Drepturile pe care le avem când mergem cu mașina în service

Infocons avertizează asupra drepturilor pe care consumatorii le au când merg cu mașina în service.

Consumarorul trebuie să se asigure că service-ul funcționează legal și este autorizat de RAR. Înainte de efectuarea oricărei reparații clientul trebuie să se informeze asupra tarifelor și să ceară un deviz estimativ al intervenției.

Service-urile trebuie să afișeze prețurile cu TVA într-o maniera vizibilă și lizibilă în zona de recepție a clientelei și să precizeze modul de calcul utilizat (ora fizică sau baremurile de timp/ ora tehnologică pentru reparații furnizate de producător).

Consumatorul trebuie să ceară factura care trebuie să conțină: data și locul efectuării reparației, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de întretținere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

Citeste și:  De 1 Decembrie, România a reușit să înscrie ia în patrimoniul UNESCO

Solicitați nota de comandă (reparație) care trebuie să cuprindă natura exactă a reparațiilor, costul probabil al acestor intervenții și durata imobilizării autovehiculului. Nota de comandă (reparație) semnată de cele două părți ajută la o eventuală contestare a facturii și va constitui dovada în cazul în care sunt lucrări necorespunzătoare sau neefectuate.

„Dacă mașina nu este restituită în termenul stabilit, cetățenii pot soma service-ul să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată cu confirmarea primirii.

De asemenea, pentru piesele de schimb folosite de service la reparație, din stocurile proprii, se acordă garanție. Specialiștii din service-uri au datoria să consilieze clienții asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicând motivele recomandărilor.

Citeste și:  Departamentul pentru Românii de Pretutindeni: La mulţi ani tuturor celor care trăiesc cu România în suflet!

Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este incredintat. Dacă mașina este furată sau deteriorată în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sunt suportate de societate.

Mai mult, service-ul are obligația să restituie piesele înlocuite, cu excepția acelora care sunt folosite la reparație pe perioada garanției.

Service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spațiului de lucru, cu condiția ca nicio neglijență să nu fie imputată clientului.

Drepturile cetățeanului în calitatea lui de consumator trebuie să fie la fel și în Paris, Berlin și în București. Din păcate de cele mai multe ori informarea precară pentru a putea alege informat lipsește , sunt puse piese conforme versus piese originale, cost orar pentru manoperă, dar nu știm câte ore durează pentru a se realiza manopera și lista poate continua, cel păgubit fiind cetățeanul. Așa că este important să luăm atitudine și să avem o viață mai sigură pe drumuri, dar și o viață mai corectă în calitatea noastră de cetățeni și consumatori europeni!”, arată Infocons.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.