Noul an școlar este posibil ca la început să se desfășoare în cadrul unui
scenariu și să fie nevoie, la un moment dat, ca opțiunea inițială să fie
schimbată, ca urmare a dinamicii criteriilor care au stat la baza primei
opțiuni
- Decizia cu privire la scenariu sau la combinația de scenarii se ia la
nivelul unității de învățământ, cu consultarea inspectoratului școlar;
CJSU/CMBSU aprobă aplicarea unui scenariu, în funcție de situația
epidemiologică din fiecare moment, potrivit recomandărilor
Ministerului Sănătății.
- Scenariile pot fi schimbate între ele sau adaptate pe parcursul anului
școlar, în funcție de modificările de context locale sau naționale.
- În toate scenariile va exista o componentă online, adaptată contextului,
cel puțin pentru menținerea contactului cu elevii absenți, chiar și din
motive independente de pandemie.
Principii de selectare și organizare a scenariilor: - Decizia cu privire la scenariu sau la combinația de scenarii se ia la
nivelul unității de învățământ, cu consultarea inspectoratului școlar;
CJSU/CMBSU aprobă aplicarea unui scenariu, în funcție de situația
epidemiologică din fiecare moment, potrivit recomandărilor
Ministerului Sănătății.
- Scenariul verde, numit în continuare S1, care constă în desfășurarea
cursurilor cu prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice;
Scenariile sunt:
Noul an școlar este posibil ca la început să se desfășoare în cadrul unui
scenariu și să fie nevoie, la un moment dat, ca opțiunea inițială să fie
schimbată, ca urmare a dinamicii criteriilor care au stat la baza primei
opțiuni.
- Scenariile pot fi schimbate între ele sau adaptate pe parcursul anului
școlar, în funcție de modificările de context locale sau naționale.
- Scenariul galben, numit în continuare S2, care constă în desfășurarea
cursurilor cu prezența fizică parțială a elevilor și a cadrelor didactice și
online parțial; excepție fac clasele a VIII-a și a XII-a/a XIII-a, care
participă la cursuri zilnic cu prezență fizică (v. scenariul verde).
2
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
Conform principiului 3 (trei) de mai sus, în vederea flexibilizării și
pregătirii sistemului pentru situații viitoare, chiar și în cazul S1, cadrele
didactice vor participa la formări pentru folosirea instrumentelor de
comunicare online la ore și în intervalele dintre ore.
Aplicarea scenariilor:
c) Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a
cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor
măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase
diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;
d) În pauzele comune, de 5 (cinci) minute, este permisă numai circulația
profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii
de clasă;
e) În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5
minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe
care le vor folosi. Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face
la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul
didactic; - Scenariul roșu, numit în continuare S3, care constă în desfășurarea
cursurilor complet online.
Pentru S1 și S2, se vor lua măsuri de organizare a orarului, a spațiilor din
unitățile de învățământ și a rutelor de circulație a elevilor și a
personalului care să țină cont de recomandările Ministeriul Sănătății,
referitoare la combaterea răspândirii virusului COVID 19. Unitățile de
învățământ vor putea adapta recomandările următoare la contextul propriu,
cu informarea inspectoratelor școlare:
a) Pauzele dintre ore vor fi de 5 (cinci) minute, numai pentru schimbarea
claselor, de către cadrele didactice, iar orele vor fi de 55 de minute. În
acest interval de 55 de minute, fiecare clasă, conform unei organizări la
nivel de palier (zona deservită de o toaletă) va avea o pauză de 10-15
minute. Pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de
la clase diferite și folosirea toaletelor să fie făcută în condiții de distanțare;
b) Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate
pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în
clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber,
activități care să includă mișcare;
3
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
În cazul tuturor celor 3 scenarii, organizarea modulară a orarului prezintă
avantaje evidente:
• Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o
disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei
respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan.
f) Toate cadrele didactice vor folosi cataloage proprii (agende), unde vor
înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor înregistrări în
cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unității
de învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de
cadre didactice în cancelarii și a atingerii cataloagelor de către diferite
cadre didactice pe parcursul aceleiași zile. Pe cât posibil, se va folosi
comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a
părinților sau, unde este posibil, catalogul electronic.
