Produsele contrafăcute sufocă piața: o concurență neloială cu consecințe grave

Produsele contrafăcute reprezintă o concurenţă neloială tot mai acută. Este aproape imposibil să supravieţuieşti într-o piaţă îmbâcsită de produse de marcă contrafăcute. Fenomenul detergentului contrafăcut, dar şi a altor produse falsificate, poate lua amploare în România, deoarece nu există verificări amănunţite ale autenticităţii şi calităţii mărfurilor introduse în ţară, potrivit publicației bursa.ro.

Conform sursei citate, astfel, producătorul român de detergenţi şi alte soluţii de igienizare Bozo, prezent pe piaţă din 1995, sugerează ca autorităţile statului să ia măsuri serioase, cum ar fi verificarea mai amănunţită a introducerii produselor în ţară şi a vânzărilor online, dar mai ales interzicerea vânzării produselor sub alt ambalaj decât cel al producătorilor, care ar reduce semnificativ numărul de produse contrafăcute.

Citeste și:  Cum arată vacanța de Paște după intrarea în spațiul Schengen: Luna mai vine cu schimbări în preferințele de călătorie ale românilor

„Cazul recent, de la Mureş, unde au produs detergent contrafăcut este doar un exemplu, un caz singular ieşit la suprafaţă, însă pot exista sau apărea în continuare cazuri de produse falsificate. Momentan nu sunt luate măsuri aspre care să stopeze acest fenomen. O soluţie simplă şi care ar reduce semnificativ numărul de potenţiale cazuri şi de produse contrafăcute este interzicerea reambalării produselor pentru vânzare. Din acest motiv, multe produse contrafăcute ajung chiar pe raft în magazine, sub mărci cunoscute publicului, nu sunt doar vândute online sau ilegal sub diverse forme. Ar trebui o verificare mai amănunţită a intrării produselor în ţară, a autenticităţii detergenţilor şi a ambalării acestora. Până nu se iau măsuri stricte, fenomenul detergentului contrafăcut ia amploare şi „murdăreşte’ România cu practici ilicite, dăunătoare tuturor: statului, producătorilor şi vânzătorilor corecţi, dar mai ales consumatorilor”, declară Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo, unul dintre principalii producători de detergenţi din România.

Citeste și:  Caravana Shakespeare sosește la Brașov și aduce, în premieră, „Operele complete ale lui Shakespeare”

Antreprenorul subliniază că de regulă sunt vândute produse contrafăcute sub mărci cunoscute publicului larg, în unele cazuri din categoria premium, cum a fost şi în cazul de la Mureş. Astfel, fondatorul Bozo spune că un produs contrafăcut are două avantaje majore în faţa produselor româneşti: numele brandului şi preţul mic.

Foto. Freepik.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.