Grindeanu anunță achiziția a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs

Achiziţia a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs fost avizată vineri în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit ministrului, investiţia are mai multe obiective: îmbunătăţirea ofertei de transport prin creşterea numărului de trenuri pe rută şi pe zi, corelat cu introducerea unei frecvenţe predictibile; asigurarea unor legături directe şi rapide între marile oraşe ale României; punerea în valoare a investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României; susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS/ETCS; asigurarea unor servicii de transport feroviar de călători care să respecte Standardele Tehnice de Interoperabilitate; înlocuirea tracţiunii diesel cu una electrică, notează agenția de presă Agerpres.

Citeste și:  Nou manager interimar la Spitalul Clinic de Psihiatrie şi Neurologie Braşov

„Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia, Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia și Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași. Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia)”, arată Sorin Grindeanu.

Citeste și:  Nuclearelectrica a scos discret la licitație, energie la un preț „promoțional”, de aproape trei ori mai mic decât cel pe care-l decontează statul

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt: – să circule cu o viteză maximă de 200 km/h, – să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua), – să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcție). Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.