• reducerea efortului elevilor în cazul tuturor scenariilor, prin scăderea
numărului de discipline care necesită concentrarea lor și efectuarea de
teme pentru acasă într-un interval de timp;
Explicații:
Propunere: Orar organizat modular
• reducerea riscurilor asociate apropierii fizice în cazul S1 și S2
(profesorii vin în contact cu mai puține clase într-o perioadă de timp);
• flexibilizarea orarului în S3, prin reducerea numărului de profesori (2
sau 3) cu care o clasă lucrează într-o săptămână și reducerea numărului
de clase cu care un profesor lucrează într-o săptămână.
• Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru,
prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor
perioade (module);
• La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează
câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu,
pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care
pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul
de (aproape) 3 (trei) săptămâni.
Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru
adoptarea unui orar modular, nu este nevoie de modificări legislative.
4
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
În situații justificate de risc pentru elevi sau alte persoane care locuiesc
împreună cu aceștia, părinții pot stabili împreună cu reprezentanții unității de
învățământ aplicarea unor scenarii alternative pentru copiii proprii, în
perioade determinate de timp . În funcție de numărul acestor cazuri, este
posibil ca existența acestor situații să favorizeze rezolvarea problemelor de
spațiu în vederea menținerii distanței de siguranță pentru elevii care vin la
școală.
Pentru învățarea în școală, se adoptă măsurile de siguranță recomandate
de către Ministerul Sănătății, în funcție de contextul fiecărei unități de
învățământ.
În cazul unor contexte care favorizează adoptarea S2, clasele de sfârșit de
ciclu, care urmează să aibă examene și clasele formate din elevi de început de
ciclu de învățământ, care nu se cunosc între ei, respectiv cadre didactice, vor
avea prioritate pentru aplicarea S1.
Unitățile de învățământ care dispun de resursele necesare pot adapta S1 la
forme mai flexibile care să reducă riscurile asociate pandemiei. Pot fi preluate
elemente din organizarea S2 pentru unele clase sau grupuri de elevi sau
pentru protejarea unor elevi sau cadre didactice care sunt supuse unui risc
epidemiologic ridicat și ar putea preda de la distanță claselor de elevi, în
condițiile în care poate fi organizată comunicarea între elevii aflați în clasă și
cadrul didactic aflat acasă sau în carantină, respectiv între cadrul didactic și
elevii aflați în clasă, pe de o parte, și elevii aflați acasă, pe de altă parte.
În funcție de resursele disponibile, va fi încurajată utilizarea formei
electronice a manualelor și a materialelor auxiliare și se va reduce la minimum
transmiterea de materiale în format fizic între elevi și cadrele didactice.
Învățarea prin combinarea prezenței fizice și a activității online are mai
multe forme. Se vorbește despre blended learning atunci când sunt alternate
etapele de prezență cu etapele de activități online și despre hybrid learning
atunci când elementele de tip online sunt folosite ca sprijin pentru învățarea
Scenariul verde
Scenariul galben
5
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
cu prezența fizică, uneori fiind uzitate elementele online chiar în timpul
orelor, alteori ca sprijin pentru comunicare și exersare între ore. În practică,
sistemul de învățământ va avea nevoie de alternativa online pentru:
– Reducerea numărului de elevi prezenți efectiv în clasă, în vederea
respectării distanțării fizice;
– Comunicarea cu elevii sau profesorii care nu pot sau cărora nu le este
permis să vină la școală;
– Completarea explicațiilor și a exercițiilor de la clasă cu alternative
online accesibile oricând.
În organizarea eficientă a S2, se va ține seamă de condițiile locale.
