Brașovenii mai au la dispoziție două săptămâni pentru a își spune punctul de vedere cu privire la oportunitatea proiectului Drumul ,,Cărămidăriei – Poiana Brașov”

Municipalitatea a luat decizia de a continua procesul de consultare a brașovenilor cu privire la proiectul de actualizare a studiului de fezabilitate pentru drumul de legătură dintre strada Cărămidăriei și drumul către Poiana Brașov. Decizia a fost motivată, pe de o parte, de impactul pe care l-ar avea acest drum asupra mediului – deoarece traseul străzii se desfășoară în mare parte prin pădure, afectând aproximativ 4,6 ha din fondul forestier – și de valoarea foarte mare a investiției – aproximativ 100 milioane de lei, iar pe de altă parte, de faptul că acest drum ar fi o alternativă, pentru cei care vor să ajungă în Poiana Brașov, la accesul dinspre Livada Poștei. Astfel, până în data de 6 martie, toți cei interesați își pot spune punctul de vedere cu privire la acest proiect pe site-ul primăriei, secțiunea grupuri de lucru, unde vor găsi și o descriere a proiectului și planșele cu traseul drumului.

Vă reamintim că, la sfârșitul săptămânii trecute, Primăria a organizat o întâlnire în format hibrid cu privire la acest proiect, întâlnire la care s-au înscris aproximativ 140 de persoane. Toți cei care au luat cuvântul s-au pronunțat împotriva continuării proiectului, cu argumente pornind de la problemele de mediu pe care le va crea sau costurile mari și ajungând până la lipsa de acces direct către acest drum de pe oricare dintre arterele majore pe care turiștii ajung la Brașov.

Citeste și:  Bradul de Crăciun al clubului Kids Tâmpa Brașov a umplut sala cu aproape 1000 de sportivi ai Brașovului

Participant la această întâlnire, primarul Allen Coliban a subliniat importanța consultării brașovenilor cu privire la oportunitatea acestui proiect.

,,Este vorba despre o variantă de legătură dintre drumul de Poiană și strada Cărămidăriei, care vine cu justificarea unei descărcări a circulației de pe drumul de Poiana din segmentul Livadă-Warthe. Este o discuție care din punctul meu de vedere a lipsit, cel puțin în spațiul public al Brașovului, și care ar trebui să aibă loc, cu atât mai mult cu cât am ajuns la faza în care să decidem dacă vrem acest proiect sau nu vrem acest proiect. În trecut deciziile acestea aparțineau exclusiv politicului. Acum cred că e absolut normal să ne consultăm, astfel încât, indiferent de părerea pe care o are executivul, primarul ori un consilier local sau altul, să existe și o voce a celor care au ceva de spus și vor să se exprime pe tema aceasta. Nu este nimic neobișnuit sau anormal în acest proiect de consultare. Cred că la Brașov suntem un model de bune practici în consultarea publică, în felul în care desfășurăm consultările publice, și vă spun că indiferent de faptul că nu toată lumea a putut să fie prezentă astăzi, vom avea un formular pe care îl vom lansa public, astfel încât cei care nu au putut să să își exprime părerea sau cei care își schimbă părerea față de cea exprimată astăzi să poată să ne-o transmită în zilele următoare”, a precizat primarul la întâlnirea publică, la final declarând că, personal, nu vede oportunitatea acestui proiect, nu îl consideră bine fundamentat și nici nu crede că rezolvă vreo problemă, dacă ne raportăm la valorile de trafic și la momentele din an în care se blochează drumul Poienii.

Citeste și:  Polițiștii brașoveni, în campanie de informare pentru siguranța rutieră și utilizarea responsabilă a materialelor pirotehnice în perioada sărbătorilor

Cei care au luat cuvântul în întâlnire și-au exprimat îngrijorarea că realizarea acestui proiect ar afect grav aria naturală Stejărișul Mare și are crea probleme de mediu, mai ales că proiectul presupune afectarea a 4,6 hectare de pădure.

Nu doar problemele de mediu au fost sesizate de participanți, ci și cele legate de capacitatea drumului de a prelua un flux auto considerabil în anumite perioade, pe o rețea stradală deja încărcată, Cărămidăriei-Carierei, rețea în care traficul va crește și mai mult odată cu modernizarea străzi Cucului.

O altă problemă sesizată de participanți a fost cea legată de capacitatea de portanță a străzii Amurgului, unul dintre vorbitori exprimându-și îndoială că această stradă rezistă, din punctul de vedere al infrastructurii, unui astfel de trafic.

Citeste și:  România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor educaţionale

Și lipsa unei legături directe între ocolitoarea municipiului sau viitoarea autostradă și acest drum a fost sesizată de unul dintre participanți, soluția în opinia acestuia fiind amenajarea mai degrabă a unui drum situat între Brașov și Cristian, care să facă legătura cu drumul de Poiană.

O altă parte dintre cei prezenți și-au motivat dezacordul cu privire la acest drum argumentând că blocajul este pentru o perioadă destul de scurtă, în timpul sărbătorilor de iarnă, și că apare în special între Poiana de jos și Poiana Brașov, din cauza celor care caută locuri de parcare, astfel că drumul în discuție nu ar rezolva problema. Soluția ar fi ca municipalitatea să promoveze alternativa transportului în comun, mai ales că amenajarea unei noi artere de circulație înseamnă o creștere a valorilor de trafic, deci un blocaj și mai mare.

După finalizarea perioadei de consultare publică, Municipalitatea va lua o decizie cu privire la oportunitatea continuării acestui demers.

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.