Noi măsuri de digitalizare a cererilor de finanţare pentru Programul Capital Uman 2014-2020

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a realizat în ultima perioadă mai multe modificări cu privire la Programul Operaţional Capital Uman în scopul simplificării procedurilor pentru Beneficiarii de proiecte europene. Principalele noutăţi constau în elaborarea unei instrucţiuni cu noi măsuri de digitalizare şi actualizarea Manualului Beneficiarului POCU 2014-2020.

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a publicat instrucţiunea POCU nr. 14/06.07.2021 care vizează stabilirea unor măsuri de digitalizare pentru implementarea proiectelor finanţate prin POCU 2014-2020. Prezenta instrucţiune înlocuieşte Instrucţiunea AM POCU nr. 8/03.06.2020, iar principalele modificări vizează simplificarea fluxului privind înlocuirea de membri în echipa de implementare şi modificarea contractelor sau deciziilor de finanţare prin act adiţional. Astfel, pot fi rezolvate două cereri deschise concomitent în MySMIS, reducându-se considerabil riscul blocării activităţilor proiectelor ca urmare a echipelor de implementare incomplete.

Citeste și:  Asociația Antiteatru prezintă piesa "Crocodil", astăzi, la Centrul Cultural Apollonia din Brașov

În ceea ce priveşte Manualul Beneficiarului POCU 2014-2020, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a publicat o versiune actualizată a acestuia, unde principala modificare este simplificarea mecanismului de verificare a Cererilor de Plată. Beneficiarii nu vor mai depune Raport Tehnic pentru Cererile de Plată, acestea fiind verificate doar în baza documentelor justificative aferente cheltuielilor pentru care se solicită plata, fiind necesară doar depunerea Raportului Tehnic cu 10 zile înaintea transmiterii cererii de rambursare aferente cererii de plată. În plus, pentru a optimiza activitatea de monitorizare a proiectelor de către Organismele Intermediare (OI), Autoritatea de Management POCU a definit modalitatea de derulare a vizitelor ad-hoc pentru activităţile on-line.

„Relaţia dintre Beneficiari şi OIR/AM trebuie să fie una mai apropiată şi mai eficientă. Beneficiarii trebuie să aibă parte de răspunsuri rapide pentru a diminua posibile blocaje în procesul de implementare a proiectelor. De acum, cererile de plată o să aibă un parcurs mult mai rapid, pentru ca Beneficiarii să-şi poată continua activităţile fără a fi afectaţi de întârzieri în privinţa plăţilor facturilor, salariilor şi ale subvenţiilor. Unul dintre obiectivele noastre este să eliminăm aceste întârzieri şi să sprijinim cât mai mult Beneficiarii în tot procesul de implementare”, a declarat Cătălina Bădoiu, secretar de stat şi coordonator al procesului de simplificare din cadrul MIPE.

Citeste și:  Restaurantul Panoramic va renăște: ANA TELEFERIC Brașov promite o transformare spectaculoasă a simbolului orașului de pe Tâmpa

În cadrul MIPE, se lucrează permanent în scopul îmbunătăţirii fluxului de date între Beneficiari şi ofiţeri, astfel încât volumul de documente şi termenele de verificat cererile Beneficiarilor să fie diminuate considerabil, iar circuitul în MySMIS să fie unul mult mai simplu şi rapid.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.