Orientativ, presupunem că o parte dintre elevii unei clase sunt prezenți la
școală, în timp ce colegii lor participă la aceleași cursuri online, în timp real și
în interacțiune cu cadrele didactice și colegii sau urmăresc orele după
înregistrarea și încărcarea lor pe un grup online, la care au acces numai
membrii comunității respective. În orice situație, este nevoie de acordul
cadrului didactic, conform prevederilor LEN, iar elevii și părinții trebuie
informați în legătură cu consecințele legale ale distribuirii acestor înregistrări
în afara grupului, respectiv fără acordul cadrului didactic și al părinților
elevilor. Înregistrările lecțiilor sunt destinate strict elevilor din clasa
respectivă și nici părinții acestora nu au permisiunea de a le accesa fără
acordul cadrului didactic și al părinților tuturor celorlalți elevi.
Pentru reducerea contactului inutil între elevi, îndeosebi în orașele mari,
cu număr maxim de elevi la clasă, este recomandabilă împărțirea claselor în
jumătăți fixe, fără posibilități de „transfer”. De exemplu, în loc de clasele
a IX-a Ași a IX-a B, vor exista clasele 9A1, 9A2, 9B1, 9B2 șamd. Prin această
procedură, fără a se interveni asupra catalogului claselor, elevii din 9A1 nu
vor intra în contact fizic în perioada restricțiilor impuse de pandemie nici cu
cei din 9A2, nu numai cu cei din 9B. Didactic, este de preferat ca în săptămâna
1 (întâi) de cursuri să participe fizic 9A1 și online 9A2, apoi în săptămâna
2 (a doua), fizic 9A2 și online 9A1 șamd. Dacă autoritățile sanitare consideră
că fiind mai sigur ca perioadele de alternare să fie mai lungi, de 2 (două) sau
3 (trei) săptămâni, unitățile de învățământ se pot adapta acestor cerințe.
În general, prin reducerea contactului la comunități mai mici, în cazul
depistării unor cazuri de persoane infectate, numărul celor afectați de măsura
carantinării va fi mai mic.
6
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
În cazul localităților mici, unde contactul între elevi în timpul lor liber nu
poate fi evitat, unitățile de învățământ au libertatea de a decide adaptarea
scenariului la realitate, pentru a nu duce în formal măsurile de siguranță din
școală.
Unitățile de învățământ sunt încurajate să organizeze folosirea unor
platforme comune de către toată colectivitatea școlară, scop pentru care se
vor organiza activități de formare inclusiv la nivelul unității de învățământ,
prin care cadrele didactice mai experimentate în folosirea platformelor online
vor asigura transferul de competențe către colegi.
Unitățile de învățământ vor realiza baze de date care să cuprindă
informații complete privind resursele de care dispun cadrele didactice și
elevii, inclusiv informații referitoare la prezența camerelor video pe
echipamentele respective și a lățimii de bandă de internet disponibile. În
funcție de resursele disponibile, elevii vor avea obligația de a se conecta la
comunicarea online în forma solicitată de către cadrul didactic în fiecare
moment, cu sau fără imagine.
Comunicarea online în cadrul orelor reprezintă un spațiu privat, accesibil
numai comunității respective, formate din elevii clasei sau grupei și cadrul
didactic. În măsura în care spațiul de acasă disponibil permite, părinții, frații
elevilor sau alte persoane prezente în locuință trebuie să asigure intimitatea și
liniștea elevului aflat la cursuri online. Cadrele didactice vor îndruma părinții
cu privire la conduita optimă referitoare la sprijinirea elevilor.
În vederea sprijinirii dezvoltării competențelor de scriere, în măsura în
care resursele materiale și de timp permit, cadrele didactice de la toate
disciplinele vor favoriza, în cadrul comunicării în scris de tip „chat” cu elevii,
folosirea diacriticelor și a propozițiilor formate din cuvinte întregi, fără
prescurtări. Dezvoltarea competențelor TIC de către toți elevii poate fi
promovată cu această ocazie, inclusiv în sensul competențelor de a găsi surse
online credibile de informații în domeniul fiecărei discipline și de a deosebi
între calitatea unor surse și a altora.
