GHID pentru începerea cursurilor în anul școlar 2020-2021

Noul an școlar este posibil ca la început să se desfășoare în cadrul unui
scenariu și să fie nevoie, la un moment dat, ca opțiunea inițială să fie
schimbată, ca urmare a dinamicii criteriilor care au stat la baza primei
opțiuni

  1. Decizia cu privire la scenariu sau la combinația de scenarii se ia la
    nivelul unității de învățământ, cu consultarea inspectoratului școlar;
    CJSU/CMBSU aprobă aplicarea unui scenariu, în funcție de situația
    epidemiologică din fiecare moment, potrivit recomandărilor
    Ministerului Sănătății.
  1. Scenariile pot fi schimbate între ele sau adaptate pe parcursul anului
    școlar, în funcție de modificările de context locale sau naționale.
  1. În toate scenariile va exista o componentă online, adaptată contextului,
    cel puțin pentru menținerea contactului cu elevii absenți, chiar și din
    motive independente de pandemie.
    Principii de selectare și organizare a scenariilor:
  2. Decizia cu privire la scenariu sau la combinația de scenarii se ia la
    nivelul unității de învățământ, cu consultarea inspectoratului școlar;
    CJSU/CMBSU aprobă aplicarea unui scenariu, în funcție de situația
    epidemiologică din fiecare moment, potrivit recomandărilor
    Ministerului Sănătății.
  • Scenariul verde, numit în continuare S1, care constă în desfășurarea
    cursurilor cu prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice;
    Scenariile sunt:
    Noul an școlar este posibil ca la început să se desfășoare în cadrul unui
    scenariu și să fie nevoie, la un moment dat, ca opțiunea inițială să fie
    schimbată, ca urmare a dinamicii criteriilor care au stat la baza primei
    opțiuni.
  1. Scenariile pot fi schimbate între ele sau adaptate pe parcursul anului
    școlar, în funcție de modificările de context locale sau naționale.
  • Scenariul galben, numit în continuare S2, care constă în desfășurarea
    cursurilor cu prezența fizică parțială a elevilor și a cadrelor didactice și
    online parțial; excepție fac clasele a VIII-a și a XII-a/a XIII-a, care
    participă la cursuri zilnic cu prezență fizică (v. scenariul verde).
    2
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    Conform principiului 3 (trei) de mai sus, în vederea flexibilizării și
    pregătirii sistemului pentru situații viitoare, chiar și în cazul S1, cadrele
    didactice vor participa la formări pentru folosirea instrumentelor de
    comunicare online la ore și în intervalele dintre ore.
    Aplicarea scenariilor:
    c) Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a
    cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor
    măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase
    diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;
    d) În pauzele comune, de 5 (cinci) minute, este permisă numai circulația
    profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii
    de clasă;
    e) În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5
    minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe
    care le vor folosi. Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face
    la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul
    didactic;
  • Scenariul roșu, numit în continuare S3, care constă în desfășurarea
    cursurilor complet online.
    Pentru S1 și S2, se vor lua măsuri de organizare a orarului, a spațiilor din
    unitățile de învățământ și a rutelor de circulație a elevilor și a
    personalului care să țină cont de recomandările Ministeriul Sănătății,
    referitoare la combaterea răspândirii virusului COVID 19. Unitățile de
    învățământ vor putea adapta recomandările următoare la contextul propriu,
    cu informarea inspectoratelor școlare:
    a) Pauzele dintre ore vor fi de 5 (cinci) minute, numai pentru schimbarea
    claselor, de către cadrele didactice, iar orele vor fi de 55 de minute. În
    acest interval de 55 de minute, fiecare clasă, conform unei organizări la
    nivel de palier (zona deservită de o toaletă) va avea o pauză de 10-15
    minute. Pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de
    la clase diferite și folosirea toaletelor să fie făcută în condiții de distanțare;
    b) Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate
    pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în
    clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber,
    activități care să includă mișcare;
    3
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    În cazul tuturor celor 3 scenarii, organizarea modulară a orarului prezintă
    avantaje evidente:
    • Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o
    disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei
    respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan.
    f) Toate cadrele didactice vor folosi cataloage proprii (agende), unde vor
    înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor înregistrări în
    cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unității
    de învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de
    cadre didactice în cancelarii și a atingerii cataloagelor de către diferite
    cadre didactice pe parcursul aceleiași zile. Pe cât posibil, se va folosi
    comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a
    părinților sau, unde este posibil, catalogul electronic.
