Fundația Comunitară Brașov și Lidl finanțează 14 proiecte locale din mediu și educație

Fundația Comunitară Brașov și Lidl România anunță primii câștigători de micro-granturi nerambursabile din cadrul programului numit „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” pentru inițiative locale, destinat organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor de învățământ și grupurilor de inițiativă. Fundația implementează acest fond prin care acordă finanțări în valoare totală de 238.750 lei și mentorat celor mai bune inițiative ce adresează  provocări locale în mediu și educație. Programul este coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl și implementat prin fundațiile comunitare din 6 orașe.

Apelul de proiecte la nivelul județului Brașov a fost lansat în urma dialogului cu administrația locală și a participării societății civile. Viziunea pe termen lung este de a activa soluții locale la provocări locale în educație și mediu. Au fost înscrise 29 de proiecte care au fost evaluate pe baza cunoașterii comunității cărora li se adresează, a capacitării comunitare, a relevanței soluțiilor propuse și a impactului generat pe termen lung. Dintre acestea, 14 proiecte au primit finanțare propunând idei surprinzătoare și pline de forță inovativă pentru a răspunde unor nevoi complexe ale comunităților brașovene. Perioada de implementare a acestora este septembrie 2020 – martie 2021.

S-au identificat două direcții strategice pe care s-au concentrat proiectele, prima fiind legată de un urbanism eco-aware și eficient structurat, gândit în colaborare deschisă a cetățenilor cu autoritățile locale. S-au evidențiat idei precum maparea și recontextualizarea arborilor remarcabili din Brașov, a încurajării unei mobilități cu impact redus asupra mediului prin stand-uri de bike self-repair, ateliere de educație rutieră și evenimente comunitare de pedalat. Cea de-a doua direcție strategică, în care s-au înscris restul de proiecte selectate, o reprezintă educația interdisciplinară bazată pe dezvoltarea abilităților digitale și tehnice completate de competențe artistice și de exprimare. Toate proiectele au răspuns provocării contextului actual printr-un un mix educațional care să îmbine prezența online cu learning-ul outdoor. Gadget-urile și tehnologia au devenit o extensie firească a procesului interactiv de învățare prin care construirea unui braț robotic, a unui pian electric sau crearea de holograme generează apoi medii pentru exprimare artistică. O constantă a fost ideea de empowerement a copiilor în procesul educației prin soluții de învățare elev la elev prin co-creare de conținuturi educative sub forma de podcast-uri, conținuturi video sau manuale online. Tehnologii actuale precum printarea 3D vin în ajutorul cercetării lumii înconjurătoare prin joc și stau alături de micro-sere construite de elevi și de sesiuni de învățare în chill zones, spații de învățare relaxată gândite și construite tot de aceștia.

Citeste și:  FlyLili organizează sesiune de recrutări pentru însoțitori de zbor, sâmbătă, la Aeroportul Brașov

„E o plăcere sa vedem atâtea inițiative din partea cetățenilor și organizațiilor din comunitate de a oferi alternative educaționale și de dezvoltare durabilă adaptate la contextul mai dificil al pandemiei, dar cu mult potențial și multă investiție și deschidere către viitor. Există foarte multe resurse în pasiunea oamenilor de a îmbunătăți situația acolo unde se află ca loc, experiență și expertiză în sprijinul comunităților din Brașov.” a declarat Alina Porumb din partea Inspire Change – dezvoltare comunitară.

Juriul a fost format din opt oameni cu expertiză în domeniile de dezvoltare și facilitare comunitară, sociologie, evaluare și finanțări de proiecte naționale și internaționale, comunicare, CSR și dezvoltare organizațională, dezvoltarea capacității ONG-urilor, management corporativ, educație, arii protejate și protectia mediului.

Membrii juriului au fost Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR la Lidl România, comunicator cu peste 20 de ani de experiență, Alina Porumb cu o experiență de peste 18 ani în gestionarea programelor de finanțare pentru dezvoltarea comunitară, Cristi Irimia cu un background în managementul companiilor multinaționale, István Szabó cu o experiență de 20 ani în domeniul dezvoltării comunitare, Antoneta Galeș care este consultant în proiecte de schimbare organizațională, Georgiana Andrei,  specialist comunicare și specialist în arii protejate și dezvoltarea capacității ONG-urilor, Romulus Oprica, doctor în sociologie și cu o experienţă de peste 15 ani în cercetarea de piaţă şi consultanţă de marketing, Corneliu Spiridon care este ONG-ist pasionat de ecologie, profesor și cu experiență în managementul de învățământ. S-a alăturat și Marilena Manolache, Arhitect Șef al Brasovului, consultant în calitate de expert din partea Primăriei, fără drept de vot, cu rolul de a acorda consultanță în ceea ce privește proiectele care vizează spații publice și proiecte care au nevoie de parteneriate cu Primăria.

Citeste și:  Praf saharian în Brașov! Șoferii și-au găsit mașinile acoperite de un strat roșiatic

Jurizarea a fost un proces în două etape: jurizarea individuală și cea de grup, în care au fost evaluate îndeplinirea criteriilor din ghidul aplicantului precum  nivelul de inovare, impactul comunitar, coerența, claritatea și realismul proiectului, capacitatea și metodologia de implementare, stabilirea obiectivelor și restul criteriilor menționate în ghid. Am căutat  inițiative la firul ierbii care să activeze soluții sustenabile și participative, să implice acțiuni directe, locale, care să aibă efecte observabile.

„​​Ne bucurăm că putem sprijini astfel de inițiative pe cât de curajoase, pe atât de autentice și că putem contribui astfel la un viitor mai bun pentru comunitățile din care facem parte. În afară de recunoștința mea sinceră pentru Fundația Comunitară Brașov precum și membrii juriului, care au dus greul, sunt bucuroasă că am avut ocazia să văd atât de multe idei valoroase într-o singură sesiune de jurizare.” a declarat Cristina Hanganu,  Director de comunicare & CSR, Lidl România.

Citeste și:  Human Mobile Devices a dezvăluit prima sa gamă de smartphone-uri sub brand propriu: HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ și HMD Pulse

Cei interesați să afle mai multe sau să se implice ca aplicanți, voluntari, sau susținători pot accesa www.fondulpentruunviitormaibun.ro sau #comunitatidefond, pe conturile Facebook și Instagram ale programului.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Fundația Comunitară Brașov este o organizaţie care dezvoltă filantropia şi iniţiativa comunitară din judetul Braşov prin acordarea de finanţări către proiecte locale din diverse domenii: educaţie, social, protecţia mediului, cultură, protecţia animalelor, revitalizare urbană etc. Fondurile sunt strânse de la donatori sau companii locale şi, în funcţie de interesele acestora, sunt oferite sub formă de finanţări, burse sau sprijin direct către organizaţii non-guvernamentale locale sau grupuri de iniţiativă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.