Cadrele didactice pot adapta planificările calendaristice în sensul
Scenariul roșu
favorizării pentru perioada S3 a acelor competențe și conținuturi care nu
au/au mai puțin de suferit în abordarea online și concentrarea exersării
celorlalte competențe și conținuturi pentru perioadele de aplicare a S1 sau
S2.
Durata orelor va fi cea reglementată, însă cadrele didactice vor împărți
orele în așa fel încât o bună parte din oră să fie dedicată realizării de activități
de către elevi, individual sau în grupe, ale căror rezultate să fie transmise
cadrului didactic, de preferat, până la sfârșitul orei curente, cu asigurarea
unui feedback din partea profesorului, în aceeași oră sau în ora următoare. În
acest fel se poate evita pasivizarea elevilor, se reduce timpul alocat unor
prezentări online realizate de către profesor și se poate evalua activitatea
elevilor la ore. Activitatea cadrului didactic nu se concentrează asupra unor
prezentări în timpul orei, ci este de preferat ca aceasta să se desfășoare
preponderent înaintea orelor, pentru pregătirea sarcinilor de lucru pentru
elevi, astfel încât aceștia să înțeleagă și să își dezvolte competențele
prevăzute în programe prin rezolvarea unor sarcini de lucru. Se recomandă
stabilirea unor repere de timp alocat activităților elevilor în afara orelor
(echivalentul temelor pentru acasă) prin colaborare între cadrele didactice
care constituie consiliul clasei sau prin stabilirea unor reguli generale în
Consiliul profesoral, care să țină cont de ponderea orelor pentru fiecare
disciplină în planurile-cadru și de clasa în care se află elevii, respectiv vârsta
lor și apropierea unor examene.
7
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
Principii de selectare și organizare a scenariilor
- Decizia cu privire la scenariu sau la combinația
de scenarii se ia la nivelul unității de învățământ,
cu consultarea / informarea inspectoratului școlar. - În toate scenariile va exista o componentă
online, adaptată contextului, cel puțin pentru
menținerea contactului cu elevii absenți, chiar și
din move independente de pandemie. - Părinții elevilor vor comunica, de asemenea,
contextul epidemiologic al fiecărei familii și
riscurile (dacă elevii înșiși sau alte persoane care
locuiesc cu elevii prezintă risc epidemiologic
crescut din cauza unor condiții medicale specifice). - Scenariile pot fi schimbate între ele sau
adaptate pe parcursul anului școlar, în funcție de
modificările de context (locale sau naționale).
Scenariul verde –S1, constă în
desfășurarea cursurilor cu
prezența fizică a elevilor și a
cadrelor didacce;
Scenariul galben – S2, constă în
desfășurarea cursurilor cu
prezența fizică parțială a elevilor
și online parțial (clasele de
sfârșit de ciclu, conform S1)
Scenariul roșu – S3, constă în
desfășurarea cursurilor complet
online
8
Procedură de alegere a scenariilor: - Școlile analizează, în
baza criteriilor, care este
scenariul favorabil și îl
adaptează la contextul
propriu. - Inspectoratele școlare monitorizează și
verifică aplicabilitatea opțiunii școlilor pentru
un anumit scenariu/scenariile alese,respecv
trecerea dintr-un scenariu în altul; CJSU aprobă
• orice alte elemente relevante pe plan local.
• transport școlar;
• Internat;
• infrastructura școlilor;
• resurse umane, pregărea resurselor
umane;
• competențele elevilor pt cursuri online;
• număr de elevi în clase;
• număr de schimburi;
• capacitatea de a respecta reglementările
privind siguranța epidemiologică (prevederile MS și MEC);
• echipamente IT și conexiune la internet pt
elevi și profesori; - Analiza stascilor
care oferă informații cu
privire la contextul
specific fiecărei unități
de învățământ - Inspectoratele școlare
oferă consiliere în
vederea stabilirii
scenariului adecvat
unității de învățământ
respecve.
