Cum ne influențează reclamele. Decodificarea gesturilor

Spre deosebire de majoritatea bărbaţilor, femeile sunt maestre în utilizarea limbajului corporal. Ele sunt în general mai complexe şi mult mai subtile, mai ales atunci când sunt prezente în reclame.
Renumitul Photoshop stă la baza reclamelor care ne prezintă imagini cu femei perfecte. Efectele sale uimitoare au adus o schimbare majoră în cadrul promovării imaginii. Pentru persoanele publice care activează în lumea modei, a muzicii sau a cinematografiei şi mai ales pentru marile instituţii care au de caştigat în urma promovării imaginii acestor vedete, efectele Photoshopului contribuie semnificativ la creşterea substanţială a profitului asigurând totodată succesul.
Photoshopul a încetat demult să mai fi un secret, faptul ca toţi producătorii de publicitate utilizează diferite programe computerizate pentru a retuşa pozele sau pentru a modifica reclamele din campaniile publicitare pe care le creează, constituie, în ultimul timp, un subiect de actualitate în domeniul publicitar şi nu numai.
Reclamele care se adresează femeilor prezintă de cele mai multe ori femei fericite, extrem de frumoase, foarte elegante şi deosebit de mulţumite de produsele pe care le utilizează. In publicitate orice femeie poate să aibă un ten impecabil sau un păr perfect, o familie fericită, să fie şi senzuală şi sexy, dar şi o foarte bună gospodină, să fie apreciată şi admirată sau să aibă o siluetă de invidiat urmare a folosirii unor produse minune de slăbit.
Dat fiind folosirea excesivă a Photoshopului pentru mascarea imperfecţiunilor trupului feminine, putem spune că publicitatea nu prezinta imaginea reală a femeii, puţine femei se pot lăuda cu un trup fără cusur ca în reclame şi brand-urile ar trebui să se asocieze cu oameni normali, nu cu siluete perfecte conturate pe calculator.

Citeste și:  Taxă de liberă trecere pe anumite drumuri județene din Brașov, pentru maşinile de mare tonaj

Renumitul Photoshop stă la baza reclamelor care ne prezintă imagini cu femei perfecte. Efectele sale uimitoare au adus o schimbare majoră în cadrul promovării imaginii. Pentru persoanele publice care activează în lumea modei, a muzicii sau a cinematografiei şi mai ales pentru marile instituţii care au de caştigat în urma promovării imaginii acestor vedete, efectele Photoshopului contribuie semnificativ la creşterea substanţială a profitului asigurând totodată succesul.
Photoshopul a încetat demult să mai fi un secret, faptul ca toţi producătorii de publicitate utilizează diferite programe computerizate pentru a retuşa pozele sau pentru a modifica reclamele din campaniile publicitare pe care le creează, constituie, în ultimul timp, un subiect de actualitate în domeniul publicitar şi nu numai.
Reclamele care se adresează femeilor prezintă de cele mai multe ori femei fericite, extrem de frumoase, foarte elegante şi deosebit de mulţumite de produsele pe care le utilizează. In publicitate orice femeie poate să aibă un ten impecabil sau un păr perfect, o familie fericită, să fie şi senzuală şi sexy, dar şi o foarte bună gospodină, să fie apreciată şi admirată sau să aibă o siluetă de invidiat urmare a folosirii unor produse minune de slăbit.
Dat fiind folosirea excesivă a Photoshopului pentru mascarea imperfecţiunilor trupului feminine, putem spune că publicitatea nu prezinta imaginea reală a femeii, puţine femei se pot lăuda cu un trup fără cusur ca în reclame şi brand-urile ar trebui să se asocieze cu oameni normali, nu cu siluete perfecte conturate pe calculator.

În cadrul reclamelor publicitare persoanele de sex feminin dau semnale foarte clare în mod constant prin limbajul corpului cu privire la modul în care se simt după folosirea unui produs cosmetic, produs alimentar, produs de igienă etc.. Consumatorului îi revine sarcina de a decoda aceste semnale.
Cercetătorii care au studiat limbajul corporal al femeii ne oferă câteva indicii despre ceea pot transmite femeile prin gesturi, chiar dacă buzele sunt mute.
FLIRTUL feminin în publicitate
În cele mai multe reclame care au protagoniste femei, acestea încearcă să atragă atenţia unui bărbat şi sunt uşor de reperat de către acestea. Aproape fiecare aspect al limbajului corpului lor transmite un semnal. În cadrul publicităţii au devenit foarte cunoscute câteva gesturi feminine utilizate des de către publicitari. De exemplu atunci când femeia din reclamă intenţionează să seducă o persoană de gen masculin, se înclină spre bărbatul pe care încearcă să îl atragă şi caută contactul cu ochii acestuia. Femeia prezentă în reclame este seducătoare, mereu binedispusă şi zâmbeşte constant. Un gest tipic femin foarte des utilizat în publicitate este acela în care femeia îşi trece o mână prin păr, acesta este un gest extrem de atractiv pentru bărbaţi şi este folosit de către femei în special atunci când acestea doresc să cucerească un bărbat. In cazul reclamelor bărbatul cucerit este consumatorul. Ele se pot juca cu părul lor, un semnal inconştient că doresc a fi atinse în acest fel.
DORINŢA
Semnalele corpului sunt aceleaşi ca şi semnalele de flirt. Felul în care respiră are şi el relevanţă. O respiraţie mai puternică indică dorinţa iar contactul vizual este crescut şi prelungit. Femeia poate, de asemenea, încerca să atingă bărbatul sub orice pretext.
DEZINTERES
Semne fizice care dezvăluie o lipsă de interes sunt exact opusul semnelor de flirt. De exemplu, în cazul în care ea se tot uită departe în timp altcineva vorbeşte cu ea, rareori zâmbeşte, arătând dezinteres.
Alte semne de dezinteres pot fi încrucişarea braţelor. În mod evident, acest gest indică faptul că ea este fizic şi mental închisă la gesturile celor din jur.
Nemulţumire
În cazul în care femeile sunt nemulţumite de gesturile bărbatului, sentimentele lui, de produsele sau serviciile oferite de acesta în cadrul reclamei, dau semne evidente că sunt nemulţumite. Pentru a releva sentimentele contradictorii, trupurile lor dau semnale inconsistente: combinaţii ale semnalelor de flirt şi dezinteres discutate deja.
De exemplu, s-ar putea uita la bărbatul respectiv, iar apoi şi-ar putea întoarce privirea, uitându-se departe. Se poate întâmpla să se aplece faţă de persoana respectivă, dar atunci când aceasta se deplasează uşor pentru a se apropia, ele să acţioneze ca şi cum s-ar fi răzgândi brusc şi să se tragă uşor înapoi în scaunul lor sau locul lor. Acest lucru arată că ele nu sunt mulţumite de situaţia respectivă.
FURIE
Cei mai mulţi oameni pot să recunoască furia atunci când o văd, dar în publicitate există tipuri de furie mai puţin evidente. Acestea pot consta printr-o îngustare a ochilor şi o gură bine închisă, ce pot fi însoţite de o înclinare a capului şi o încleştare sau închidere a pumnilor. Ea poate trece, de asemenea, braţele ca în postura dezinteresului, însă mai expresiv în acest caz este un alt gest cel în care femeia aşază mâinile pe şolduri.

Citeste și:  Întâlnire de lucru la Penitenciarul Codlea, organizată în baza Strategiei naţionale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.