Studiu: 7 din 10 români folosesc anvelope de sezon pentru maşina personală; 28,5% utilizează variantele „all season”

Aproape trei sferturi dintre români (71,5%) folosesc anvelopele de iarnă şi de vară pentru autoturismul personal, în timp ce mai puţin de o treime (28,5%) utilizează anvelopele de tip all season, relevă un studiu de piaţă, dat publicităţii recent și publicat de Agerpres.

În acest context, mai mult de jumătate dintre români (58%) schimbă anvelopele maşinii personale o dată la doi sau trei ani, iar 53% cheltuie între 800 şi 1.200 de lei pentru un set de patru anvelope.

La întrebarea „Cât de des înlocuiţi anvelopele uzate cu unele noi?”, 10,3% din totalul celor chestionaţi au răspuns că înlocuiesc anvelopele maşinii personale cu unele noi o dată pe an, în timp ce 29% au spus că fac această achiziţie o dată la patru sau cinci ani, iar 3,2% înlocuiesc anvelopele vechi cu unele noi o dată la şase sau mai mulţi ani.

Citeste și:  Yiwen Shen și Marko Džomba au electrizat Sala Patria cu un concert memorabil alături de Orchestra Simfonică a Filarmonicii Brașov

Conform cercetării Mediabook Company, la solicitarea Arcoplast Anvelope, 28,8% dintre respondenţi au spus că alocă peste 1.200 de lei pentru cumpărarea unui set de patru anvelope, în timp ce 18,2% au răspuns că alocă între 600 şi 800 de lei pentru acelaşi tip de produs.

Când vine vorba despre sursele de achiziţionare a anvelopelor pentru autoturismul personal, două treimi dintre români (66,1%) au declarat că îşi cumpără anvelopele pentru maşina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau de la dealeri locali. Totodată, aproape un sfert (24,4%) au subliniat că magazinele online sunt sursa din care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns varianta „hypermarket”, în timp ce 2,5% folosesc surse multiple de achiziţionare a anvelopelor.

Citeste și:  Vlad Covaliu a devenit campion mondial la sabie la juniori! Performanţă remarcabilă în Arabia Saudită

În ceea ce priveşte importanţa preţului în momentul achiziţiei de anvelope, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important. De asemenea, 10,2% au afirmat că acordă o importanţă de nivel mediu preţului anvelopelor, în timp ce 2% au spus că acest criteriu este puţin sau deloc important. Alte criterii importante în procesul de achiziţionare a anvelopelor pentru maşina personală sunt: marca, eficienţa, rezistenţa, zgomotul produs la rulare, precum şi frânarea şi manevrabilitatea pe diverse tipuri de carosabil.

Potrivit sursei citate, participanţii la sondaj au mai răspuns că, pentru a se decide în legătură cu achiziţionarea de anvelope pentru autovehiculul personal, folosesc ca sursă principală de informare site-urile de specialitate (64%), urmată de service-urile auto, dealerii locali şi mecanicii auto (29%), materiale promoţionale (4%), sfaturile prietenilor (2,6%), alte surse de informare (0,4%).

Citeste și:  Brașoveanul Ovidiu Gârbacea onorat cu Ordinul Excelență Olimpică de către COSR

Sondajul „În siguranţă la volan” a fost realizat în perioada 13 iunie – 13 iulie 2022 pe un eşantion de 645 de respondenţi din mediul online. Cercetarea a fost realizată la solicitarea Arcoplast Anvelope, de către Mediabook Company. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.