9
Aplicarea scenariilor:
Conform principiului 3 (trei) de mai sus, în vederea flexibilizării și pregării sistemului pentru situații viitoare, chiar și în cazul S1,
cadrele didacce vor parcipa la formări pentru folosirea instrumentelor de comunicare online la ore și în intervalele dintre ore.
Pentru S1 și S2, se vor lua măsuri de organizare a orarului, a spațiilor din unitățile de învățământ și a rutelor de circulație a elevilor și
a personalului, care să țină cont de reglementările în vigoare referitoare la combaterea răspândirii COVID 19. Unitățile de
învățământ vor putea adapta recomandările următoare la contextul propriu, în acord cu inspectoratele școlare:
a) Pauzele dintre ore
vor fi de 5 minute,
numai pentru
schimbarea claselor de
către cadrele didacce,
iar orele vor fi de 55 de
minute. În acest
interval de 55 de
minute, fiecare clasă,
conform unei organizări
la nivel de palier (zona
deservită de o toaletă)
va avea o pauză de 10-
15 minute. Pauzele vor
fi asel organizate,
încât să nu se
intersecteze elevii de la
clase diferite și
folosirea toaletelor să
fie făcută în condiții de
distanțare;
b) Pentru elevii care nu merg la toaletă în aceste pauze
individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didacc va organiza
acvități recreave în clasă sau, dacă este posibil, fără
intersectarea cu alte clase, în aer liber, acvități care să includă
mișcare pe cât posibil;
c) Personalul didacc/didacc auxiliar/nedidacc va supraveghea
circulația elevilor și a cadrelor didacce pentru respectarea
distanțării și a tuturor măsurilor, asel încât să nu existe apropiere
între elevi din clase diferite, respecv cadre didacce și elevi în
afara sălilor de clasă;
d) În pauzele comune, de 5
minute, este permisă numai
circulația profesorilor pe
holuri, de la o clasă la alta.
Elevii rămân în sălile de
clasă proprii;
e) În cazul folosirii unor
cabinete sau laboratoare,
pauzele comune de 5 minute
sunt desnate dezinfectării
acestora pentru noile
clase/grupe care le vor folosi.
Deplasarea elevilor către și
dinspre aceste săli se face la
începutul și la sfârșitul orelor
de 55 de minute, însoțiți de
către cadrul didacc;
f) Toate cadrele didacce vor folosi cataloage proprii (agende),
unde vor înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor
înregistrări în cataloagele claselor se face la mijlocul și la sfârșitul
semestrului, după un program stabilit la nivelul unității de
învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări
de cadre didacce în cancelarii și angerii cataloagelor de către
diferite cadre didacce pe parcursul aceleiași zile. Pe cât posibil, se
va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor
diriginți și a părinților (e-mail, cataloage electronice etc.)
10
- reducerea riscurilor asociate apropierii fizice în cazul S1 și S2 (profesorii vin în contact cu mai puține clase într-o
perioadă de mp);
În cazul tuturor celor 3 (trei) scenarii, organizarea modulară a orarului prezintă avantaje evidente: - reducerea efortului elevilor în cazul tuturor scenariilor, prin scăderea numărului de discipline care necesită
concentrarea lor și efectuarea de teme pentru acasă într-un interval de mp; - flexibilizarea orarului în S3, prin reducerea numărului de profesori (2 sau 3) cu care o clasă lucrează într-o
săptămână și reducerea numărului de clase cu care un profesor lucrează într-o săptămână.
Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui
orar modular nu este nevoie de modificări legislative.
a) Orarul modular se poate
realiza cel puțin pe parcursul
unui semestru, prin însumarea
orelor de la fiecare disciplină și
programarea unor perioade
(module)
b) Într-o perioadă, elevii au
câte 2 (două) ore pe zi, în
fiecare zi, la o disciplină. Elevii
au asel, în funcție de
planurile-cadru ale clasei
respecve, numai 2 (două) sau
3 (trei) discipline simultan
c) La discipline cu un număr mare
de ore pe săptămână se
organizează câte 2 (două), 3 (trei)
sau 4 (patru) module pe semestru;
de exemplu, pentru 4 ore pe
săptămână, în 17 săptămâni sunt
68 de ore, care pot fi planificate în
2 (două) module de câte 2
săptămâni și unul de (aproape) 3
(trei)săptămâni
Orar organizat modular
11
2) Localitatea X este un sat aflat într-o zonă izolată. Având în vedere
modul de conviețuire al comunității respective, unitatea de învățământ
decide aplicarea S1, deoarece izolarea elevilor la școală ar fi inutilă, câtă
vreme este inexistentă în restul timpului. Pentru reducerea riscurilor în
privința cadrelor didactice, se optează pentru un orar modular. Dacă școala
dispune de dotarea necesară, în special pentru cadrele didactice cu risc
epidemiologic ridicat, se pot pune la dispoziție mijloacele tehnice necesare
pentru transmiterea lecțiilor și interacțiunea de la distanță cu elevii aflați în
clase.
Exemple de aplicare a scenariilor:
1) În localitatea X există circa 20.000 de locuitori și la Școala Gimnazială
Y învață circa 1260 de elevi distribuiți în câte 5 (cinci) clase/ generație.
Conform situației epidemiologice locale, este favorizat scenariul verde.
Elevii din ciclul primar vor veni la școală în intervalul orar 8-12. Ei ocupă
aproape integral spațiile disponibile. În plus, având în vedere riscurile, se
decide ca întreg ciclul gimnazial să fie separat de orice contact cu elevii din
ciclul primar. Pentru o dezinfectare a spațiilor, se prevede intervalul orar 12-
- Unitatea de învățământ decide ca elevii din clasele a V-a și a VIII-a să fie
repartizați în spațiile cele mai mari și să participe la cursuri conform S1. Se
constată că există, în fiecare clasă, între 5 (cinci) și 10 (zece) elevi care din
motive de risc epidemiologic vor participa la cursuri potrivit S3. În aceste
condiții, se constată că unele din clasele a VI-a și a VII-a, repartizate în săli
mari, pot participa la cursuri conform S1, fără a fi nevoie de împărțirea pe
grupe pentru S2. Celelalte clase participă la cursuri conform S2.
Pentru reducerea și mai mult a riscurilor, se optează pentru un orar
modular. La 3 (trei) săptămâni de la desfășurarea cursurilor în acest sistem, se
constată un focar de infecție la una din clasele a V-a și la o clasă a VII-a, unde
învață un frate al elevului din clasa a V-a. Având în vedere măsurile de
reducere a contactului între elevi și profesori prin adoptarea orarului
modular, după consultarea autorităților sanitare, se constată că, în afară de
cele două clase, mai este nevoie de trecerea pe S3 numai a 6 (șase) alte clase
cu care au venit în contact prin intermediul cadrelor didactice, iar cadrele
didactice afectate vor preda online inclusiv claselor care se află în școală în
continuare, deoarece unitatea de învățământ are resursele necesare.
12
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
3) Localitatea X este un oraș foarte mare, iar Liceul Y are circa 1600 de
elevi în clase de gimnaziu și de liceu. Sunt probleme cu spațiile, iar situația
epidemiologică ar favoriza S1. Se aplică S1 combinat cu un orar modular
până când apar unele cazuri de infectare. Din acel moment, clasele și cadrele
didactice afectate trec pe S3, iar celelalte clase, pe S2, cu excepția claselor a
VIII-a și a XII-a, neafectate, care rămân pe S1.
13
MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRIII
Grupul de autori
Sorin Giurumescu
Corina Ceamă
Virginia Rențea