Raport de evaluare a activității Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Braşov pentru anul 2020.

1. Realizările în domeniul de competenţă, din punct de vedere statistic, pentru anul 2018, anul 2019 şi anul 2020 sunt:

  ANUL  2018ANUL  2019ANUL 2020
Total cereri 50057    5562325158
 Electronice344584095216824
Temporare757360822309
MDOC802685896025
 Punct mobil Făgăraş1030948291
 Total paş. eliberate 427824792520369
 Electronice353924186518086
Temporare739060602283
Total cereri refuzate 541
Total infr.constatate 
MenţiuniPersoane decedate35308135
 Renunţări la    cetăţenie211725
Restabiliri 495403272
Petiţii 1371
Audienţe 27930473
Adeverinţe şi dovezi 258307200
Scanări electronice 651577808132970

Din analiza datelor prezentate se observă faptul că a fost înregistrată o scădere semnificativă a cererilor de eliberare a paşapoartelor simple electronice şi simple temporare, primite la ghişeu – sediul SPCPS Braşov – precum şi la Misiunile Diplomatice şi Oficiile Consulare ale României (MDOC) în străinătate, scădere regăsită în diferenţa de aproximativ 30465 de cereri.

Citeste și:  Târgurile volante din Brașov, programate în acest weekend, anulate din cauza vremii nefavorabile

2. Situaţia activităţilor desfăşurate pe linia aplicării prevederilor legale privind   suspendarea şi restrângerea dreptului la libera circulaţie se prezintă după cum urmează:

Nr. crt.ACTIVITĂŢILE ÎNTREPRINSE ÎN ANUL 2018,  ANUL 2019, ANUL 2020201820192020
1.Numărul persoanelor comunicate pentru instituirea măsurii de suspendare a exercitării dreptului la libera circulaţie “I”    854  800  924
2.Situaţia numerică a persoanelor pentru care s-­au întreprins demersuri în teren pentru retragerea paşaportului  47 31  5
3.Situaţia numerică a paşapoartelor retrase382731
4.Situaţia numerică a persoanelor pentru care au fost întocmite procese verbale de constatare a absenţei de la domiciliu  40272
5.Urmăriţi General instituiţi cu restricţie655958

3. Situaţia activităţilor întreprinse pe linie de secretariat şi pașapoarte simple electronice (PSE) livrate prin curier se prezintă după cum urmează:

Nr. crt.Activităţile întreprinse pe linie de secretariat, PSE livrate prin curier în anul 2018, 2019, 2020  2018  2019  2020
1.Lucrări de corespondenţă primite, înregistrate şi soluţionate14885188529987
2.PSE livrate prin curier99418231019

Din analiza activităţilor desfăşurate pe linia cererilor de eliberare a paşapoartelor simple electronice şi temporare se constată o scădere semnificativă a solicitărilor de eliberare a documentelor de călătorie.

Citeste și:  Creșa Brașov promovează educația pentru mediu prin "Săptămâna Verde"

Precizăm faptul că activitatea de paşapoarte este complexă presupunând activităţi de lucru pe mai multe linii de muncă, după cum urmează: emitere, arhivare, scanare electronică, clasare, gestiune, secretariat, resticţii, deplasări în teren, anunţarea familiilor persoanelor care au decedat în străinătate, arestaţi/reţinuţi, minorilor depistaţi neînsoţiţi în străinătate, adopţii, eliberări documente de călătorie, audienţe, petiţii, pregătire profesională comunicări de/la şi către instanţe de judecată/Parchet, comunicări CRDS  şi  RDR, instruiri SSM şi situaţii de urgenţă, raportări ale situaţiilor zilnice, trimestriale, semestriale, anuale, întocmirea procedurilor interne de lucru, planuri de muncă şi a altor documente specifice controlului intern managerial.

Obiectivele principale ale acestui Serviciu au fost şi rămân în continuare următoarele:

  • Diminuarea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul, pentru a răspunde cât mai operativ şi eficient solicitărilor cetăţenilor;
  • Soluţionarea în termenul legal a cererilor de eliberare a paşapoartelor simple, temporare şi simple electronice;
  • Verificarea permanentă a stocului de materiale cu regim special aflat în gestiunea S.P.C.P. Braşov;
  • Eliberarea de paşapoarte pentru cetăţeni români cu domiciliul în străinătate conform legislaţiei în vigoare prin  acordarea unei atenţii sporite în cazul cetăţenilor care nu fac dovada cetăţeniei române (în special pentru minorii care nu sunt înscrişi în certificatul constator al părintelui care dobândeşte cetăţenia română) şi soluţionarea cererilor de aprobare a (re)stabilirii domiciliului în România;
  • Efectuarea cu promptitudine a activităţilor privind aplicarea măsurilor de limitare a dreptului la libera circulaţie în străinătate a cetăţenilor români, în conformitate cu prevederile legale, atunci când se impune.
Citeste și:  Cetățuia Brașovului se redeschide în Săptămâna Luminată

Pentru soluţionarea în timp util a cererilor de eliberare a paşapoartelor pe parcursul perioadei analizate, la nivelul Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Braşov s-au întreprins următoarele măsuri:

  • Pentru activitatea de primiri cereri în vederea eliberării de PSE/PST au fost deschise:
  • 2 ghişee – online;

iar în vederea eliberării documentelor de călătorie a fost deschis 1 ghişeu.

  • În sala de aşteptare sunt afişate  în permanenţă următoarele:
  • Programul de lucru cu publicul;
  • Programul de audienţe;
  • Informaţii utile eliberării paşaportului simplu temporar şi electronic;
  • Ultimele modificări aduse Legii 248/2005;
  • Pentru fluidizarea activităţii de depunere a cererilor atunci când se impune este desemnat câte un lucrător în sala de lucru cu publicul pentru a efectua activităţi de preverificare a documentelor şi care oferă relaţiile necesare celor interesaţi;

Pe linie de personal, statul de funcţii şi organizare al serviciului este actualmente prevăzut cu un număr de 20 posturi:  8 funcţii de ofiţer, şi 12 de agent, din care: funcţii de ofiţer 7 ocupate, 1 post vacant şi 12 funcţii de agent – ocupate.

În perioada analizată lucrătorii Serviciului au desfăşurat o activitate exemplară pe linia prevenirii şi combaterii corupţiei, neexistând suspiciuni cu privire la integritatea acestora, astfel că nu s-au înregistrat evenimente negative sau sesizări în legătură cu corupţia la adresa cadrelor Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Braşov.

Activitatea Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Braşov s-a desfăşurat în scopul soluţionării cu maximă operativitate şi cu respectarea întocmai a prevederilor legislaţiei şi normelor în vigoare a tuturor solicitărilor cetăţenilor, acordându-se o atenţie deosebită creării unui climat de ordine şi disciplină şi a unei pregătiri profesionale corespunzătoare, acestea contribuind pe deplin la realizarea dezideratelor propuse la începutul anului 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.