Pe DN 73 se lucrează și iarna

Chiar dacă, oficial, segmentul din judeţul Braşov al DN 73 aflat în modernizare cu bani europeni este în conservare, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov au precizat că reprezentanţii firmei care execută lucrările au promis să vor mai avea câteva intervenţii în zilele următoare. „Constructorul a promis că va repara gropile apărute în asfalt, dar şi că va realiza marcajele provizorii, respectiv cele cu vopsea galbenă. Ei mai au de trasat, pe unele porţiuni, marcajul ce separă sensurile de pers, iar în unele locuri trebuie să marcheze şi trecerile de pietoni”, a precizat şeful Secţiei Drumuri Naţionale, Horia Stancu.
Totuşi, dacă în cazul gropilor, se poate interveni şi cu mixtură asfaltică stocabilă (care permite asfaltarea „la rece”), promisiunea privind realizarea marcajelor este mai greu de respectat, având în vedere că trasarea se poate face numai la anumite temperaturi, iar vopseaua nu poate fi aplicată pe suprafaţa carosabilă după ce a fost turnat covorul asfaltic.
Stancu a mai precizat că, în cursul iernii, obligaţia constructorului este să menţină drumul în stare bună, iar a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să se ocupe de deszăpezirea arterei.

Citeste și:  Căldură doar la cerere în caloriferele din Brașov, racordate la sistemul public! Ce trebuie să știe locuitorii

10 kilometri de drum nu au fost predaţi constructorului
Lucrările de modernizare a DN 73 (Braşov – Piteşti, cu o lungime totală de 103,25 km ), proiect pentru care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a obţinut o finanţare europeană, sunt realizate de Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel. Conform estimărilor CNAIR, lucrările ar urma să fie gata în luna decembrie a anului 2019, în condiţiile în care şantierul a fost deschis în 19 mai 2014. Totuşi, termenul de finalizare a lucrărilor este unul optimist, având în vedere că în judeţul Braşov mai este un sector de drum de aproximativ 10 km, care nu a fost predat constructorului, fie pentru că nu au fost emise toate autorizaţiile, fie din cauza unor lucrări la reţelele de utilităţi (în este cazul porţiunii din localitatea Moieciu, unde primăria Comunei a solicitat amânarea modernizării DN 73, pentru că trebuie să se realizeze lucrări la reţeaua de apă şi canalizare).
Valoarea totală a contractului este de 275,86 milioane lei, fără TVA, finanţarea europeană a fost obţinută prin Programul Operaţional Transporturi 2007 – 2013, însă, cum lucrările nu au fost terminate la timp, proiectul a fost „fazat”, astfel că acum proiectul este implementat acum prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.