‘Greii’ Pieței din România sancționați de ANPC pentru practici înșelătoare

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat contraventional cu avertisment operatorii economici EVOLUTION PREST SYSTEMS SRL (EVOMAG), STUDIO MODERNA SA, JUMBO E.C.R. SRL, IKEA ROMANIA SA., CRISTIAN 76 TOUR SRL SI FAN CURIER EXPRESS SRL, ca urmare a numărului mare de reclamaţii înregistrate la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti.

Abaterile constatate au vizat printre altele nerespectarea termenelor privind livrare produselor, a montării aparatelor de aer condiţionat, aducerea la conformitate a produselor aflate în perioada de garanţie, întârzierea livrării coletelor, refuzul dreptului de denunţare a contractului în 14 zile (conf. OUG34/2014), precum şi nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii a pachetelor de servicii turistice asumate prin contract.

Citeste și:  Nuclearelectrica a scos discret la licitație, energie la un preț „promoțional”, de aproape trei ori mai mic decât cel pe care-l decontează statul

Acțiunea de control coordonată de domnul Horia-Miron Constantinescu, Președinte ANPC, și de către domnul Paul Anghel, Director General ANPC, se încadrează în practica unitară la nivel național pe care ANPC a demarat-o pentru a veni în sprijinul consumatorilor cu o soluționare cât mai rapidă a sesizărilor. Astfel au fost stabilite următoarele termene :

-termenul de răspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore.

-termenul de livrare al produselor: maxim 15 zile de la data achiziționării, iar termenul de montaj al aparatelor de aer condiționat de maxim 7 zile de la datată achitării serviciului.

-toate termenele angajate de operatorul economic anunțate pe site cât și spațiul de vînzare al puctelor de lucru vor fi respectate operatorul economic va întreprinde toate demersurile pentru aducerea la îndeplinire a celor menționate anterior.

Citeste și:  Material lemnos confiscat la Vulcan, după ce a fost transportat fara documente de proveniență

– respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract.

-respectarea condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii poștale interne și internaționale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor poștale către expeditor ( sumele colectate de la destinatar ).

Acțiunea va continua până când  toți operatorii economici vor înțelege să depună diligențele necesare pentru a veni în întâmpinarea necesităților consumatorilor”, a precizat Horia-Miron Constantinescu, președinte ANPC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.