Campania Traffic Snake Game (TSG), la cea de-a opta ediție națională! Municipiul Brașov a înscris peste 1.300 elevi

Campania Traffic Snake Game (TSG) sau OSCAR ȘARPELE HOINAR, așa cum este cunoscută în România, a ajuns la cea de-a VIII-a ediție națională. În trecut, TSG a înregistrat economii impresionante de emisii CO2 și aproximativ 400.000 km parcurși sustenabil prin implicarea a peste 60.000 elevi, din peste 30 orașe. Inițiativa încurajează elevii, părinții și cadrele didactice să adopte mersul pe jos și cu bicicleta, sau orice mijloace de transport alternativ, atunci când se deplasează la școală.

Peste 12.000 elevi din România vor lua startul în cea de-a VIII-a ediție care va debuta, conform tradiției, în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității (16-22 septembrie), urmând etapele de mai jos:

Cele 64 școli înregistrate vor juca TSG în 18 orașe: Aiud, Alba Iulia, Bistrița, Brașov, Buzău, Câmpina, Deva, Făgăraș, Florești, Gheorgheni, Mizil, Moinești, Odorheiu Secuiesc, Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Târgu Mureș și Zalău.

Citeste și:  Caravana Shakespeare sosește la Brașov și aduce, în premieră, „Operele complete ale lui Shakespeare”

Municipiul Brașov a înscris peste 1.300 elevi la această ediție. Prin intermediul ABMEE, coordonatorul local, campania va ajunge în școlile gimnaziale nr. 3 “Gheorghe Lazăr”, nr. 6 “Iacob Mureșianu”, nr. 30, nr. 31 și în școala Montessori. Municipiul Brașov a implicat 13.000 elevi în edițiile anterioare, obținând peste 75.000 km parcurși sustenabil și economii de aproximativ 15 tone emisii CO2.

Deși se bazează pe implicarea voluntară a cadrelor didactice și presupune efort din partea acestora, campania s-a bucurat de apreciere în rândul elevilor și învățătorilor. Rezultatele extraordinare au putut fi obținute datorită continuității și participării numeroase, an de an. Cele 7 generații deja trecute prin campanie demonstrează faptul că TSG poate schimba mentalități și comportamente pe termen lung, promovând modurile de deplasare ușor poluante ca distractive.

Citeste și:  Cum arată vacanța de Paște după intrarea în spațiul Schengen: Luna mai vine cu schimbări în preferințele de călătorie ale românilor

Suntem cu toții conștienți de faptul că pericolul nu a trecut încă și că este necesar să fim precauți în continuare. Așadar, TSG 2021 se va derula cu respectarea măsurilor privind prevenirea SARS-COV-2.

Rezultate TSG 2020

În perioada campaniei, TSG a dus la o creștere a utilizării modurilor sustenabile de transport de peste 82%. Procentul deplasărilor sustenabile a continuat să crească chiar și după finalizarea campaniei, ajungând la 86%, demonstrând impactul pozitiv și efectele pe termen lung. Rezultatele înregistrate de fiecare școală, sau la nivelul fiecărui oraș, pot fi consultate pe site-ul oficial al campaniei.

TSG a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor o campanie la nivel european. Proiectul Traffic Snake Game Network, coordonat în România de Asociația OER, a fost cofinanțat în perioada 2014-2017 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene. În primii trei ani, campania s-a organizat în paralel în 20 țări europene. După primii doi ani, România a trecut pe primul loc, înscriind cel mai mare număr de școli și elevi, realizând economii importante de combustibili și emisii CO2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.