Modernizarea căii ferate Braşov – Sighişoara, inclusă în coridorul feroviar european, este un proiect esenţial pentru infrastructura de transport a României şi implicit a judeţului Braşov.
Este remarcabil faptul că acest proiect al Companiei Naţionale CFR SA, care include construirea a două tuneluri duble în lungime totală de 24 de km, este implementat cu ajutorul unei tehnologii de ultimă oră pe care constructorul a utilizat-o şi la realizarea metroului Gold Line din Doha (Qatar).
Proiectul de modernizare a rutei feroviare Braşov – Sighişoara cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, pe lângă noile tuneluri: terasamente linii C.F., consolidări, poduri, viaducte, podeţe, pasaje superioare, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii şi protecţia mediului.
Această amplă lucrare va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera ungară – Curtici – Arad – Simeria – Sighişoara – Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creşterea gradului de siguranţă feroviară, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, respectiv îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.
Sursa, Facebook Adrian Ioan Veştea