    • reducerea efortului elevilor în cazul tuturor scenariilor, prin scăderea
    numărului de discipline care necesită concentrarea lor și efectuarea de
    teme pentru acasă într-un interval de timp;
    Explicații:
    Propunere: Orar organizat modular
    • reducerea riscurilor asociate apropierii fizice în cazul S1 și S2
    (profesorii vin în contact cu mai puține clase într-o perioadă de timp);
    • flexibilizarea orarului în S3, prin reducerea numărului de profesori (2
    sau 3) cu care o clasă lucrează într-o săptămână și reducerea numărului
    de clase cu care un profesor lucrează într-o săptămână.
    • Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru,
    prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor
    perioade (module);
    • La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează
    câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu,
    pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care
    pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul
    de (aproape) 3 (trei) săptămâni.
    Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru
    adoptarea unui orar modular, nu este nevoie de modificări legislative.
    4
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    În situații justificate de risc pentru elevi sau alte persoane care locuiesc
    împreună cu aceștia, părinții pot stabili împreună cu reprezentanții unității de
    învățământ aplicarea unor scenarii alternative pentru copiii proprii, în
    perioade determinate de timp . În funcție de numărul acestor cazuri, este
    posibil ca existența acestor situații să favorizeze rezolvarea problemelor de
    spațiu în vederea menținerii distanței de siguranță pentru elevii care vin la
    școală.
    Pentru învățarea în școală, se adoptă măsurile de siguranță recomandate
    de către Ministerul Sănătății, în funcție de contextul fiecărei unități de
    învățământ.
    În cazul unor contexte care favorizează adoptarea S2, clasele de sfârșit de
    ciclu, care urmează să aibă examene și clasele formate din elevi de început de
    ciclu de învățământ, care nu se cunosc între ei, respectiv cadre didactice, vor
    avea prioritate pentru aplicarea S1.
    Unitățile de învățământ care dispun de resursele necesare pot adapta S1 la
    forme mai flexibile care să reducă riscurile asociate pandemiei. Pot fi preluate
    elemente din organizarea S2 pentru unele clase sau grupuri de elevi sau
    pentru protejarea unor elevi sau cadre didactice care sunt supuse unui risc
    epidemiologic ridicat și ar putea preda de la distanță claselor de elevi, în
    condițiile în care poate fi organizată comunicarea între elevii aflați în clasă și
    cadrul didactic aflat acasă sau în carantină, respectiv între cadrul didactic și
    elevii aflați în clasă, pe de o parte, și elevii aflați acasă, pe de altă parte.
    În funcție de resursele disponibile, va fi încurajată utilizarea formei
    electronice a manualelor și a materialelor auxiliare și se va reduce la minimum
    transmiterea de materiale în format fizic între elevi și cadrele didactice.
    Învățarea prin combinarea prezenței fizice și a activității online are mai
    multe forme. Se vorbește despre blended learning atunci când sunt alternate
    etapele de prezență cu etapele de activități online și despre hybrid learning
    atunci când elementele de tip online sunt folosite ca sprijin pentru învățarea
    Scenariul verde
    Scenariul galben
    5
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    cu prezența fizică, uneori fiind uzitate elementele online chiar în timpul
    orelor, alteori ca sprijin pentru comunicare și exersare între ore. În practică,
    sistemul de învățământ va avea nevoie de alternativa online pentru:
    – Reducerea numărului de elevi prezenți efectiv în clasă, în vederea
    respectării distanțării fizice;
    – Comunicarea cu elevii sau profesorii care nu pot sau cărora nu le este
    permis să vină la școală;
    – Completarea explicațiilor și a exercițiilor de la clasă cu alternative
    online accesibile oricând.
    În organizarea eficientă a S2, se va ține seamă de condițiile locale.
