
Proiectul Autostrăzii A13 Brașov – Bacău avansează, după ce prestatorul studiului de fezabilitate a depus documentația pentru emiterea certificatelor de urbanism la Consiliile Județene Brașov, Covasna și Bacău, informează Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Noua variantă de traseu, ajustată ca urmare a constrângerilor identificate, modifică traseul cu aproximativ 12 km și prevede proiectarea unui tunel de 600 metri în zona protejată Dealul Cetății-Lempeș.
În paralel, pentru finalizarea studiului de fezabilitate se desfășoară investigații geotehnice în zona municipiului Onești (județul Bacău), cu o lungime totală de 13.411 metri liniari, reprezentând 43% din totalul estimat. Studiul de fezabilitate este esențial pentru stabilirea traseului final și a costului estimat pentru proiectarea și execuția autostrăzii.
Sectorul Brașov – Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov, printr-un nod de mare viteză în zona Codlea, și cu Autostrada Moldovei (A7) la Răcăciuni, în județul Bacău.