Campanie de promovare şi mobilizare a populaţiei pentru vaccinarea anti-COVID-19 în satele româneşti, desfăşurată de World Vision România

World Vision România va colabora cu Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV), cu alte instituţii şi autorităţi naţionale şi locale pentru ca beneficiarii fundaţiei şi comunităţile în care este prezentă să aibă acces la vaccinurile anti-COVID-19 în cel mai scurt timp, astfel încât imunizarea acestora să aducă protecţie şi siguranţă în aceste comunităţi. În plus, intensificarea tuturor eforturilor pentru vaccinarea populaţiei înseamnă şi redeschiderea în siguranţă a şcolilor din comunităţile vulnerabile.

Sprijinul acordat de World Vision România comunităţilor va consta în facilitatea accesului la informaţiile privind vaccinarea anti-COVID-19, care este sigură, gratuită şi voluntară. De asemenea, va colabora cu autorităţile locale şi centrale pentru a găsi cele mai potrivite variante prin care comunităţi specifice să aibă acces la centre de vaccinare, echipe mobile de vaccinare sau medicii de familie înscrişi în program.

Angajaţii şi voluntarii organizaţiei vor informa atât principalii influenţatori din comunitate (reprezentanţii primăriilor, medicii, profesorii, preoţii etc.), dar şi locuitorii din mediul rural cu privire la importanţa vaccinării.

Citeste și:  Peste 67.000 de persoane au intrat duminică în România, dintre care 6.665 de ucraineni

„Mai ales prin colaborarea cu profesorii din comunităţile şi programele noastre vom încerca să propagăm acelaşi mesaj pe care îl avem de la începutul campaniei de vaccinare: imunizarea prin vaccinare este esenţială pentru a redeschide în siguranţă şcolile şi pentru a continua orele în clase. Pentru copiii vulnerabili, întoarcerea la şcoala fizică este singura opţiune pentru a evada din cercul sărăciei şi a-şi găsi un viitor”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

„Fiecare comunitate are particularităţile ei, valorile şi credinţele proprii, dar o importanta esenţială o deţin şi vectorii locali, „instrumente cheie” în răspândirea adevărului şi ale beneficiilor vaccinarii anti-COVID -19. Am convingerea ca World Vision România va sprijini acţiunile de identificare a pârghiilor necesare , astfel încât comunităţile în care activează sa conştientizez faptul ca vaccinarea rămâne soluţia la îndemâna către atingerea normalităţii, într-un mediu favorabil şi sigur pentru categoriile vulnerabile”, a precizat colonel doctor Valeriu Gheorghiţă, coordonatorul Campaniei naţionale de vaccinare.

Citeste și:  În ultima lună, preţul mediu al unui litru de benzină s-a majorat cu 3,1%. Vezi care stații din Brașov au cele mai bune prețuri

Adevărul despre mituri în vaccinarea anti-COVID-19

Pentru a ajunge cu mesajele pro-vaccinare la un număr cât mai mare de locuitori din comunităţile vulnerabile, World Vision România a conceput o serie de materiale de comunicare, uşor de înţeles, asemănătoare schiţelor grafice în care sunt explicate măsurile de siguranţă din aeronave, care nu mai au nevoie de cuvinte pentru a clarifica şi demonta numeroasele mituri legate de vaccinarea anti-COVID-19. Cele 12 adevăruri despre mituri vor ajunge în plic la destinatari, pentru a-i ajuta să distingă între informaţiile false şi adevărate despre vaccinarea anti-COVID-19. Afişe şi informaţii privind vaccinarea anti-COVID-19 vor fi utilizate atât în zonele cu cel mai mare trafic, dar şi în comunicarea pe reţelele sociale.

Până acum, aceste mesaje au ajuns deja la peste 1.500 de familii din judeţele Cluj, Ialomiţa, Dolj şi Vâlcea, aproape 4.000 de persoane fiind expuse la mesaje. Afişele World Vision au fost văzute de aproape 80.000 de persoane din judeţele amintite.

Citeste și:  Salvamont: 63 de intervenţii de urgenţă în ultimele 24 de ore; peste 90 de persoane au fost salvate, la nivel național

O parte dintre materialele realizate, aici.

„La nivel global, de când au început campaniile de vaccinare naţionale, am afirmat că în centrul implementării eficiente a acestor demersuri trebuie să fie comunităţile. World Vision este un lider global în promovarea sănătăţii publice şi face parte din iniţiativa COVAX, care are menirea de a le oferi ţărilor din întreaga lume acces echitabil la vaccinuri sigure şi eficiente. Aşa cum la nivel internaţional vrem să ne asigurăm că ţările în curs de dezvoltare nu sunt tratate diferit faţă de naţiunile mai bogate, la nivel naţional dorim ca românii care locuiesc în zona rurală să aibă acces nemijlocit la vaccin la fel ca locuitorii oraşelor”, declară Mihaela Nabăr.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.