    Orientativ, presupunem că o parte dintre elevii unei clase sunt prezenți la
    școală, în timp ce colegii lor participă la aceleași cursuri online, în timp real și
    în interacțiune cu cadrele didactice și colegii sau urmăresc orele după
    înregistrarea și încărcarea lor pe un grup online, la care au acces numai
    membrii comunității respective. În orice situație, este nevoie de acordul
    cadrului didactic, conform prevederilor LEN, iar elevii și părinții trebuie
    informați în legătură cu consecințele legale ale distribuirii acestor înregistrări
    în afara grupului, respectiv fără acordul cadrului didactic și al părinților
    elevilor. Înregistrările lecțiilor sunt destinate strict elevilor din clasa
    respectivă și nici părinții acestora nu au permisiunea de a le accesa fără
    acordul cadrului didactic și al părinților tuturor celorlalți elevi.
    Pentru reducerea contactului inutil între elevi, îndeosebi în orașele mari,
    cu număr maxim de elevi la clasă, este recomandabilă împărțirea claselor în
    jumătăți fixe, fără posibilități de „transfer”. De exemplu, în loc de clasele
    a IX-a Ași a IX-a B, vor exista clasele 9A1, 9A2, 9B1, 9B2 șamd. Prin această
    procedură, fără a se interveni asupra catalogului claselor, elevii din 9A1 nu
    vor intra în contact fizic în perioada restricțiilor impuse de pandemie nici cu
    cei din 9A2, nu numai cu cei din 9B. Didactic, este de preferat ca în săptămâna
    1 (întâi) de cursuri să participe fizic 9A1 și online 9A2, apoi în săptămâna
    2 (a doua), fizic 9A2 și online 9A1 șamd. Dacă autoritățile sanitare consideră
    că fiind mai sigur ca perioadele de alternare să fie mai lungi, de 2 (două) sau
    3 (trei) săptămâni, unitățile de învățământ se pot adapta acestor cerințe.
    În general, prin reducerea contactului la comunități mai mici, în cazul
    depistării unor cazuri de persoane infectate, numărul celor afectați de măsura
    carantinării va fi mai mic.
    6
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    În cazul localităților mici, unde contactul între elevi în timpul lor liber nu
    poate fi evitat, unitățile de învățământ au libertatea de a decide adaptarea
    scenariului la realitate, pentru a nu duce în formal măsurile de siguranță din
    școală.
    Unitățile de învățământ sunt încurajate să organizeze folosirea unor
    platforme comune de către toată colectivitatea școlară, scop pentru care se
    vor organiza activități de formare inclusiv la nivelul unității de învățământ,
    prin care cadrele didactice mai experimentate în folosirea platformelor online
    vor asigura transferul de competențe către colegi.
    Unitățile de învățământ vor realiza baze de date care să cuprindă
    informații complete privind resursele de care dispun cadrele didactice și
    elevii, inclusiv informații referitoare la prezența camerelor video pe
    echipamentele respective și a lățimii de bandă de internet disponibile. În
    funcție de resursele disponibile, elevii vor avea obligația de a se conecta la
    comunicarea online în forma solicitată de către cadrul didactic în fiecare
    moment, cu sau fără imagine.
    Comunicarea online în cadrul orelor reprezintă un spațiu privat, accesibil
    numai comunității respective, formate din elevii clasei sau grupei și cadrul
    didactic. În măsura în care spațiul de acasă disponibil permite, părinții, frații
    elevilor sau alte persoane prezente în locuință trebuie să asigure intimitatea și
    liniștea elevului aflat la cursuri online. Cadrele didactice vor îndruma părinții
    cu privire la conduita optimă referitoare la sprijinirea elevilor.
    În vederea sprijinirii dezvoltării competențelor de scriere, în măsura în
    care resursele materiale și de timp permit, cadrele didactice de la toate
    disciplinele vor favoriza, în cadrul comunicării în scris de tip „chat” cu elevii,
    folosirea diacriticelor și a propozițiilor formate din cuvinte întregi, fără
    prescurtări. Dezvoltarea competențelor TIC de către toți elevii poate fi
    promovată cu această ocazie, inclusiv în sensul competențelor de a găsi surse
    online credibile de informații în domeniul fiecărei discipline și de a deosebi
    între calitatea unor surse și a altora.
