Guvernul a amanat termenul de depunere a declaratiei anuale privind beneficiarii reali

Guvernul a decis aseara amanarea termenului de depunere a declaratiei anuale privind beneficiarii reali pana in octombrie.

Termenul de depunere se apropia cu pași repezi, iar legea care a introdus această declarație nu a venit cu măsuri tranzitorii și a pus probleme firmelor ce deja terminaseră cu situațiile financiare pe acest an.

Declarația ce trebuia depusă anul acesta de catre firme, ar fi trebuit să arate cine sunt beneficiarii reali ai afacerii. Modficarile vor arata astfel:

Art. unic – (1) Prin derogare de la prevederile art. 56 alin (4) al Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, în anul 2021 declarația anuală privind beneficiarul real al persoanei juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului se depune la oficiul registrului comerțului în care este înmatriculată persoana juridică până la data de 1 octombrie 2021.

(2) Declarațiile privind beneficiarul real prevăzute la alin (1) pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă și curier.

(3) Declarațiile prevăzute la alin. (2) pot fi date și în fața reprezentantului oficiului registrului comerțului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat” .

Declarația anuală privind beneficiarul real a fost reintrodusă recent în legislație, după ce firmele scăpaseră de obligația depunerii acestui document anul trecut.

Prin noul act normativ, sunt introduse mai multe forme și modalități de depunere a declarației: 

  • pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică,
  • pot fi transmise la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă și curier
  • pot fi date și în fața reprezentantului oficiului registrului comerțului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.

Totuși, proiectul de OUG adoptat aseara inca nu răspunde la nelămuririle ridicate de firme în ultimele săptămâni.

Aceasta este doar o soluție temporară pentru o obligație inutilă reintrodusă brusc pentru toți antreprenorii, chiar și acolo unde e redundantă și statul deține deja datele cerute. Ne luptăm în continuare pentru a putea reveni la modelul anterior, practicat cu succes în Austria și alte țări din Europa” a spus mai la punerea în dezbatere a proiectului, pe pagina proprie de Facebook, ministrul de economie Claudiu Năsui.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.