Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, participă la Şedinţa Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România

Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, participă în perioada 23 – 26 august la Şedinţa Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România, care are loc în staţiunea Venus.

La acest eveniment organizat de Asociaţia Aeroporturilor din România (AAR) este prezent şi Alexandru Anghel, director executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov.

În deschiderea şedinţei, alături de preşedintele CJ Braşov au luat cuvântul David Ciceo – președinte al Asociației Aeroporturilor din România şi director general al Aeroportului Internațional Cluj, Adrian Foghiş – secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Felix Ardelean – director DGOIT în cadrul Ministerului Transporturilor, Nicolae Stoica – director general al Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR), Corina Martin – președinta de onoare a Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică, şi Bogdan Artagea – director general al Aeroportului Internațional Constanța.

În intervenţia sa, Adrian-Ioan Veştea a adus în atenţie stadiul implementării proiectului Aeroportului Internaţional Braşov şi a vorbit despre dificultăţile economice ale perioadei de pandemie care s-au repercutat asupra activităţii tuturor aeroporturilor româneşti.

Citeste și:  500.000 de euro disponibili pentru ONG-uri mici și instituții de învățământ în 2024, prin Programul Start ONG

„Am trecut în revistă etapele parcurse până în prezent în ceea ce priveşte construirea infrastructurii aeroportuare şi demersurile privind certificarea şi operaţionalizarea Aeroportului Braşov, cu tot ce înseamnă achiziţiile şi lucrările pe care le avem în lucru. De asemenea, în calitate de preşedinte al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România am abordat situaţia celor 13 aeroporturi aflate în subordinea consiliilor judeţene, care au trecut şi încă trec printr-o etapă foarte dificilă din punct de vedere economic, după scăderea dramatică a numărului de curse aeriene din perioada pandemiei. Pentru aceste aeroporturi, dar şi pentru companiile aeriene am solicitat o schemă de ajutor de stat pe care sperăm ca Guvernul s-o aprobe, astfel încât să dăm o gură de oxigen domeniului aeronautic”, a menţionat preşedintele CJ Braşov.

Citeste și:  Cel mai mare concurs de jazz din Europa de Est revine la Cluj cu tinere talente

„Această întâlnire ne dă prilejul de a discuta cu cei mai buni specialişti din domeniul aeronautic şi cel aeroportuar despre tendinţele de ultimă oră în materie, dar şi despre reglementările care sunt în lucru şi urmează a fi implementate la nivel naţional şi internaţional. Finanţarea activităţii aeroporturilor şi asigurarea securităţii aeroportuare s-au numărat printre temele abordate astăzi”, a menţionat Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport.

În prima zi de dezbateri au avut loc prezentări susţinute de Nicolae Stoica – director general AACR, Cătălin Radu Prunariu – director general Tarom, Anton Rog – comandant al Centrului Național Cyberint din cadrul SRI, Victor Vevera – director general al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică, Oana Petrescu – director general Blue Air, şi David Ciceo – președinte AAR.

Citeste și:  Salvamontiștii brașoveni deschid ușile "Școlii Altfel" cu ateliere captivante și activități educative

Adrian Cojoc – director general ROMATSA, a prezentat strategia instituţiei pe care o conduce cu privire la aeroporturile din România. Alte chestiuni discutate au fost dezvoltarea turnurilor de control al traficului aerian, stadiul implementării proiectului SPICE şi clarificarea aspectelor legate de procesul de avizare a procedurilor de zbor de către autoritățile locale de mediu.

Agenda dezbaterilor din zilele următoare include prezentări pe subiecte de interes, cum ar fi riscurile generate de factorul uman în contextul COVID-19, aspectele privind protecţia datelor cu caracter personal aplicabile aeroporturilor, digitalizarea proceselor de mentenanţă în infrastructura aeroportuară şi supravegherea proceselor operaţionale în zona aeroportuară.

De asemenea, participanţii vor aborda posibilităţile de accesare a fondurilor europene pentru proiectele de dezvoltare a aeroporturilor şi prevederile Programului naţional de facilităţi în domeniul transportului aerian.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.