent, Bolt afirmă că are peste 150 de milioane de utilizatori în peste 45 de țări și în peste 500 de orașe din Europa și Africa.

Citeste și:  Locuitorii din Ucea s-au pronunțat prin referendum împotriva stației de biogaz din deșeuri animaliere

Platforma estoniană și-a făcut intrarea pe piața din România încă din 2016 și în prezent oferă o gamă diversificată de servicii, inclusiv transport la cerere, închiriere de trotinete electrice și livrare de mâncare sub brandul Bolt Food, precum și servicii de livrare de produse alimentare și nealimentare prin Bolt Market. De asemenea, Bolt operează o divizie de dezvoltare software la București, care susține toate subsidiarele europene ale companiei. În România, Bolt ocupă poziția de lider pe piață, desfășurându-și activitatea în cel puțin 29 de orașe din țară.

În anul 2020, compania a fost evaluată la 7,4 miliarde de euro în urma unei runde de finanțare de 628 de milioane de euro, care a fost condusă de fondurile de investiții Sequoia Capital și Fidelity Management and Research Co., cu participarea Whale Rock, Owl Rock (o divizie a Blue Owl), D1, G Squared, Tekne și Ghisallo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.