    Cadrele didactice pot adapta planificările calendaristice în sensul
    Scenariul roșu
    favorizării pentru perioada S3 a acelor competențe și conținuturi care nu
    au/au mai puțin de suferit în abordarea online și concentrarea exersării
    celorlalte competențe și conținuturi pentru perioadele de aplicare a S1 sau
    S2.
    Durata orelor va fi cea reglementată, însă cadrele didactice vor împărți
    orele în așa fel încât o bună parte din oră să fie dedicată realizării de activități
    de către elevi, individual sau în grupe, ale căror rezultate să fie transmise
    cadrului didactic, de preferat, până la sfârșitul orei curente, cu asigurarea
    unui feedback din partea profesorului, în aceeași oră sau în ora următoare. În
    acest fel se poate evita pasivizarea elevilor, se reduce timpul alocat unor
    prezentări online realizate de către profesor și se poate evalua activitatea
    elevilor la ore. Activitatea cadrului didactic nu se concentrează asupra unor
    prezentări în timpul orei, ci este de preferat ca aceasta să se desfășoare
    preponderent înaintea orelor, pentru pregătirea sarcinilor de lucru pentru
    elevi, astfel încât aceștia să înțeleagă și să își dezvolte competențele
    prevăzute în programe prin rezolvarea unor sarcini de lucru. Se recomandă
    stabilirea unor repere de timp alocat activităților elevilor în afara orelor
    (echivalentul temelor pentru acasă) prin colaborare între cadrele didactice
    care constituie consiliul clasei sau prin stabilirea unor reguli generale în
    Consiliul profesoral, care să țină cont de ponderea orelor pentru fiecare
    disciplină în planurile-cadru și de clasa în care se află elevii, respectiv vârsta
    lor și apropierea unor examene.
    7
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    Principii de selectare și organizare a scenariilor
  1. Decizia cu privire la scenariu sau la combinația
    de scenarii se ia la nivelul unității de învățământ,
    cu consultarea / informarea inspectoratului școlar.
  2. În toate scenariile va exista o componentă
    online, adaptată contextului, cel puțin pentru
    menținerea contactului cu elevii absenți, chiar și
    din move independente de pandemie.
  3. Părinții elevilor vor comunica, de asemenea,
    contextul epidemiologic al fiecărei familii și
    riscurile (dacă elevii înșiși sau alte persoane care
    locuiesc cu elevii prezintă risc epidemiologic
    crescut din cauza unor condiții medicale specifice).
  4. Scenariile pot fi schimbate între ele sau
    adaptate pe parcursul anului școlar, în funcție de
    modificările de context (locale sau naționale).
    Scenariul verde –S1, constă în
    desfășurarea cursurilor cu
    prezența fizică a elevilor și a
    cadrelor didacce;
    Scenariul galben – S2, constă în
    desfășurarea cursurilor cu
    prezența fizică parțială a elevilor
    și online parțial (clasele de
    sfârșit de ciclu, conform S1)
    Scenariul roșu – S3, constă în
    desfășurarea cursurilor complet
    online
    8
    Procedură de alegere a scenariilor:
  5. Școlile analizează, în
    baza criteriilor, care este
    scenariul favorabil și îl
    adaptează la contextul
    propriu.
  6. Inspectoratele școlare monitorizează și
    verifică aplicabilitatea opțiunii școlilor pentru
    un anumit scenariu/scenariile alese,respecv
    trecerea dintr-un scenariu în altul; CJSU aprobă
    • orice alte elemente relevante pe plan local.
    • transport școlar;
    • Internat;
    • infrastructura școlilor;
    • resurse umane, pregărea resurselor
    umane;
    • competențele elevilor pt cursuri online;
    • număr de elevi în clase;
    • număr de schimburi;
    • capacitatea de a respecta reglementările
    privind siguranța epidemiologică (prevederile MS și MEC);
    • echipamente IT și conexiune la internet pt
    elevi și profesori;
  7. Analiza stascilor
    care oferă informații cu
    privire la contextul
    specific fiecărei unități
    de învățământ
  8. Inspectoratele școlare
    oferă consiliere în
    vederea stabilirii
    scenariului adecvat
    unității de învățământ
    respecve.
