Note suspecte la Evaluarea Națională la Brașov: Ministrul Educației chemat să ancheteze situația

Situație incredibilă sesizată de mama unui absolvent de clasa a VIII-a din Brașov: Diferențe de peste 3 puncte obținute de absolvenții care au făcut contestații, împotriva notelor acordate lucrărilor după prima corectură. Și nu este vorba despre un caz izolat, ci de 25 de situații.

Scandalizată, mama unuia dintre elevi s-a hotărât să-i scrie ministrului Educației pentru a-i prezenta strania situație. Semnatara memoriului spune că diferența de punctaj este nefirească și că probabil elevii care nu au contestat prima notă obținută au fost nedreptățiți.

„Stimată doamnă Ministru Monica Anisie,
Urmare a afișării rezultatelor la limba maternă germană din data de 27.06.2020 pentru județul Brasov, subsemnata Panțuru Antonela Elena, mama unui elev aflat în clasa a VIII-a, în cadrul unei unități de învățământ din municipiul Brașov, vă supun atenției situatia revoltătoare a rezultatelor după contestații aferente lucrărilor la limba germană, care relevă diferențe extrem de mari față de notele acordate de prima comisie de corectare și care creează îndoieli justificate cu privire la modul în care au fost evaluate TOATE LUCRARILE ELEVILOR .
Astfel, așa cum se poate vedea din tabelul anexat, există diferențe de până la 3,5 puncte între notele obținute înainte și după recorectarea lucrărilor , situația fiind următoarea:

Citeste și:  Începe un proiect de infrastructură care va deschide calea unei noi conectări rutiere între Braşov şi Sibiu! O alternativă la DN1

-din totalul de 28 lucrări contestate, dupa recorectare 25 au obținut punctaje superioare (un procent de 89, 28 %).
-din cele 25 de lucrari care au obținut punctaje superioare, 14 au obținut punctaj suplimentar de peste 1 punct (56 %).
-au fost 6 elevi care au obtinut peste 2 puncte diferență față de prima notă acordată.

  • a existat o situație în care elevul a primit după recorectare 3,5 puncte în plus față de prima notă obținută. În contextul în care această situație ridică semne de întrebare cu privire la modul de evaluare al acestor lucrari, vă rugam să dispuneți recorectarea tuturor lucrărilor de limbă maternă (germană) din județul Brașov întrucat este foarte clar că lucrarile au fost subevaluate în prima etapă de corectare, iar consecințele care derivă din aceste erori afectează grav poziția în ierarhia de admitere la liceu și drepturile elevilor de a beneficia de o evaluare corectă, echidistantă și obiectivă a testelor susținute .
    O astfel de situație nu ar fi putut fi anticipată, diferențele mari de notare aratând faptul că nu există certitudinea aplicării baremelor de corectare, evaluarea profesorilor corectori fiind subiectivă și superficială”, a scris brașoveanca în memoriul adresat ministrului Educației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.