COTAR avertizează: Polițele RCA se vor scumpi de patru ori

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) acuză firmele de asigurări care vând RCA că desfășoară o campanie denigratoare și mincinoasă la adresa service-urilor auto. „Recomandăm tuturor să verifice informațiile prezentate de unele posturi TV și publicații”, se arată într-un comunicat COTAR.

Transportatorii afirmă că, începând din 4 septembrie 2020, în cadrul jurnalelor de știri ale posturilor tv, apoi în presa scrisă, au fost preluate informații false, precum “Polițele RCA s-ar putea scumpi de 4 ori, din cauza service-urilor auto”. Această știre falsă face parte din campania derulată de firmele de asigurări, dar se poate demonstra, cu cifre, statistici și documente, că realitatea este cu totul alta, transmite COTAR.

Comunicatul COTAR:

Amintim faptul că ultimul raport oficial legat de numărul de daune avizate de firmele de asigurări este pe trimestrul I al anului 2020 și este public, pe site-ul ASF, iar în conținutul știrilor bazate pe informații falsificate s-au ignorat totalmente datele oficiale. Informația privind numărul de accidente care “a fost aproape la fel de mare ca anul trecut” este Fake News. Datele oficiale arată că numărul accidentelor de circulație a scăzut considerabil, anul acesta, în comparație cu anul 2019.

Citeste și:  Restaurantul Panoramic va renăște: ANA TELEFERIC Brașov promite o transformare spectaculoasă a simbolului orașului de pe Tâmpa

Alt fals: „știrea” conform căreia dauna medie, în anul 2019, “a depășit 13.000 de lei”. De fapt, până la data raportărilor făcute de ASF, firmele de asigurări care vând RCA au achitat sub jumătate din numărul dosarelor de daună avizate, iar dauna medie achitată a fost de 4.942 lei.

„Cifrele oficiale, publicate de ASF, ne arată că dauna medie pentru daune materiale a crescut cu 1% în anul 2020. În concluzie, prețul RCA nu ar trebui să crească cu mai mult de 1-2%. Din păcate, aceiași asiguratori ne-au demonstrat, în perioada 2014 – 2016, că lăcomia unora nu are limite. O parte din mas-media a căzut în capcana întinsă de multinaționalele din asigurări, astfel încât asistăm la o campanie de dezinformare, bazată pe fale news” – a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

Citeste și:  Structurile MAI au intervenit la peste 3.700 de evenimente în ultimele 24 de ore, dintre care peste 2.200 au vizat menținerea ordinii publice

Societățile de asigurări au obținut, prin sprijinul Comisiei Europene, modificarea legii RCA, în sensul în care prețul RCA va putea crește după pofta firmei de asigurări, fiind eliminate orice pârghii de control pe care le avea Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) asupra prețului practicat de asiguratori – în condițiile în care aceștia vând un produs cu caracter obligatoriu (RCA).

Din momentul adoptării modificărilor legii RCA în favoarea firmelor de asigurări, s-a dat startul scumpirii acestui produs, iar autoritățile române vor asista, neputincioase și fără pârghii legale de intervenție, la escaladarea prețului RCA, care va fi resimțit încă de la sfârșitul acestui an.

Eliminarea plafonului de 25% – care reprezenta cheltuielile administrative ale firmelor de aigurări -, eliminarea obligației asiguratorilor de notificare a Autorității de Supraveghere Financiară, cu 60 de zile înainte de modificarea prețului RCA, ne va duce, inevitabil, la creșteri treptate, anuale ale prețului RCA, până când acesta va ajunge la nivelul de preț practicat de aceleași multinaționale în țările vest europene, în care cetățenii au salarii de 4-5 ori mai mari decât cei din România.

Citeste și:  Brașoveanul Ovidiu Gârbacea onorat cu Ordinul Excelență Olimpică de către COSR

Pentru a justifica aceste creșteri ale prețului RCA – pe care ni le-au anunțat deja firmele de asigurări -, a trebuit să se găsească și un țap ispășitor: service-ul auto. Asiguratorii au declanșat, de câteva luni, o campanie de presă, raliind la aceasta și instituții precum ANPC și Consiliul Concurenței, pentru a prezenta cazuri izolate de unități reparatoare care folosesc tarife ridicate, prezentand excepțiile ca fiind reprezentative pentru situația generală. Campania de presă a avut ca scop victimizarea firmelor de asigurări, care pretind, de zeci de ani, sunt pe pierdere, în piața din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.