    9
    Aplicarea scenariilor:
    Conform principiului 3 (trei) de mai sus, în vederea flexibilizării și pregării sistemului pentru situații viitoare, chiar și în cazul S1,
    cadrele didacce vor parcipa la formări pentru folosirea instrumentelor de comunicare online la ore și în intervalele dintre ore.
    Pentru S1 și S2, se vor lua măsuri de organizare a orarului, a spațiilor din unitățile de învățământ și a rutelor de circulație a elevilor și
    a personalului, care să țină cont de reglementările în vigoare referitoare la combaterea răspândirii COVID 19. Unitățile de
    învățământ vor putea adapta recomandările următoare la contextul propriu, în acord cu inspectoratele școlare:
    a) Pauzele dintre ore
    vor fi de 5 minute,
    numai pentru
    schimbarea claselor de
    către cadrele didacce,
    iar orele vor fi de 55 de
    minute. În acest
    interval de 55 de
    minute, fiecare clasă,
    conform unei organizări
    la nivel de palier (zona
    deservită de o toaletă)
    va avea o pauză de 10-
    15 minute. Pauzele vor
    fi asel organizate,
    încât să nu se
    intersecteze elevii de la
    clase diferite și
    folosirea toaletelor să
    fie făcută în condiții de
    distanțare;
    b) Pentru elevii care nu merg la toaletă în aceste pauze
    individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didacc va organiza
    acvități recreave în clasă sau, dacă este posibil, fără
    intersectarea cu alte clase, în aer liber, acvități care să includă
    mișcare pe cât posibil;
    c) Personalul didacc/didacc auxiliar/nedidacc va supraveghea
    circulația elevilor și a cadrelor didacce pentru respectarea
    distanțării și a tuturor măsurilor, asel încât să nu existe apropiere
    între elevi din clase diferite, respecv cadre didacce și elevi în
    afara sălilor de clasă;
    d) În pauzele comune, de 5
    minute, este permisă numai
    circulația profesorilor pe
    holuri, de la o clasă la alta.
    Elevii rămân în sălile de
    clasă proprii;
    e) În cazul folosirii unor
    cabinete sau laboratoare,
    pauzele comune de 5 minute
    sunt desnate dezinfectării
    acestora pentru noile
    clase/grupe care le vor folosi.
    Deplasarea elevilor către și
    dinspre aceste săli se face la
    începutul și la sfârșitul orelor
    de 55 de minute, însoțiți de
    către cadrul didacc;
    f) Toate cadrele didacce vor folosi cataloage proprii (agende),
    unde vor înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor
    înregistrări în cataloagele claselor se face la mijlocul și la sfârșitul
    semestrului, după un program stabilit la nivelul unității de
    învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări
    de cadre didacce în cancelarii și angerii cataloagelor de către
    diferite cadre didacce pe parcursul aceleiași zile. Pe cât posibil, se
    va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor
    diriginți și a părinților (e-mail, cataloage electronice etc.)
    10
  • reducerea riscurilor asociate apropierii fizice în cazul S1 și S2 (profesorii vin în contact cu mai puține clase într-o
    perioadă de mp);
    În cazul tuturor celor 3 (trei) scenarii, organizarea modulară a orarului prezintă avantaje evidente:
  • reducerea efortului elevilor în cazul tuturor scenariilor, prin scăderea numărului de discipline care necesită
    concentrarea lor și efectuarea de teme pentru acasă într-un interval de mp;
  • flexibilizarea orarului în S3, prin reducerea numărului de profesori (2 sau 3) cu care o clasă lucrează într-o
    săptămână și reducerea numărului de clase cu care un profesor lucrează într-o săptămână.
    Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui
    orar modular nu este nevoie de modificări legislative.
    a) Orarul modular se poate
    realiza cel puțin pe parcursul
    unui semestru, prin însumarea
    orelor de la fiecare disciplină și
    programarea unor perioade
    (module)
    b) Într-o perioadă, elevii au
    câte 2 (două) ore pe zi, în
    fiecare zi, la o disciplină. Elevii
    au asel, în funcție de
    planurile-cadru ale clasei
    respecve, numai 2 (două) sau
    3 (trei) discipline simultan
    c) La discipline cu un număr mare
    de ore pe săptămână se
    organizează câte 2 (două), 3 (trei)
    sau 4 (patru) module pe semestru;
    de exemplu, pentru 4 ore pe
    săptămână, în 17 săptămâni sunt
    68 de ore, care pot fi planificate în
    2 (două) module de câte 2
    săptămâni și unul de (aproape) 3
    (trei)săptămâni
    Orar organizat modular
    11
    2) Localitatea X este un sat aflat într-o zonă izolată. Având în vedere
    modul de conviețuire al comunității respective, unitatea de învățământ
    decide aplicarea S1, deoarece izolarea elevilor la școală ar fi inutilă, câtă
    vreme este inexistentă în restul timpului. Pentru reducerea riscurilor în
    privința cadrelor didactice, se optează pentru un orar modular. Dacă școala
    dispune de dotarea necesară, în special pentru cadrele didactice cu risc
    epidemiologic ridicat, se pot pune la dispoziție mijloacele tehnice necesare
    pentru transmiterea lecțiilor și interacțiunea de la distanță cu elevii aflați în
    clase.
    Exemple de aplicare a scenariilor:
    1) În localitatea X există circa 20.000 de locuitori și la Școala Gimnazială
    Y învață circa 1260 de elevi distribuiți în câte 5 (cinci) clase/ generație.
    Conform situației epidemiologice locale, este favorizat scenariul verde.
    Elevii din ciclul primar vor veni la școală în intervalul orar 8-12. Ei ocupă
    aproape integral spațiile disponibile. În plus, având în vedere riscurile, se
    decide ca întreg ciclul gimnazial să fie separat de orice contact cu elevii din
    ciclul primar. Pentru o dezinfectare a spațiilor, se prevede intervalul orar 12-
  1. Unitatea de învățământ decide ca elevii din clasele a V-a și a VIII-a să fie
    repartizați în spațiile cele mai mari și să participe la cursuri conform S1. Se
    constată că există, în fiecare clasă, între 5 (cinci) și 10 (zece) elevi care din
    motive de risc epidemiologic vor participa la cursuri potrivit S3. În aceste
    condiții, se constată că unele din clasele a VI-a și a VII-a, repartizate în săli
    mari, pot participa la cursuri conform S1, fără a fi nevoie de împărțirea pe
    grupe pentru S2. Celelalte clase participă la cursuri conform S2.
    Pentru reducerea și mai mult a riscurilor, se optează pentru un orar
    modular. La 3 (trei) săptămâni de la desfășurarea cursurilor în acest sistem, se
    constată un focar de infecție la una din clasele a V-a și la o clasă a VII-a, unde
    învață un frate al elevului din clasa a V-a. Având în vedere măsurile de
    reducere a contactului între elevi și profesori prin adoptarea orarului
    modular, după consultarea autorităților sanitare, se constată că, în afară de
    cele două clase, mai este nevoie de trecerea pe S3 numai a 6 (șase) alte clase
    cu care au venit în contact prin intermediul cadrelor didactice, iar cadrele
    didactice afectate vor preda online inclusiv claselor care se află în școală în
    continuare, deoarece unitatea de învățământ are resursele necesare.
    12
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    3) Localitatea X este un oraș foarte mare, iar Liceul Y are circa 1600 de
    elevi în clase de gimnaziu și de liceu. Sunt probleme cu spațiile, iar situația
    epidemiologică ar favoriza S1. Se aplică S1 combinat cu un orar modular
    până când apar unele cazuri de infectare. Din acel moment, clasele și cadrele
    didactice afectate trec pe S3, iar celelalte clase, pe S2, cu excepția claselor a
    VIII-a și a XII-a, neafectate, care rămân pe S1.
    13
    MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
    Grupul de autori
    Sorin Giurumescu
    Corina Ceamă
    Virginia Rențea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.